• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-27 18:18:27 följande:

Glömde en massa inser jag... RR och munkpeppar, säkert inga problem men man vet ju inte om och hur de påverkar varandra om man tar dem samtidigt. Var väl det enda jag tänkte på.

Ny bild kommer (ta i trä), och BF är 27 el 28 december, appen säger 27 men jag har för mig 28.... Jaaaa ja, inte viktigt.

Ok julbebis :) vilken julklapp!

Får för mig rr och munk stabiliserar allt men kan ha fel...munk hjälper ju progesteronet och rr östrogen. Tar den ena på morgonen och andra på kvällen.

Haha retirera. ..Ja så mycket han har babblat om målning kan jag babbla om äd:)
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-28 09:27:03 följande:

Ja, man orkar ju heller inte med spekulationer om att man är på smällen så fort man inte dricker alkohol, så jag kommer nog att låtsassmutta ett bra tag om jag någonsin lyckas bli gravid. Jag är tyvärr lite av en vinstrut som typ aldrig tackar nej till ett glas vin så det kommer nog bli lite knepigt att dölja i 12 v:) Får helt enkelt ta bilen jämt och skylla på den! Fast nu kommer mensvärken krypande som ett brev på posten så behöver nog inte oroa mig för det just nu:(

Så du semestrar också, vilka gottegrisar i tråden; )

Mycket ledsamt om du känner mens komma krypande:(

Ja förhoppningsvis nappar sambon till slut! Visade han en ul bild på en tjej nyligen som hade två äd embryon i magen och han suckade inte iaf!

Misstänker starkt äl nu, men sambon har prestation ångest så fick bara till det i söndags ju. Ska testa sen. Så nu känner jag bara, nu är det slut på allt planeringsex och allt som tillhör. ..Är sååå trött på det. Mao ska bara säga " nu gör vi äd " och därmed basta. Han behöver en knuff ibland !
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-28 10:50:49 följande:

Så du semestrar också, vilka gottegrisar i tråden; )

Mycket ledsamt om du känner mens komma krypande:(

Ja förhoppningsvis nappar sambon till slut! Visade han en ul bild på en tjej nyligen som hade två äd embryon i magen och han suckade inte iaf!

Misstänker starkt äl nu, men sambon har prestation ångest så fick bara till det i söndags ju. Ska testa sen. Så nu känner jag bara, nu är det slut på allt planeringsex och allt som tillhör. ..Är sååå trött på det. Mao ska bara säga " nu gör vi äd " och därmed basta. Han behöver en knuff ibland !

Ja fy fan för att ligga på beställning, det är det slut med här också tyvärr, pga prestationsångest från båda oss tror jag. Tveksamt om man någonsin kan återgå till någotslags normalt sexliv efter det här..

Ja, ibland måste man nog bara stå på sig och sätta ner foten, vi tjejer är nog gärna rätt mesiga i den här processen fast det är oss tiden rinner iväg för!

Känner helt igen mig, vi var där ni är nu för 3 år sen och det är så segt. Önskar jag satte ner foten redan då så hade vi haft några år till på oss.

Kram
  • shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-28 10:39:16 följande:

Ok två då minns jag rätt!

Pulpo vad är det??

Vad ni semestrar :)kanske tankarna kommer på annat??

Och ul nästa vecka redan, åh vad spännande, vilken vecka är det då?

Pulpo är bläckfisk på italienska, äter den typ nästan rå i en slags vinägrett. Hoppas det är bra för magen. Ja, semester är bra för tankarna men jag tänker ju på det hela tiden ändå. Såklart. Mår man illa, mår man inte illa, är brösten ömma, eller nej nu har jag nog inga symptom längre osv.

VUL är när vi kommer hem, på tis 4/7. Är sjukt nervös inför det ???? imorgon går jag in i v 7 (6+0).
  • Sjuttiosjuan

Och där kom början till mensen exakt när den brukar! Aja, var ju rätt väntat. Nu blir det planering inför en resa troligtvis till st Petersburg!

NU ska jag dricka vin!

Kram på er!

• shrigley
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-28 17:57:36 följande:

Och där kom början till mensen exakt när den brukar! Aja, var ju rätt väntat. Nu blir det planering inför en resa troligtvis till st Petersburg!

NU ska jag dricka vin!

Kram på er!

Sakta i backarna 77, är du säker på att det är blrjan på mens? Inte nidblödning? Har du testat?
  • UndrandeSökare

Sjuttiosjuan - Beklagar att det inte gick vägen denna gång. Om du funderar på AvaPeter, kolla gärna upp ivfSerum (Aten) också. De är proffs på fertilitetsproblem och erbjuder fler olika utredningar tex immunologisk utredning, mensblodtest, spema dna fragmentationstest etc plus att de kan erbjuda ÄD och ED. De svarar snabbt på mail.

Man börjar med att fylla i deras questionaire på deras hemsida och maila in. Sen får man mailsvar från Katie på Serum och sen kan man ha ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller klinikchefen Penny. Jag och alla andra jag hört om som haft kontakt med Serum har varit mycket nöjda. Jag har gjort deras mensblodtest.

Dessutom behöver behöver inte ha visum till Aten, det behöver man till Ryssland

• Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-28 17:57:36 följande:

NU ska jag dricka vin!

Kram på er!

Meeeh...

Du verkar ju känna din kropp så jag utgår ifrån att det är mens då, usch... Tråkigt! Men, vet känslan tror jag, en besvikelse men ändå "visste" man med sig att det inte skulle funka och hade liksom mentalt svängt in på ÄD-stigen redan ändå. Typ så? Meeen, det känns, visst gör det... <3 Njut av vinet och ta en klunk för mig också! Kram!
  • Sjuttiosjuan

Helt klart mens tyvärr:(

Undrande: Tack för tipset men jag orkar inte fler utredningar som ytterligare drar ut på tiden, jag vill bara ha en liten familj nu.. och snabbast sätt att bli gravid är ÄD så vi kör på det nu. Anledningen till att vi tänker oss st Petersburg är att både sambon och jag är lite av ett kontrollfreak och vi vill veta så mkt som möjligt om donatorn. Så mkt info som man får där får man ingen annanstans även om det säkert finns kliniker som är lika bra eller bättre.

Kram från ett skållhett Grekland!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?