• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Sjuttiosjuan

Tjena tjejer! Här kommer en hälsning från 77an som just nu softar på en segelbåt i grekiska övärlden:) Har INGA som helst gravidkänningar (rd 8 m 3 dagars) men heller inga menskänningar som jag brukar ha av och till ca 3 dagar innan mens. Har vid alla fyra försöken fått rosa på lutinusstaven kring lunch på rd 10 med 2 dagars, dvs imorgon.. Så exakt 2 veckor efter ägglossningssprutan.. Kommer ta ett glas kallt rosé ikväll och sen typ vägra gå på toan på hela dagen imorgon haha:) Har med mig ett test men tänker att jag nog bara inväntar mensen som jag tyvärr är ganska säker på kommer med besked.

Kämpa på smurfen, han kommer nappa till slut! Och shirgley din stackare, men tänker ändå inte tycka synd om dig:) Och maran, vi ser framemot nya bilder!!!

Kram på er allihopa<3

• shrigley
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-27 16:15:08 följande:

Tjena tjejer! Här kommer en hälsning från 77an som just nu softar på en segelbåt i grekiska övärlden:) Har INGA som helst gravidkänningar (rd 8 m 3 dagars) men heller inga menskänningar som jag brukar ha av och till ca 3 dagar innan mens. Har vid alla fyra försöken fått rosa på lutinusstaven kring lunch på rd 10 med 2 dagars, dvs imorgon.. Så exakt 2 veckor efter ägglossningssprutan.. Kommer ta ett glas kallt rosé ikväll och sen typ vägra gå på toan på hela dagen imorgon haha:) Har med mig ett test men tänker att jag nog bara inväntar mensen som jag tyvärr är ganska säker på kommer med besked.

Kämpa på smurfen, han kommer nappa till slut! Och shirgley din stackare, men tänker ändå inte tycka synd om dig:) Och maran, vi ser framemot nya bilder!!!

Kram på er allihopa<3

Enjoy 77an! ??sol o salta bad tror jag är bra, och skönt att simma runt i saltvattnet. Men aja baja, inget rosé nu!

Jag har fått cravings på PULPO, bläckfisk, hjälper mot illamåendet hihi :) idag är det bättre så jag klagar inte.
  • shrigley

Kram på er allihopa<3

Enjoy 77an! ??sol o salta bad tror jag är bra, och skönt att simma runt i saltvattnet. Men aja baja, inget rosé nu!

Jag har fått cravings på PULPO, bläckfisk, hjälper mot illamåendet hihi :) idag är det bättre så jag klagar inte.
  • shrigley

Kram på er allihopa<3

• Maran73

Hallå alla!!

Här kommer hälsningar från spärrballongen... Min mage brukar inte krångla så värst, trots att jag vanligtvis misshandlar den med groteska mängder kaffe, snus osv. Men nu... herregud!! En vanlig lunch el middag får mig att må som om jag hetsätit en hel prinsesstårta! Jag ser verkligen höggravid ut... suck. Jaja, återigen, det är ju värt det.

Ååååå allt är så spännande nu, speciellt 77:an för tillfället, håller allt jag har! Det här med inga känningar ser iaf jag som ett bra tecken!

Låter superskönt med semester runt Medelhavet, det är ni värda båda två!!! Shrigley, tror som sagt att jag fick vänta till slutet av vecka 6 för att få 3+ på CB, el t o m vecka 7!

Smurfen, gå till attack och retirera! Haaa ha ha.

• Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-27 17:56:38 följande:

Okey då, bara så jävla trist att leva typ ett år som att man är gravid fast man aldrig är det!

Bläckfisk låter som nåt jag aldrig skulle våga äta haha:)
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-27 13:09:06 följande:

Hehe ja alla dessa namn, lite kul ändå att vi får döpa oss till andra namn. 77 är ju bra, om sjuttisjuan är ok med det:)

Ja, som ni vet så försvinner ju aldrig hoppet...käkar ju rosenrot och munkpeppar ( hoppas du Maran tycker det är ok ;), och känns som äl är på ingång. Trots all besvikelse i över två år så är man likadan...suck. Fick till det i söndags och förhoppningsvis ikväll så kanske det räcker...om gudarna är med oss.

Nån mer ivf blir det iaf inte för oss. Men ja, hoppas sambon och jag kan komma överens om äd. Igår såg jag en äldre kvinna som lutade sig vilande mot (hennes vuxna barn?) på en parkbänk, då tänkte jag fan jag vill inte vara ensam på ålderns höst.

Men så pajade sambons bil med reparation på ca 12000 nu, och imorse säger han " mina utgifter och inkomster har inte riktigt vart jämna i år". Nej! tänkte jag, vill ju berätta om alla kliniker NU ! Men har väl insett att rätt tid kommer aldrig, så bara kläcka ur sig det jag vill ha sagt, så får han säga vad han vill.

Ny bild 31 juli, ja gärna ! När är det dags förresten att den lille ska ut?

Glömde en massa inser jag... RR och munkpeppar, säkert inga problem men man vet ju inte om och hur de påverkar varandra om man tar dem samtidigt. Var väl det enda jag tänkte på.

Ny bild kommer (ta i trä), och BF är 27 el 28 december, appen säger 27 men jag har för mig 28.... Jaaaa ja, inte viktigt.
  • shrigley
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-27 18:13:20 följande:

Okey då, bara så jävla trist att leva typ ett år som att man är gravid fast man aldrig är det!

Bläckfisk låter som nåt jag aldrig skulle våga äta haha:)

Snacka om! Har hållit på nu sen böejan av mars med samma ivf-behandling och hoppas bara få komma till ett VUL som ser bra ut nästa vecka. Jag har smuttat lite på vin här men räknas knappt ;) Min sambos barn har tjatat länge på att de vill ha ett lillasyskon (gulligt!) och jag har alltid sagt att "ja, om gud vill men så länge jag dricker vin behöver ni inte fundera på om det är en bebis på gång" - detta för att få slut på tjatet. Nu undrar jag om de inte börjar misstänka varför jag envisas med Cola zero till varje måltid när vi har semester i Italien.......
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-27 21:48:23 följande:

Snacka om! Har hållit på nu sen böejan av mars med samma ivf-behandling och hoppas bara få komma till ett VUL som ser bra ut nästa vecka. Jag har smuttat lite på vin här men räknas knappt ;) Min sambos barn har tjatat länge på att de vill ha ett lillasyskon (gulligt!) och jag har alltid sagt att "ja, om gud vill men så länge jag dricker vin behöver ni inte fundera på om det är en bebis på gång" - detta för att få slut på tjatet. Nu undrar jag om de inte börjar misstänka varför jag envisas med Cola zero till varje måltid när vi har semester i Italien.......

Ja, man orkar ju heller inte med spekulationer om att man är på smällen så fort man inte dricker alkohol, så jag kommer nog att låtsassmutta ett bra tag om jag någonsin lyckas bli gravid. Jag är tyvärr lite av en vinstrut som typ aldrig tackar nej till ett glas vin så det kommer nog bli lite knepigt att dölja i 12 v:) Får helt enkelt ta bilen jämt och skylla på den! Fast nu kommer mensvärken krypande som ett brev på posten så behöver nog inte oroa mig för det just nu:(
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-27 13:27:59 följande:

Ja, två st tvådagars (en på fyra o en på åtta celler). Tror dock inte det är två st därinne, då borde jag ha haft högre hcg sannolikt. Jag har fortfarande inte fått 3+ på CB, men illamåendet är all over the place. Inte lätt att hålla masken på semestern inför sambons barn som undrar varför jag beter mig så konstigt. :-S

Ok två då minns jag rätt!

Pulpo vad är det??

Vad ni semestrar :)kanske tankarna kommer på annat??

Och ul nästa vecka redan, åh vad spännande, vilken vecka är det då?
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?