Sjuttiosjuan skrev 2017-06-29 14:49:39 följande:
Men visst gjorde du din ÄD i Riga? Ska ändå kolla lite alternativ för säkerhets skull! Är du nöjd? Gick det på första försöket?
Vår historia:
Först 4 naturliga graviditeter utan mediciner, men missfall varje gång.
Missfallsutredning i Sverige visade inget för de tog för få prover,
inte ens spermaprov fick vi ta.
Sen immunutredning hos Dr D på Life Clinic i Aten, dock inget spermatest där heller, graviditet med hans mediciner men missfall ändå.
Sen sperm dna fragmentation test hos AvaRiga och därefter
dubbeldonation hos dem.
13 ägg, 12 befruktade, 12 embryon levde dag 3.
Dag 5 levde 8 som vi gjorde PGS på och 7 var normala kromosommässigt.
2st sattes in och 5 till frysen. Ofostrig graviditet konstaterades på vul i v.8.
Dvs inget foster endast tom hinnsäck. Har haft det en gång tidigare också.
Så jag blev gravid som jag alltid blir, men blev missfall.
Så nästa försök blir i höst med mer immunmediciner.
Är besviken att det blev missfall även med donation, men är nöjd med antalet embryon. 7st blastos som dessutom är normala kromosommässigt är bra. Läkaren på kliniken sa att det var mycket bra resultat. Har ju läst om andra som endast fått 2st blastos, men även andra som fått fler.
Men AvaRiga gör inga immunutredningar, där är Aten överlägset bäst.
AvaRiga sätter endast in mediciner om patienten själv kräver det, men då måste man veta vilka problem man har i förväg och då behövs en immunutredning.
Hade jag känt till Serum innan jag åkte till Life Clinic så hade jag valt dem istället. För de har större stab, svarar snabbare på mail och erbjuder mycket fler olika utredningar och behandlingsalternativ än Dr D gör. Hade varit enklare, snabbare och smidigare att bara vända sig till en klinik istället för 3 olika.
www.ivfserum.com/
www.ivfserum.com/questionaire/