• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-29 17:13:59 följande:
    Oj, tuff historia:(

Hoppas att det går bättre för er i höst, då har ni ju flera bra embryon i frysen, då MÅSTE ni ju lyckas till slut!!

Betalar man per FET sen då?
    Ja, hoppas att det går bättre i höst. Ja, man betalar 12.000kr per FET sen.

Jag tycker att det är bra att du vill kolla runt på flera kliniker som du sa, det är
    helt klart värt att kolla upp vad de olika klinikerna har att erbjuda innan man väljer.
    Det är ju så pass mycket pengar det handlar om.

• Sjuttiosjuan
    UndrandeSökare skrev 2017-06-29 17:28:42 följande:

Jag tycker att det är bra att du vill kolla runt på flera kliniker som du sa, det är

helt klart värt att kolla upp vad de olika klinikerna har att erbjuda innan man väljer.

Vad kostar ett försök i Riga? Och har man garantier på ett visst antal embryon?

Många verkar väldigt nöjda där!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-30 11:37:57 följande:

Vad kostar ett försök i Riga? Och har man garantier på ett visst antal embryon?

Många verkar väldigt nöjda där!

Jag skriver under på det 77! Att jag är nöjd alltså.
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-29 17:28:42 följande:

Orakel Undrande, måste säga att jag tycker att du är fantastisk som delar med dig av din berättelse och all din kunskap. Stor eloge till dig. Du är så värd att allt går din väg!
  • shrigley

Idag v 6+1 och jag mår ganska risigt. Supertrött, illamående, värk långt uppe i "kutteriet", sväljer o sväljer, orkar inte riktigt vara på solsemester även om det är skönt med sol, men lite för varmt just nu. Sover superdåligt! Slocknar kl 22, vaknar kl 03 o ligger vaken till 6-6:30 o somnar sen om i ren utmattning. Många tankar o man hoppas så att allt det här leder till nåt bra, att det är något som gror därinne. Känns så konstigt att inte veta något så grundläggande, men på tisdag får vi svar. En oändlig väntan.

• UndrandeSökare

Sjuttosjuan - Det finns minst 3 ivfkliniker i Riga, kanske ännu fler. Jag valde AvaRiga för flest verkar nöjda med den. Det finns även en klinik som heter ivfRiga och en som heter EVG eller något liknande. Men jag har läst om många som beklagar sig över ivfRiga så därför valde jag bort dem direkt.

Om du googlar på AvaRiga så hittar du deras hemsida (finns även info och prislista på svenska).

Det är olika priser allt beroende på vad du vill

ha: äggdonation, spermadonation, odling till 3 dagar eller 5dagar (blasto), PGS etc.

Nej, man får ingen garanti över antalet embryon hos

AvaRiga.

Den enda garantin man får är att om man väljer äggdonation och 3-dagars odling så behöver man inte betala något om inte donatorn får ut ett enda ägg. Om hon får ut ett ägg så betalar man 50% och om hon får ut 2 ägg så betalar man fullt pris. Men vill man odla till 5-dagars(blasto) så gäller inte detta.

De har ingen garanti över hur många ägg som blir befruktade eller hur många embryon det blir.

De flesta jag läst om brukar få ut 12-13 ägg men slutresultatet varierar naturligtvis bl a beroende på äggens och spermans kvalité.

Men det kanske finns kliniker som har sådan garanti om du kollar runt. Har AvaPeter garanti över hur många befruktade ägg och embryon det blir?

• UndrandeSökare

Shrigley -Tack så mycket, och hoppas du snart känner dig bättre och får sova bättre i din egen säng.

Ta hand om dig.

• Sjuttiosjuan
    UndrandeSökare skrev 2017-06-30 13:17:57 följande:

Sjuttosjuan - Det finns minst 3 ivfkliniker i Riga, kanske ännu fler. Jag valde AvaRiga för flest verkar nöjda med den. Det finns även en klinik som heter ivfRiga och en som heter EVG eller något liknande. Men jag har läst om många som beklagar sig över ivfRiga så därför valde jag bort dem direkt.

Om du googlar på AvaRiga så hittar du deras hemsida (finns även info och prislista på svenska).

Det är olika priser allt beroende på vad du vill

ha: äggdonation, spermadonation, odling till 3 dagar eller 5dagar (blasto), PGS etc.

Nej, man får ingen garanti över antalet embryon hos

AvaRiga.

Den enda garantin man får är att om man väljer äggdonation och 3-dagars odling så behöver man inte betala något om inte donatorn får ut ett enda ägg. Om hon får ut ett ägg så betalar man 50% och om hon får ut 2 ägg så betalar man fullt pris. Men vill man odla till 5-dagars(blasto) så gäller inte detta.

De har ingen garanti över hur många ägg som blir befruktade eller hur många embryon det blir.

De flesta jag läst om brukar få ut 12-13 ägg men slutresultatet varierar naturligtvis bl a beroende på äggens och spermans kvalité.

Men det kanske finns kliniker som har sådan garanti om du kollar runt. Har AvaPeter garanti över hur många befruktade ägg och embryon det blir?

Don garanterar 4 blasto på dag 5 fattar jag det som. Det kostar 129 000 då. Ska kolla Ava Rigas sida också!

Tack för info!
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-30 13:22:57 följande:

Shrigley -Tack så mycket, och hoppas du snart känner dig bättre och får sova bättre i din egen säng.

Ta hand om dig.

Tack, går ingen nöd på mig! Men man hoppas ju att det inte är förgäves allting ????
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?