• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-03 21:07:08 följande:

Gjorde hcg-test tidigt imorse men tror ni jag fått mitt provsvar än? Såklart inte. Idiotiska Werlabs har imte återkommit (de lovar svar samma dag) och deras kundtjänst har typ semesterstängt. Har suttit som på nålar hela dagen..

Gaaaah! Samma sak hände mig på dag innan långhelg.. verkar inte vara såååå noga m snabba svar under semestertider.
  • UndrandeSökare
    shrigley skrev 2017-07-03 21:07:08 följande:

Gjorde hcg-test tidigt imorse men tror ni jag fått mitt provsvar än? Såklart inte. Idiotiska Werlabs har imte återkommit (de lovar svar samma dag) och deras kundtjänst har typ semesterstängt. Har suttit som på nålar hela dagen..

Werlabs kundtjänst semesterstängt? Det tror jag inte.
    Jag har både ringt och pratat med dem samt mailat dem och fått svar idag måndag.

Hoppas du får ditt provsvar imorgon !
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-07-03 23:11:49 följande:

Werlabs kundtjänst semesterstängt? Det tror jag inte.

Jag har både ringt och pratat med dem samt mailat dem och fått svar idag måndag.

Hoppas du får ditt provsvar imorgon !

De stängde kl 16 (!). Fick tag på någon i nån växel som inte visste nånting som sade att de får återkomma imorgon (idag) istället. Tog du prov o fick svar samma dag? Jag har använt dem tre ggr nu och varje gång har jag fått koppla in deras kundtjänst eftersom informationen inte kommer upp på Min Journal, trots sms. Man går in o klickar men det står inga värden, än mindre en läkarkommentar. Igår fick jag inte ens sms. Sämsta tjänsten nånsin.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-04 05:49:49 följande:

De stängde kl 16 (!). Fick tag på någon i nån växel som inte visste nånting som sade att de får återkomma imorgon (idag) istället. Tog du prov o fick svar samma dag? Jag har använt dem tre ggr nu och varje gång har jag fått koppla in deras kundtjänst eftersom informationen inte kommer upp på Min Journal, trots sms. Man går in o klickar men det står inga värden, än mindre en läkarkommentar. Igår fick jag inte ens sms. Sämsta tjänsten nånsin.

Trist! Känns som du haft otur, jag är jättenöjd... Kundtjänst mejlade resultatet m i princip vändande "post" när svaret var sent en gång. Om man jämför med hur länge man får vänta när man tar prover på vanligt sätt så är detta super tycker jag. Jaaa ja. Idag får du väl veta, skönt! Rapportera pronto! <3
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-07-04 07:24:11 följande:

Trist! Känns som du haft otur, jag är jättenöjd... Kundtjänst mejlade resultatet m i princip vändande "post" när svaret var sent en gång. Om man jämför med hur länge man får vänta när man tar prover på vanligt sätt så är detta super tycker jag. Jaaa ja. Idag får du väl veta, skönt! Rapportera pronto! <3

Äntligen fick jag svar efter två mail och ett telefonsamtal nu på morgonen: mitt värde är 12120! Jag tror det är bra. Nu är det 14 dagar sen sist jag testade men fördubblingstiden i snitt under perioden ligger på var 67:e timma. Werlabs tyckte resultatet var helt OFF och därför tyckte de att jag kunde vänta upp till tre dagar.
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-07-04 07:24:11 följande:

Visar ju också att CB visar helt fel - jag slog ju aldrig över till 3+ trots att deras brytpunkt är vid 2000.
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-07-04 08:21:02 följande:

Äntligen fick jag svar efter två mail och ett telefonsamtal nu på morgonen: mitt värde är 12120! Jag tror det är bra. Nu är det 14 dagar sen sist jag testade men fördubblingstiden i snitt under perioden ligger på var 67:e timma. Werlabs tyckte resultatet var helt OFF och därför tyckte de att jag kunde vänta upp till tre dagar.

Men vad skönt att höra:)
  • smurfen 11
    Missne skrev 2017-07-03 15:57:06 följande:
    Ja det är från samma befruktningsomgång.
    Jag är 46
    Ok, då blir de helsyskon då !

Det ger mig en liten puff att du fått barn vid 44 och nu 46 då..:)
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-07-04 08:21:02 följande:
    Gott ! Men vul idag då ?! Spännande.

Jag har också använt mig av werlabs och fått mina svar snabbt, så lite otur för dig kanske...

• smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-03 21:41:38 följande:
    Det var några mammor där med sina barn. Tänkte inte speciellt mkt på om dom var lika. För min del behöver det inte vara någon som är lik mig på något vis, tänker snarare att donatorn kan vara lik min sambo. Vi har tillgång till Ava Peters donatorbas nu så sitter och kikar lite. Känns lite märkligt men tycker det är skönt med ett ansikte på den som ska bli genetisk del av mina barn, men det är nog väldigt olika hur man ser på den saken:)
    Jaha ok, bara jag som nojar lite över utseendet...

Oj snabbt jobbat ! Spännande se deras donatorbas ! Känner jag måste trycka på min sambo nu :)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?