• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • shrigley

Och nu på v 6+2 är symptomen puts väck borta igen. Jag kanske borde ta ett nytt CB test, nu bara måste det ha slagit över till Gravid 3+ ?! Annars är det nåt mysko.. Jag vet att jag nojjar men varit med om just detta lite för många ggr tidigare (symptom som försvinner, lågt hcg som inte stegrar osv) och det har aldrig slutat bra

• Maran73
    shrigley skrev 2017-07-01 18:46:35 följande:

Och nu på v 6+2 är symptomen puts väck borta igen. Jag kanske borde ta ett nytt CB test, nu bara måste det ha slagit över till Gravid 3+ ?! Annars är det nåt mysko.. Jag vet att jag nojjar men varit med om just detta lite för många ggr tidigare (symptom som försvinner, lågt hcg som inte stegrar osv) och det har aldrig slutat bra

Borta hur länge? Ngn dag sådär är ingen fara ju, så hade/har jag med. Du kommer nog nojja typ hela tiden, gåååår ju inte att låta bli!! Men ta ett nytt CB du, om det slår över kan du ju slappna av iaf lite grann. Bara du inte tar resultatet som skrivet i sten! Går ju inte att lita helt på de där tyvärr. Synd att det inte finns några test som kan tala om att "allt är bra med fostret och graviditeten"! DET hade varit något... Kraaaaam! <3
  • shrigley
    Maran73 skrev 2017-07-01 18:54:59 följande:

Borta hur länge? Ngn dag sådär är ingen fara ju, så hade/har jag med. Du kommer nog nojja typ hela tiden, gåååår ju inte att låta bli!! Men ta ett nytt CB du, om det slår över kan du ju slappna av iaf lite grann. Bara du inte tar resultatet som skrivet i sten! Går ju inte att lita helt på de där tyvärr. Synd att det inte finns några test som kan tala om att "allt är bra med fostret och graviditeten"! DET hade varit något... Kraaaaam! <3

Jaaa, ett sådant hade jag velat ha. Eller "du bär på nåt fint som växer som det ska, grattis!" Jag ska försöka få tag på ett italienskt CB till, om apoteket öppnar nån gång (lite si o så med tider här..). Återkommer med rapport imorgon. Kram /nojj-Fia
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-01 19:01:11 följande:

Jaaa, ett sådant hade jag velat ha. Eller "du bär på nåt fint som växer som det ska, grattis!" Jag ska försöka få tag på ett italienskt CB till, om apoteket öppnar nån gång (lite si o så med tider här..). Återkommer med rapport imorgon. Kram /nojj-Fia

Förväntar mig ett 3+ besked!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-01 17:58:57 följande:

Ja haha  detta är allas vårat år:) Vi kanske kan få grupprabatt :)

Har du blivit gravid nån gång naturligt eller med ivf?

Ok, jo Ava Peter känns seriösa men duktiga ta betalt ! Jag mejlade och pratade med en av deras koordinatorer i vintras, som gav mycket bra service.

Tjeckien känns så långt bort på nåt sätt, så det blir nog inte aktuellt för oss.

Precis så är det, det får gå i den allmänna konkursen ! Så säger min sambo också.

Ni hinner nog före oss, min sambo kan bara ha en sak i huvet åt gången och det är fortfarande måla hus :) Så blir jag som får leta och presentera för honom sen.

Jag har aldrig ens varit i närheten att bli gravid.. vi har ju gjort 6 Ivf försök och försökt ca 3 år på naturlig väg men inte ett plus så långt ögat kan nå:( Har på något sjukt sätt känt på mig länge att jag skulle ha svårt att bli gravid men trots det gjort som jag gör med allt annat som är jobbigt, stuckit huvudet i sanden.. men det är som det är och jag ångrar inget, faktiskt först nu jag känner mig helt redo att bli mamma.. och vi har haft 6 fantastiska år tillsammans och gjort allt vi velat och nu är jag redo!

Jo, dom kan definitivt ta betalt och det lutar ändå åt garantipaketet, det är sjukt dyrt men vi vill inte ta några fler risker, får vi ett barn så kommer det vara värt alla besparingar i världen, men det är orättvist att det är gratis och dessutom kul för vissa:)
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-01 21:10:04 följande:

Jag har aldrig ens varit i närheten att bli gravid.. vi har ju gjort 6 Ivf försök och försökt ca 3 år på naturlig väg men inte ett plus så långt ögat kan nå:( Har på något sjukt sätt känt på mig länge att jag skulle ha svårt att bli gravid men trots det gjort som jag gör med allt annat som är jobbigt, stuckit huvudet i sanden.. men det är som det är och jag ångrar inget, faktiskt först nu jag känner mig helt redo att bli mamma.. och vi har haft 6 fantastiska år tillsammans och gjort allt vi velat och nu är jag redo!

Jo, dom kan definitivt ta betalt och det lutar ändå åt garantipaketet, det är sjukt dyrt men vi vill inte ta några fler risker, får vi ett barn så kommer det vara värt alla besparingar i världen, men det är orättvist att det är gratis och dessutom kul för vissa:)

Definitivt orättvist... har ju varit i båda "läger" med sonen som blev till samma månad som jag slutade m p-piller, och kan säga att jag inte ägnade en tanke på att jag borde vara tacksam eller så, att det öht kunde vara svårt liksom... Fast d e klart, som 24-åring SKA det ju inte vara så svårt att bli gravid heller. Och som snart 42-åring (som jag var när vi började försöka denna gång) så är det inte ett dugg konstigt att det är svårt, så egentligen har väl båda situationer varit "normala" egentligen.

Nu ska det iaf bli bebis för er, basta!!
  • UndrandeSökare

Sjuttiosjuan- Hade du fått testa kortison eller annat immundämpande vid dina tidigare försök?

Jag vet inte om AvaPeter gör immunutredningar.

Kolla det med dem om du funderar på att välja dem.

• shrigley
    Maran73 skrev 2017-07-01 20:20:35 följande:

Förväntar mig ett 3+ besked!

Tyvärr, tog nytt test och det visar fortfarande bara 2-3. Det borde slagit över vid det här laget. Jag har känt på mig att hcg inte stiger. Jag är så jävla knäckt nu!
  • UndrandeSökare

Shrigly- Urintest kan ibland vara felaktiga. Ta ett blodprov istället nästa vecka om du har möjlighet.

Är det inte i övermorgon tisdag du ska göra vul?

Tänk så här - att det är endast resultatet på vul som räknas !

• Maran73
    shrigley skrev 2017-07-02 05:01:56 följande:

Tyvärr, tog nytt test och det visar fortfarande bara 2-3. Det borde slagit över vid det här laget. Jag har känt på mig att hcg inte stiger. Jag är så jävla knäckt nu!

Åh nej, det var inte vad du ville se, vet precis hur det känns!!! <3 Har varit i båda situationer, dvs det har inte slagit över och graviditeten var inte heller ok, men även att det inte slagit över och allt VAR ok. Så, håller absolut med Undrande, avvakta VUL och/eller ta nytt hcg och försöööök att inte ta ut ngt i förskott. Men vet det är supersvårt att inte rasa i backen av sådant här... Lider med dig! Stor kram
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?