• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Hjälpasigsjälv
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-11-22 17:28:04 följande:

Har vissa här slått skallen eller?

Hon kommer inte att tafsa på ts/sin dotter för att hon är lesbisk.

Homosexualitet är inte onormalt.

Hur kan du egentligen veta det? Hon borde ha kämpat inte gett upp och lämnat tre barn tre flickor dessutom som inte kommer få någon förebild. Jag tycker detta är fruktansvärt. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 10:36:55 följande:

Min mamma har alltid hållt ihop alla, hon är så stark och snäll som person. Hon förtjänar inte denna fruktansvärd tragedin. Min syster har slagit henne, skriker hur äcklig hon är. Jag har tagit avstånd trots att jag är den enda som faktiskt bryr mig av pappa och min ena syster. Hon sover inte ens på kvällarna och det jag sa igår gjorde ont i henne. Att inte ens få krama sina barn för utom den lilla är nog fruktansvärt. Jag skrev till mamma att jag älskade henne.

Jättebra TS! Fint gjort! Det är stort gjort av dig. Din mamma blev garanterat jätteglad över det.
    Jag tror att din syster behöver tid bara, innan hon lugnar sig och ändrar uppfattning.
    Hon protesterar nu i början, men om ett år eller så, så kommer hon nog ha vant sig vid och accepterat situationen.
  • Anonym (stöttardigts)

Hoppas inte din mamma får barn med sin nya kvinna dock är det ganska omöjligt.

• Anonym (Lillan)

Jag försöker. Är dock svårt för mig också har inte svarat på hennes sms alls idag.

Anonym (Undrar) skrev 2016-11-22 17:38:39 följande:

Jättebra TS! Fint gjort! Det är stort gjort av dig. Din mamma blev garanterat jätteglad över det.

Jag tror att din syster behöver tid bara, innan hon lugnar sig och ändrar uppfattning.

Hon protesterar nu i början, men om ett år eller så, så kommer hon nog ha vant sig vid och accepterat situationen.

• Anonym (Lillan)

Tror inte det. Hon vill inte ens ha barn. Räcker med hennes tre döttrar har hon alltid sagt.

Anonym (stöttardigts) skrev 2016-11-22 18:14:19 följande:

• LillaTjockaBertil
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 18:39:43 följande:

Jag försöker. Är dock svårt för mig också har inte svarat på hennes sms alls idag.

Du har all rätt att vara ledsen och besviken på din mamma för att hon har brutit upp din familj och att du har tappat den trygghet du haft i din familj. Jag hoppas och är säker på att du ändå, när det gått lite tid och du har vänt dig vid situationen, kommer att inse att din mamma är precis samma person som hon alltid har varit. Jag är övertygad om att din mamma är en bättre mamma om hon är lycklig i ett lesbiskt förhållande än om hon stannat kvar och förmodligen blivit olycklig tillsammans med din pappa.
  • Anonym (Undrar)

Varje litet steg du tar är modigt och storsint av dig.
    Jag tänker att det ofta blir konflikter och missförstånd när man inte har så stor kunskap om saker, eller inte har så god förståelse. Så kanske skulle det bli lättare för dig och din syster att förstå er mamma om ni kunde prata med någon som hade ordentlig information och möjlighet att svara på alla eta frågor och funderingar. Givetvis är er mamma den bästa att fråga eftersom hon kan svara allra bäst på just hennes egen upplevelse, men det går ju faktiskt även att ringa till Bris till exempel, eller ungdomsmottagningen.
    Om du känner att du undrar något och vill få svar från någon som är professionell så är det mitt tips. Hos bris kan du ju även vara helt anonym, och samtal till dom syns ALDRIG på telefonräkningen.

Kanske kan det hjälpa dig lite om du känner dig vilsen.

• Dorian Ertymexx
    Hjälpasigsjälv skrev 2016-11-22 17:30:26 följande:
    Hur kan du egentligen veta det? Hon borde ha kämpat inte gett upp och lämnat tre barn tre flickor dessutom som inte kommer få någon förebild. Jag tycker detta är fruktansvärt. 
    Tvärtom! Hon har agerat som just en utmärkt förebild: stanna inte i ett kärlekslöst förhållande för att du "borde" det, utan gå ut och lev ditt liv medan du kan. Och hon kommer fortsätta vara en förebild, hon har dumpat pappan, inte barnen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Hjälpasigsjälv skrev 2016-11-22 17:09:18 följande:
    Då kan din mamma börja att hjälpa sig själv med sin psykiska läggning som inte är normal. Spelar ingen roll vad du tycker, homosexualitet är inte normalt och om alla skulle tänka som vissa här så skulle mänskligheten gå under. 
    Fast vänta nu - du säger att det inte är "normalt": Det är det förstås, du menar nog att det inte är den vanligaste läggningen. Men du verkar inte själv tro på det, att det är den vanligaste läggningen (eller "normalt" om du så vill), eftersom du är rädd för att mänskligheten ska gå under, vilket ju homosexualitet bara kan bidra till om ALLA är homosexuella. Så även om du säger att det inte är vanligt/normalt, så bygger din rädsla på att det ju faktiskt precis är normalt och vanligt - så till den grad att inga fler barn blir till!

Och bara som liten parentes - man blir inte infertil av att vara homosexuell. Man kan skaffa barn alldeles utmärkt ändå. Inte bara människor som lever samkönat, finns djur som gör det också, och de skaffar barn ändå.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (stöttardigts) skrev 2016-11-22 18:14:19 följande:
    Inte nu längre.
Svar på tråden Lesbisk mamma