• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Jag försvarade min syster! Vilket hon tyckte inte var ett beteende man kunde försvara. Äcklig lebb sa min syster till henne och att hon inte tänker fira jul hemma hos mamma. Jag vet inte hur jag ska göra eftrrsom jag antar att hennes flickvän ska fira jul med henne. Mamma säger också att jag är klok och att hon är stolt. Hon höll på att krama pappa när hon skulle lämna min syster och grät. Slutade med att pappa knuffade bort henne.

Anonym (Undrar) skrev 2016-11-28 21:19:48 följande:

Känner du att du måste välja sida?

Blir det jobbigt att säga att du inte vill hamna mellan dem?

De borde förstå att det är orättvist att du hamnar i kläm när de är osams.

Du behöver inte hålla med bara en av dem om du inte känner för det. Om du klarar av det så kanske det hade varit bra att berätta för dem att det är jobbigt när det uppstår konflikter och att du inte vill tvingas välja sida med en av dem. (Precis som din mamma inte heller vill mellan sina barn och sin partner.)

Hoppas det blir lättare snart med era relationer, TS. Jag tycker du är klok som verkar kunna sätta dig in i bådas situation. Hemskt bara om de båda drar i dig från var sitt håll och vill att du ska hålla med dem.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-29 11:40:43 följande:

Jag försvarade min syster! Vilket hon tyckte inte var ett beteende man kunde försvara. Äcklig lebb sa min syster till henne och att hon inte tänker fira jul hemma hos mamma. Jag vet inte hur jag ska göra eftrrsom jag antar att hennes flickvän ska fira jul med henne. Mamma säger också att jag är klok och att hon är stolt. Hon höll på att krama pappa när hon skulle lämna min syster och grät. Slutade med att pappa knuffade bort henne.

Det är svårt för er alla, nu när det är nytt.
    Din mamma tycker säkert om din pappa, fast inte som kärlekskänslor. Och er barn älskar hon såklart lika mycket alltid.

Det behöver nog gå lite tid för att ni alla ska hinna tänka och känna och bli lite lugnare.
    Alla måste få ha sin åsikt, men ibland kanske det är bäst att inte säga vad man tycker, om det sårar någon annan i onödan.
  • Plupp73

Fruktansvärt av din syster att kalla sin mamma äcklig lebb.Som att kalla farfar/morfar gammal äckelgubbe närde är 90 år och inkontinenta eller sjuka. Helt fruktansvärt. Framförallt borde inte din pappa efter deras år tillsammans tillåta sin dotter att behandla sin mamma på det sättet. 

• Anonym (Lillan)

Har inte haft tid att svara förens nu men jag håller med. Dock känns det som om hon ljuger för oss hon mår dåligt och dem ville lägga in henne, vi visste ingenting. Men pappa berättade detta för oss. Hon vill att jag ska sova hos henne.

• solbränd

Om två år, 24 månader eller 730 dagar, är du och din syster myndiga. Ni får flytta hemifrån, ta körkort, dricka lagligt osv. Ni får ta ansvar över era egna liv. I detta nu känner jag att ni är hästlängder från det rent mentalt.

Sorry för hårda ord, men du och din syrra beter er väldigt omoget. Du har definitivt någon bisexuell eller lesbisk i din klass utan att veta om det. När jag tog studenten var vi tre i klassen som var öppna med att vi gillade tjejer, varav en var lesbisk och är sambo och förlovad med en tjej. Med dina värderingar hade inte jag velat vara din vän.

Din mamma har tagit ett stort steg i livet genom att lämna din pappa och flytta ihop med någon hon faktiskt är kär i. Det du och din syster gör är elakt och jag tycker synd om er mamma.

Hade min mamma kommit ut som lesbisk när jag var 16 år hade jag varit glad att hon vågar stå för sin lycka i livet. Visserligen hade min pappa även varit glad för det, att hon blivit kär i en tjej och var lycklig. Hade mitt syskon behandlat mamma som din syster gör, så hade jag bett vederbörande att växa upp och bete sig som en 16 åring och inte som en trotsig 5 åring, om jag hade varit i din situation alltså.

Hårda ord, men så är sanningen.

• Anonym (Bikille)

Solbränd, har du läst hela tråden? Ts verkar ha tänkt till lite efter den initiala chocken, och mognat till sig.

Lite onödigt hårda ord kan jag tycka. Däremot verkar pappan och systern bete sig rätt omoget. Framför allt pappan är ju myndig, och borde bete sig mognare. Hans beteende påverkar ju systern agerande.

Ts, om de ville lägga in din mamma kan du tänka dig hur dåligt hon mår över situationen. Jag skulle nog också bli knäckt om mina barn stötte bort mig på det sätter pga mina sängkammarpreferenser.

Självklart kan du sova hos henne. Hon är samma person som du växt upp med. Enda skillnaden är att du ser på henne från en annan synvinkel nu, trots att hennes sexvanor aldrig har påverkat dig tidigare, och heller inte kommer påverka dig i framtiden.

• Anonym (Lillan)

Hon skulle krama pappa han puttade bara bort henne. Föestår inte varför hon inte berättar någonting för oss? De ska tydligen lägga in henne på tvång :(

Anonym (Bikille) skrev 2016-12-02 18:47:25 följande:

Solbränd, har du läst hela tråden? Ts verkar ha tänkt till lite efter den initiala chocken, och mognat till sig.

Lite onödigt hårda ord kan jag tycka. Däremot verkar pappan och systern bete sig rätt omoget. Framför allt pappan är ju myndig, och borde bete sig mognare. Hans beteende påverkar ju systern agerande.

Ts, om de ville lägga in din mamma kan du tänka dig hur dåligt hon mår över situationen. Jag skulle nog också bli knäckt om mina barn stötte bort mig på det sätter pga mina sängkammarpreferenser.

Självklart kan du sova hos henne. Hon är samma person som du växt upp med. Enda skillnaden är att du ser på henne från en annan synvinkel nu, trots att hennes sexvanor aldrig har påverkat dig tidigare, och heller inte kommer påverka dig i framtiden.

• Påven Johanna II

Ja, det verkar ju troligt. Psykiatrin har ju så gott om slutenvårdsplatser nu för tiden.

• Anonym (Lillan)

Gott om? Det är ju total brist överallt. Jag säger bara det jag faktiskt fått höra av pappa. Jag vet inte någonting mer.

Påven Johanna II skrev 2016-12-02 19:42:05 följande:

Ja, det verkar ju troligt. Psykiatrin har ju så gott om slutenvårdsplatser nu för tiden.

• Påven Johanna II

Nej nej, din pappa har fel i det. För bisexuella kvinnor som har en konflikt med sina tonårsdöttrar finns det alltid plats.

Svar på tråden Lesbisk mamma