• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-22 14:31:34 följande:
    Ja absolut men känns så konstigt. Jag trodde pappa skämtade när
    han berättade. Har hon levt ett helt liv med en lögn.
    Kanske inte. Många förnekar ju sin homosexualitet, förtränger den, och försöker leva ett "normalt" liv. Normer är starka grejer, på gott och ont.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Lillan)

Så är det absolut, sedan är det såklart jobbigt. Nästan alla barnen har tagit avstånd. Vi borde gå före hennes flickvän.

Dorian Ertymexx skrev 2016-11-23 04:10:09 följande:

Kanske inte. Många förnekar ju sin homosexualitet, förtränger den, och försöker leva ett "normalt" liv. Normer är starka grejer, på gott och ont.

• Plupp73

[quote Vi borde gå före hennes flickvän.

[/quote]

Hon trodde nog inte i sin vildaste fantasi att hennes barn skulle ställa ultimatum och utsätta henne för det valet.

• Anonym (Lillan)

Självklart. Kan bara svara för mig. Är inte homofob. Jag älskar henne oändligt. Hon vill träffa mig imorgon också.

Kalaspuff skrev 2016-11-23 20:21:35 följande:

Hade det varit lika jobbigt om hon hade lämnat er pappa för en annan man ist?

• Anonym (Herregud)
    Hjälpasigsjälv skrev 2016-11-22 17:30:26 följande:

Hur kan du egentligen veta det? Hon borde ha kämpat inte gett upp och lämnat tre barn tre flickor dessutom som inte kommer få någon förebild. Jag tycker detta är fruktansvärt. 

Í

Varför har du så mycket hat inom dig?
  • Anonym (Lillan)

Mamma är arg för jag inte är i skolan men fick vara hemma för pappa. Han förstår att jag mår dåligt. Sa till henne, då sa hon det är din åsikt vet inte riktigt vad jag kan göra.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-24 11:00:49 följande:

Mamma är arg för jag inte är i skolan men fick vara hemma för pappa. Han förstår att jag mår dåligt. Sa till henne, då sa hon det är din åsikt vet inte riktigt vad jag kan göra.

Hon blir arg för att hon vill att det ska gå bra för dig i skolan och i livet. Det är inte som hon är elak, utan för att hon vill dig väl.
    Om du mår så dåligt pga situationen att du inte kan gå till skolan vill jag verkligen råda dig att prata med en kurator i skolan eller på ungdomsmottagningen.
  • Anonym (Lillan)

Ja absolut. Men tycker inte hon behöver bry sig när jag är hos pappa. Hon vill alltid vara delaktig.

Anonym (Undrar) skrev 2016-11-24 12:54:50 följande:

Hon blir arg för att hon vill att det ska gå bra för dig i skolan och i livet. Det är inte som hon är elak, utan för att hon vill dig väl.

Om du mår så dåligt pga situationen att du inte kan gå till skolan vill jag verkligen råda dig att prata med en kurator i skolan eller på ungdomsmottagningen.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-24 14:36:03 följande:

Ja absolut. Men tycker inte hon behöver bry sig när jag är hos pappa. Hon vill alltid vara delaktig.

Det är nog väldigt svårt som förälder att överlåta ansvaret helt på barnet eller den andra föräldern utan att veta vad som händer. Hon blir säkert orolig när hon inte kan påverka. Hon vill ju som sagt försäkra sig om att det går bra för dig.
Svar på tråden Lesbisk mamma