• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Hon har alltid hjälpt andra men nu är hon sjukskriven från jobbet. Hon skrev till mig att jag saknar dig min dotter! Glömde svara henne.

Anonym (trist) skrev 2016-12-05 00:05:07 följande:

Det är alltid tråkigt om en relation som pajar men det är aldrig bara den ene fel att relationen kraschar. Och ibland är det ingens fel. Känslorna kanske bara försvinner. Eller så utvecklas man åt olika håll och så ojdå en vacker dag känner man därför inte längre varann.

Det kan ju faktiskt också ofta vara så att det är den hälsosammaste och modigaste parten lämnar en destruktiv eller död relation för att den andra inte ids eller vågar. Vem.fel är det då?

Förstår du. Allting är sällan så enkelt på insidan som det ter sig från insidan.

Oavsett så förstår jag inte varför din och din mammas relation nu måste krascha. Hon har ju gjort dig någonting. Din mamma må ha svikit din pappa och deras eventuella äktenskapslöften. Men hon har än så länge inte svikit dig. Mer du som svikit henne om man ska se på det helt strikt.

• Anonym (Lillan)

Mormor är hos henne varje dag. Och min lillasyster ska dit med mormor. Morfar är jätte orolig för hon gjorde någonting men får inte veta vad. Det var när min syster åkte till pappa.

Anonym (trist) skrev 2016-12-05 00:05:07 följande:

Det är alltid tråkigt om en relation som pajar men det är aldrig bara den ene fel att relationen kraschar. Och ibland är det ingens fel. Känslorna kanske bara försvinner. Eller så utvecklas man åt olika håll och så ojdå en vacker dag känner man därför inte längre varann.

Det kan ju faktiskt också ofta vara så att det är den hälsosammaste och modigaste parten lämnar en destruktiv eller död relation för att den andra inte ids eller vågar. Vem.fel är det då?

Förstår du. Allting är sällan så enkelt på insidan som det ter sig från insidan.

Oavsett så förstår jag inte varför din och din mammas relation nu måste krascha. Hon har ju gjort dig någonting. Din mamma må ha svikit din pappa och deras eventuella äktenskapslöften. Men hon har än så länge inte svikit dig. Mer du som svikit henne om man ska se på det helt strikt.

• Anonym (Lillan)

Pappa stöttar oss nu även om det är jobbigt. Pappa betyder allting för oss. Skrev en status på Facebook om min fantastiska far. Då skrev hon till mig att jag hoppas iaf du älskar mig lika mycket. Och att hon alltid fanns här, men vågar inte berätta mina problem för henne. För skulle hon orka bry sig. Jag ska försöka sova lite.

• Anonym (Lillan)

Hon är helt borta.

• Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-05 19:47:50 följande:

Hon är helt borta.

Vad menar du med helt borta? Är hon avskärmad mentalt? I djup depression?
  • Anonym (Lillan)

Ja precis helt borta, sen säger hon att hon saknar mig och vill att jag ska prata med någon.

Plupp73 skrev 2016-12-05 20:01:45 följande:

Vad menar du med helt borta? Är hon avskärmad mentalt? I djup depression?

• Plupp73

Jag skrev ju i början av den här tråden om en kollega som blev avskärmad från sina barn när han lämnade sin fru och blev ihop med en man (som han nu är gift med). Trots att han älskade sin man så blev han djupt deprimerad när barnen inte ville ha kontakt utan tog mammans parti. Han blev inte ens bjuden på sin äldsta dotters bröllop. Han försökte ta sitt liv, men lyckades inte.....och då insåg iaf ett av barnen att Pappa var värd att ha kontakt med.

Jag tycker att du via din mormor ska skaffa någon att prata med, och sedan bo hos sina morföräldrar. Prata med din mamma.

• Anonym (Lillan)

Ville åka och hälsa på idag men hennes flickvän var där då så jag sa nej. Jag kan aldrig tro att hon vill ta sitt liv. Menar du att jag ska bo hos mormor och morfar? Det behöver jag inte. Hon skriver alltid att hon saknar mig vilket är så fruktansvärt svårt.

Plupp73 skrev 2016-12-05 20:56:47 följande:

Jag skrev ju i början av den här tråden om en kollega som blev avskärmad från sina barn när han lämnade sin fru och blev ihop med en man (som han nu är gift med). Trots att han älskade sin man så blev han djupt deprimerad när barnen inte ville ha kontakt utan tog mammans parti. Han blev inte ens bjuden på sin äldsta dotters bröllop. Han försökte ta sitt liv, men lyckades inte.....och då insåg iaf ett av barnen att Pappa var värd att ha kontakt med.

Jag tycker att du via din mormor ska skaffa någon att prata med, och sedan bo hos sina morföräldrar. Prata med din mamma.

• Anonym (Lillan)

Min syster ville jag skulle lyric pranka henne. Jag blev arg och sa aldrig mamma är inte frisk nu.

• Anonym (Lillan)

Är så rädd att jag en dag kommer att få ett samtal från mormor om att min mamma dött. Jag tänker på det hela tiden. Och frågar jag mamma hur hon mår så säger hon bara att allting är bra. Det är bra hela tiden. Det känns som hon inte litar på mig eller vill dela med sig om någonting. Men själv ska hon veta allting om mig. Och skriver att hon saknar mig.

Svar på tråden Lesbisk mamma