• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Påven Johanna II

Vilken händelserik dag! Och så många besökare din mamma hade. Du, din pappa - vad gjorde han där? -, din mormor, mammas flickvän. Missade jag någon?

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-07 14:59:11 följande:

Hon blev sur när pappa sa att han älskade henne, hon tyckte inte det var okej. Sen sa pappa tydligt till henne eftersom hennes flickvän inte har några barn själv och skulle dessa få barn så sa pappa mina barn glömmer du inte och struntar i för en ny familj ska du veta. Hon blev jätte ledsen då även.

Det är klart att hon blev ledsen för det, att han ens tänker tanken att hon skulle överge er. Superelakt sagt av honom! Inte heller ok att er pappa antyder att det är något fult att er lillasyster sover bredvid henne, är precis samma sak som att lillasyster sover bredvid honom. Sen kan jag tycka att det är lite okänsligt av din mamma att pussa sin flickvän framför dig om hon vet att du tycker det är jobbigt.
  • Anonym (Lillan)

Jag förstår allt att det är jätte jobbigt, jag försöker att förstå henne och pappa. Jag har varit starkast under hela denna långa processen. Jag skulle hämta en sak och när jag kom in pussade hon på henne. Så blev inte med flit. Mormor och morfar säger att varje gång de är hos mamma så frågar hon om oss vart är mina flickor. Hon ska tydligen få permission i helgen men då ska hon sova hos mormor och morfar varför förstår jag inte. Men vill bara be hennes flickvän att lämna henne och få tillbaka mamma och pappa.

Anonym (?) skrev 2016-12-07 15:28:55 följande:

Det är klart att hon blev ledsen för det, att han ens tänker tanken att hon skulle överge er. Superelakt sagt av honom! Inte heller ok att er pappa antyder att det är något fult att er lillasyster sover bredvid henne, är precis samma sak som att lillasyster sover bredvid honom. Sen kan jag tycka att det är lite okänsligt av din mamma att pussa sin flickvän framför dig om hon vet att du tycker det är jobbigt.

• Anonym (Lillan)

Min syster har redan övergett henne helt faktiskt. Hon blev sur för jag hälsade på mamma.

• Anonym (Lillan)

Jag skulle bli jätte ledsen om hon övergav mig. Min syster vill att hon ska överge henne hon har klistrat fast massa lappar på hennes dörr att hon är lesbisk äcklig hora, pappa blev arg på henne för det. Dock skulle jag bli jätte glad om jag fick en lillebror. Har alltid velat ha en lillebror.

• Påven Johanna II

Hur går det med din systers elaka pojkvän då? Är din pappa fortfarande lugn fast han inte vet om han vill leva vidare? Och din mamma är fortfarande orolig fast hon inte vet om hon vill leva vidare? Men din mamma måste väl tack och lov må mycket bättre nu eftersom hon ska få permission redan till helgen? Eller är psykiatrin numera så usel att de skriver ut en patient som är uppenbart suicidal? Hoppas inte.

• Anonym (Lillan)

Vad vet jag, tror inte ens hon har självmordstankar. Mer en så behöver inte du veta för det verkar som du bara vill spekulera :)

Påven Johanna II skrev 2016-12-07 15:55:47 följande:

Hur går det med din systers elaka pojkvän då? Är din pappa fortfarande lugn fast han inte vet om han vill leva vidare? Och din mamma är fortfarande orolig fast hon inte vet om hon vill leva vidare? Men din mamma måste väl tack och lov må mycket bättre nu eftersom hon ska få permission redan till helgen? Eller är psykiatrin numera så usel att de skriver ut en patient som är uppenbart suicidal? Hoppas inte.

• Påven Johanna II
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-07 15:58:38 följande:

Vad vet jag, tror inte ens hon har självmordstankar. Mer en så behöver inte du veta för det verkar som du bara vill spekulera :)

Vad bra att hon inte har det. Men hon ska alltså fortsätta att vara tvångsvårdad? Det finns väldigt många regler som ska följas och kriterier som ska uppfyllas för att kunna lägga in någon mot deras vilja och fortsätta behålla dem inom slutenvården.

Men du har rätt, jag spekulerar bara. Jag vet ju inget alls om den här saken. Ja, inget mer än det du berättar i dina inlägg förstås.
  • Anonym (Lillan)

Inget illa menat är den sista som är elak eller vill vara. Men varför är det viktigt ?

Påven Johanna II skrev 2016-12-07 16:02:04 följande:

Vad bra att hon inte har det. Men hon ska alltså fortsätta att vara tvångsvårdad? Det finns väldigt många regler som ska följas och kriterier som ska uppfyllas för att kunna lägga in någon mot deras vilja och fortsätta behålla dem inom slutenvården.

Men du har rätt, jag spekulerar bara. Jag vet ju inget alls om den här saken. Ja, inget mer än det du berättar i dina inlägg förstås.

• Anonym (Lillan)

Min mamma svarar inte ens när jag skriver att jag älskar henne.

Svar på tråden Lesbisk mamma