• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Fyy)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-12-06 08:03:13 följande:

Det kanske jag för, men jag behandlar henne bäst trots allt. Sa till min mormor att tala om för henne att jag älskar henne. Det är svårt att höra från pappa att hon aldrig velat ha barn med honom. Att hon ljugit och att hon älskar kvinnor.

Din pappa ljuger för dig för att han är sårad. Din pappa gör med skada än nytta!
  • Anonym (Lillan)

Tror ingen bryr sig så mycket om mig som hon gör. Men jag är jobbig mot henne skriver till henne varje dag.

Anonym (*) skrev 2016-12-06 11:30:31 följande:

som mamma själv så kan jag inte sätta mig in i en situation där man slutar älska sitt barn. För mig är det helt ofattbart så ja jag tror hon älskar er!

Att hon kommer få en tuff tid, utan er kanske är något hon skulle tagit i beräkneskap när hon valde att lämna. 

När man är en hel familj så är det faktiskt inte bara mannen och kvinnan som blir påverkade vid en seperation. Barnen kan lida något enormt. De allra flesta vill ju faktiskt växa upp med familjen hel.

Förklara för din mamma och be om lite andrum.

• Anonym (Lillan)

Det är synd om honom han älskar henne han vill inte ens leva.

Anonym (Fyy) skrev 2016-12-06 11:48:46 följande:

Din pappa ljuger för dig för att han är sårad. Din pappa gör med skada än nytta!

• Anonym (Lillan)

Min systers pojkvän är inte bra för henne då han är elak, så mamma är orolig pappa är mer lugn.

• Anonym (Svarpådinfråga)

Hej ts! Kan inte citera din fråga men svarar på den ändå. Såg att du frågade om din mammas flickvän skulle få ett barn om det skulle bli ditt syskon. Och svaret är nej, det blir bara ditt syskon om din mamma bär på barnet. All styrka till dig, jag hoppas verkligen att din mamma saknar dig och älskar dig/er.

• Aammaannddaa

Man BLIR alltså inte lesbisk. Det är något man föds som. Man föds, precis som våra vänner djuren, med en särskild läggning. Straight, mitten eller homo. Självklart förstår jag besvikelsen du känner inför din mamma, varför hon ljugit för er i så många år. Det bästa du kan göra nu är att inte alls prata med henne. Hon dras till kvinnor vill ha kvinnor i sängen, och det finns faktiskt föräldrar som har blivit kåta i sina barn. Fråga mamma om hon älskar dig eller sin flickvän mer ?

• Anonym (?)
    Aammaannddaa skrev 2016-12-07 11:48:25 följande:

Man BLIR alltså inte lesbisk. Det är något man föds som. Man föds, precis som våra vänner djuren, med en särskild läggning. Straight, mitten eller homo. Självklart förstår jag besvikelsen du känner inför din mamma, varför hon ljugit för er i så många år. Det bästa du kan göra nu är att inte alls prata med henne. Hon dras till kvinnor vill ha kvinnor i sängen, och det finns faktiskt föräldrar som har blivit kåta i sina barn. Fråga mamma om hon älskar dig eller sin flickvän mer ?

Men herregud... vad är det här för kommentar?? Du skriver ju själv att man kan vara lite mittemellan. Det är väl troligt att TS mamma är precis det, att hon kan gilla både tjejer och killar. Och att du överhuvudtaget drar in incest i det här är ju helt galet!!! Och självklart ska TS inte fråga sin mamma vem hon älskar mest, det är olika typer av kärlek. Blir skrämd av hur dumma människor på det här forumet kan vara.
  • Anonym (Lillan)

Träffade min mamma idag följde med mormor, hon började grina när jag kom förstår inte varför :( Hennes flickvän var där kändes så konstigt hon är där varje dag, hon var jätte snäll frågade hur jag mådde.

Anonym (?) skrev 2016-12-07 13:32:08 följande:

Men herregud... vad är det här för kommentar?? Du skriver ju själv att man kan vara lite mittemellan. Det är väl troligt att TS mamma är precis det, att hon kan gilla både tjejer och killar. Och att du överhuvudtaget drar in incest i det här är ju helt galet!!! Och självklart ska TS inte fråga sin mamma vem hon älskar mest, det är olika typer av kärlek. Blir skrämd av hur dumma människor på det här forumet kan vara.

• Anonym (Lillan)

Jag vet inte vad hon är det jag vet är att pappa inte är säker när min lillasyster sover bredvid henne, och flyttar mammas tjej in då kommer varken jag eller min tvillingsyster att bo där. Pappa sa att jag tycker det är otroligt jobbigt men det är eran mor och hon har rätt till er. Frågade henne hur hon mådde idag då sa hon bra. Blev inte så glad heller när hon pussade sin flickvän hejdå. Satt bara tyst då frågade mamma vad är det, är du ledsen ?

Anonym (?) skrev 2016-12-07 13:32:08 följande:

• Anonym (Lillan)

Hon blev sur när pappa sa att han älskade henne, hon tyckte inte det var okej. Sen sa pappa tydligt till henne eftersom hennes flickvän inte har några barn själv och skulle dessa få barn så sa pappa mina barn glömmer du inte och struntar i för en ny familj ska du veta. Hon blev jätte ledsen då även.

Svar på tråden Lesbisk mamma