• vildalee

BF augusti 2017

Fler som har bf i augusti 17 ?

Starta en hemlig grupp på fb?

• Svar på tråden BF augusti 2017
  • DolarDoris

Just det!
    Jag är helt ny här så jag vet inte riktigt hur allt funkar med profiler och så, men jag är gärna med i den hemliga FB-gruppen!

• Justemma

Ja, detta var vårt första försök och våra tankar har nog alltid vara att detta kommer att ta lite tid, lite tid att hinna förbereda sig på allt, så nu känner jag mig totalt helt oförberedd men samtidigt så glad.. och rädd... livrädd. 

Ni alla som plussat har ni ringt till MVC och fått tid för inskrivning? Kommer ni att göra KUB-test även ni som är under 35? Vecka 12 är låååångt kvar, när kommer ni berätta för era närmsta?

Ja, jag har så mycket frågor men ingen att bolla med... Flört 

• DolarDoris
    Justemma skrev 2016-11-29 08:07:18 följande:

Ja, detta var vårt första försök och våra tankar har nog alltid vara att detta kommer att ta lite tid, lite tid att hinna förbereda sig på allt, så nu känner jag mig totalt helt oförberedd men samtidigt så glad.. och rädd... livrädd. 

Ni alla som plussat har ni ringt till MVC och fått tid för inskrivning? Kommer ni att göra KUB-test även ni som är under 35? Vecka 12 är låååångt kvar, när kommer ni berätta för era närmsta?

Har inte ringt MVC än ( tror inte att du får komma dit ändå förrän typ v.10?).
    Eh, jag har redan berättat för mina närmsta vänner, men familjen kommer vi vänta med tills det blir mer säkert.

Jag kände att jag verkligen ville berätta för mina vänner fort, dels för att jag har noll pokerface, men också för att få en annan typ av stöttning än den jag får av min man.

Jag vill att de ska veta att jag är preggo oavsett hur det går. Om det inte går bra så är det ju bättre att de vet varför jag är ledsen och kan stötta mig i det tänker jag.
  • michaelaas

Plussade i söndags svagt, sen igår på digitalt! 1-2v ????
    Beräknad 10aug! Blir andra barnet, våran första är 8månader gammal.
    Ringt och pratat med kvinnokliniken vi går hos, fått ultraljud om två och en halv vecka för att kolla så allt står rätt till och att hjärtat pickar. Längtar enormt!!

• encarro
    Justemma skrev 2016-11-29 08:07:18 följande:

Grattis!!! Känner igen mig i dina tankar, också livrädd men glad, oförberedd, overkligt osv.. Tänkte på det med KUB-testet, får man göra det innan 35? Jag ringde nästan direkt och fick tid hos BM 15 dec. Har berättat för en kompis och mamma redan och är i 5 (4+5). Och kommer berätta för en till kompis ganska snart. Sen väntar jag nog lite med andra nära men vet inte hur länge jag orkar vänta... Kanske inte enda fram till V12 haha
  • anothermother

Hej vänner! I förrgår plussade jag svagt och igår syndens det tydligt. Fick missfall 3 november Så jag är överlycklig att det gick såhär snabbt ? vet att det är ny graviditet/nya hormoner för var helt negativt på gynakuten 4 november och var helt negativt på ett test hemma för lite över en vecka sedan ???? vill gärna vara med i facebook gruppen men vill gärna inte skriva mitt namn här, har ett ovanligt efternamn som enbart bärs av mig och min mans släkt ????

• loveyouu

Hallå tjejer :)

Verkar inte finnas någon aktiv Facebook grupp, någon som vill fixa? Jag vet inte hur man gör..

• DragonWoman
    loveyouu skrev 2016-11-29 15:06:53 följande:

Hallå tjejer :)

Verkar inte finnas någon aktiv Facebook grupp, någon som vill fixa? Jag vet inte hur man gör..

"problemet" med en hemlig grupp är ju att man bara kan bjuda in befintliga vänner... Så frågan är ju om man ska göra en sluten men sökbar grupp med annat namn än gravida med bf augusti -17... Tills de flesta hittat dit iaf
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • DragonWoman

Tror man kan ändra namn sen med...

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
Svar på tråden BF augusti 2017