Turandot skrev 2016-12-04 10:30:36 följande:
Nej du, den gubben går inte. Dra inte in mig i det där bara för att jag har hål mellan benen.
Och sedan tycker jag att det du skriver är förfärligt. Du tycker alltså att barnmorskor och annan personal ska vänja sig av med känslor av empati, instinkten att vårda småbebisar o.s.v.? Vill du själv bli vårdad (och att din bebis ska bli vårdad) av en barnmorska som lyckats kyla ner sin själ, den dag du ligger där och ska föda ett (önskat) barn?
Och jag upprepar igen, att det BEHÖVS ingen mer forskning, för det finns ingen anledning att tillåta så sena aborter hur-eller-hur. Det är nästan bara vi i hela världen som gör det, och det är en SKAM! Vi skulle kunna ha 12 veckor som de flesta andra länder (som tillåter abort överhuvudtaget), och sedan kanske fyra veckor till för de extremt ömmande fallen. Men då ska det inte heller räcka med, att mamman skäms för att lägga ut bilder på ett barn som saknar en hand på Facebook. Då behöver hon lära sig veta hut känner jag...
Ja men visst, välj att fokusera på den första meningen i hela mitt inlägg och ignorera allt annat jag skrev.
Du fortsätter ignorera alla min argument och forsätter upprepa dina samma argument, antingen förstår du inte vad jag skriver eller så är du inte intresserad - men vad är då din poäng med att sitta här i en diskussionstråd om du endast är intresserad av dina egna argument och väljer att ignorera det mesta andra skriver till dig?