• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Kåtisroinen
    crx skrev 2017-01-14 17:01:15 följande:

Tack! :) tror det är för sent för bidblödning... eller? <3

Det beror ju på hur långt efter ÄL du är. Jag var på ÄL+11 när min nidblödning var :) och det var flera som sa till mig att det antagligen var mensen som tjuvstartade. Men det var så himla lite blod och ingen mensvärk, utan det var en annan typ av värk. Dagen efter plussade jag :D
  • crx
    Kåtisroinen skrev 2017-01-14 17:27:48 följande:

Det beror ju på hur långt efter ÄL du är. Jag var på ÄL+11 när min nidblödning var :) och det var flera som sa till mig att det antagligen var mensen som tjuvstartade. Men det var så himla lite blod och ingen mensvärk, utan det var en annan typ av värk. Dagen efter plussade jag :D

Jag är på ÄL +12 eller 14.... troligen 14... men har ju förstått att det tar tid att bli gravid. Synd bara att jag blir så himla nedstämd när det är neg.. :)
  • fruthomsen

Är på äl+5 idag och jag har börjat få litegrann molvärk, men ytterst lite som jag kan känna då och då. Det molade också lite i samband med "sängmyset" imorse.

Skulle önska jag kunde få en nidblödning inom kort som kunde ge mig ett tecken :)

Fick nidblödning med yngsta och det fick mig att förstå att jag var gravid.

• Hallonfrossa
    Hejhejhejilc skrev 2017-01-14 16:21:25 följande:

Vad tror ni? Är det plus eller spön? Vet inte exakt när jag har BIM pga pco :(

Det där bör inte vara spök :)
  • Not alone
    fruthomsen skrev 2017-01-13 21:01:57 följande:

Hon blev nr 3. Har en 14 årig son och en 7 årig dotter också. Nu hoppas vi då på nr 4 :)

Haha det känns ju nästan lite skrämmande roligt men min dotter är 14 år och sonen 7år när krabaten tittar ut :) ja men då får vi hoppas på plus snart :D
  • Mirabelle24

Hej!

Jag har misstänkt att jag har en "ägglossningsfri" månad då tempen legat så låg länge, fick heller aldrig utslag på ÄL test. Åkte utomlands en vecka nu och har inte tempat pga av det och igår när jag började tempa igen så är tempen över coverline? Tror ni jag fick ÄL ändå när jag var utomlands? Kan ÄL vara så "sent" i cykeln??

Hjälp!

• crx

Tempen sjönk 0.2 grader i natt och inte ens ett spökstreck, däremot den vanliga bruna blödningen som börjar mensen. Jag ska ta en paus från Tempar, ÄL test och aktivt försökande... det har tagit mkt av min energi. Kanske går det bättre om det bara får bli när det blir.

• AnnikaElisabeth

Vad betyder spöksträck?

• fruthomsen
    Not alone skrev 2017-01-14 21:08:27 följande:

Haha det känns ju nästan lite skrämmande roligt men min dotter är 14 år och sonen 7år när krabaten tittar ut :) ja men då får vi hoppas på plus snart :D

Oj haha...vilket sammanträffande :)
  • fruthomsen

Börjar bli lite nervös nu faktiskt. Jag har tänkt ta första testet på onsdag vilket blir bim-5, har plussat svagt med tidigare barn då så jag tänkte börja därifrån :)

Men jag känner mig ännu inte alls gravid, endast lite molvärk då och då. Fast molvärken vill jag inte koppla till ev ett symtom, förra månaden hade jag betydligt mer molvärk ett bra tag före bim och det visa sig inte vara någonting.

Förra månaden var jag väldigt skenis med det ena symtom efter den andra. Bla halsbränna, som jag bara haft vid graviditet innan. Det är ju såklart för tidigt att känna av en ev graviditet ännu, men kanske kan det vara positivt att jag känner mig ogravid då förra månaden var helt tvärtom?!

Svar på tråden BIM Januari 2017