• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Wantakid
    fruthomsen skrev 2017-01-15 11:03:26 följande:

Börjar bli lite nervös nu faktiskt. Jag har tänkt ta första testet på onsdag vilket blir bim-5, har plussat svagt med tidigare barn då så jag tänkte börja därifrån :)

Men jag känner mig ännu inte alls gravid, endast lite molvärk då och då. Fast molvärken vill jag inte koppla till ev ett symtom, förra månaden hade jag betydligt mer molvärk ett bra tag före bim och det visa sig inte vara någonting.

Förra månaden var jag väldigt skenis med det ena symtom efter den andra. Bla halsbränna, som jag bara haft vid graviditet innan. Det är ju såklart för tidigt att känna av en ev graviditet ännu, men kanske kan det vara positivt att jag känner mig ogravid då förra månaden var helt tvärtom?!

Helt möjligt att du får ett plus denna månad, haft så själv att de positiva månader inte anat nått om grav förens positivt test :)

Och månaderna det inte tog sig så var jag super skenis
  • Missminks

Ska ha bim idag el imon om de stämmer med ägglossningen. Hade en rosa flytning knappt en vecka efter ägglossning & en likadan i torsdags, fick världens mensvärk torsdag natt & fredag.. trodde mensen kom då men icke.. Har varit yr & haft molande värk i en vecka efter ägglossning. Sen försvann allt vad symtomen heter.. Är as förkyld nu oxå råga på allt.

Vi får väl se om man orkar köra ägglossnings test nästa gång, vi åker till canarie öarna å då vet jag inte om jag ska dra med mig alla test.

Får man vara så tråkig å säga att man vill hoppa över nån månad i mars/april? Vill egentligen inte ha barn i december, vet hur tråkigt det kan vara att fylla år så nära jul & så sent på året :(

• Khaleesi85
    Missminks skrev 2017-01-15 11:29:51 följande:

Ska ha bim idag el imon om de stämmer med ägglossningen. Hade en rosa flytning knappt en vecka efter ägglossning & en likadan i torsdags, fick världens mensvärk torsdag natt & fredag.. trodde mensen kom då men icke.. Har varit yr & haft molande värk i en vecka efter ägglossning. Sen försvann allt vad symtomen heter.. Är as förkyld nu oxå råga på allt.

Vi får väl se om man orkar köra ägglossnings test nästa gång, vi åker till canarie öarna å då vet jag inte om jag ska dra med mig alla test.

Får man vara så tråkig å säga att man vill hoppa över nån månad i mars/april? Vill egentligen inte ha barn i december, vet hur tråkigt det kan vara att fylla år så nära jul & så sent på året :(

Min dotter är född på Nyårsafton :-P kanske inte så roligt nej, fast just nu tycker hon det är kul tror raketerna är för hennes skull, sen har hon gått 1 år extra på dagis, så i skolan kommer hon ist vara äldst :)

Hursom så kommer jag köra på oavsett om det blir Decemberbarn, har man lyckan att alls bli gravid igen, så spelar det ingen roll för mig om det blir "fel" månad, sen gör ju alla som man vill sen kan man ju föda tidigare osv så ingen garanti ändå.

Men skulle nog inte palla hoppa över 1 månad, så otålig efter vi förlora vår dotter i oktober, och tar inget förgivet längre.
  • justsweet

Jag har en fråga. Jag ska på mitt första cellprov den 24 januari. Jag har ju äl till veckan och hoppas ju på att det ska ta sig och efter som att det kan ta upp till en vecka för ägget att fästa så kan det ju bli i samband med cellprov å i kallelsen står det ju att man ej ska gå om man är gravid.

Kan det skada så tidigt isåfall? Eller kan det rubba en eventuell fästning? Är det bättre att boka om tiden till efter beräknad mens?

• Rosenblad
    Missminks skrev 2017-01-15 11:29:51 följande:

Förstår hur du tänker kring att föda sent på året och det får man som par helt själva bestämma om man vill hoppa över vissa månader, men man får ha i bakhuvudet att det kan ta tid att bli gravid. Så får man själv avgöra för det kan ingen annan göra åt en :) Jag tänkte hoppa över Mars 1016 men valde att inte göra det då jag inte klarar av väntan mer utan bara vill ha ett barn. Nu är snart Mars igen och har vi inte lyckats tills dess så kommer vi endå fortsätta som vanligt för att jag tycker väntan är så svår. Vist, hade jag fått välja hade jag velat föda Jan-Okt och min största dröm i början var i April-Maj men jag väljer att strunta i det och bara köra på och barnet vill vi ha när det än kommer, bara vi får ett barn :) Men jag förstår de som hoppar över, och det är ens eget val om man klarar av att vänta ännu en eller två månader. Jag klarar iallafall inte de :)
  • jhk88
    justsweet skrev 2017-01-15 12:03:14 följande:

Jag har en fråga. Jag ska på mitt första cellprov den 24 januari. Jag har ju äl till veckan och hoppas ju på att det ska ta sig och efter som att det kan ta upp till en vecka för ägget att fästa så kan det ju bli i samband med cellprov å i kallelsen står det ju att man ej ska gå om man är gravid.

Kan det skada så tidigt isåfall? Eller kan det rubba en eventuell fästning? Är det bättre att boka om tiden till efter beräknad mens?

Man kan göra cellprovtagning fram till vecka 14 tror jag att det är så det är ingen fara :)
  • Ilovemylife95

Hej!

Har ägglossning idag då blir BIM runt 29/1, slutade med minipiller 11 november och har haft en mens sen dess. Hoppas på det bästa denna månaden, man blir ju så otålig :)

• crx
    AnnikaElisabeth skrev 2017-01-15 10:45:53 följande:

Vad betyder spöksträck?

Spökstreck är när testen man använder visar ett väldigt svagt "positivt" streck, oftast gråaktigt och är alltså inte en graviditet. Vissa märken ger dock återkommande tydliga streck, skuggor, som ofta då ger förhoppningar att det är något där. För mig är det Clearblue som jag tycker gett dessa skuggor varenda gång jag använt dem.
  • Tumvante
    jhk88 skrev 2017-01-15 12:30:21 följande:
    Man kan göra cellprovtagning fram till vecka 14 tror jag att det är så det är ingen fara :)
    Cellprovet tas ju inte inne i livmodern, så jag tänker att det är helt lugnt. Jag tog cellprov i förbindelse med att mitt ägg fäst sig sist med dottern. Jag visste inte att jag blivit gravid, och tänkte inte heller tanken att det skulle kunna påverka. Men bra gick det med både prov och graviditet
  • metaphor

Alltså... Jag har så jäkla ont i tuttarna så jag får ont i REVBENEN?? ömmar när man trycker där liksom? kan man ha så? varför så? har haft ont i brösten strax innan mens förut, men absolut inte som nu... nukan jag inte ens vända mig i sängen utan att vakna av smärta :((( 

Svar på tråden BIM Januari 2017