• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Hallonfrossa
    larssonc skrev 2016-12-26 09:31:48 följande:

Hoppar in här. Testade tokblankt idag på bim +2 (äl+ 14 enligt FF och äl +13 enligt NC). Har fortsatt hög temp och mensen kommer inte igång men nu är det väl mer bara en fråga om när.. vet inte när bim eller äl är än, får väl se efter att mensen behagar att komma igång.

Ge knte upp ännu, om tempen stiger igen nu ser det ju ut som en inplantationsdipp och då börjar ju inte hcg öka förens just i dag, kanske äl varit senare? :)

Så hände mig en gång, fick då + på bim+12 trodde jag, men i själva verket hade jag inte fått äl förens på cd 28, och + på cd 42.

Vi får hoppas på sent + men du är välkommen här i alla fall :)
  • Sally8585

Fick min mens på julafton. Hoppar in här med bim runt den 28 jan. (Läng jävla pucko cykel). Så nu håller vi tummarna för oss alla :D

• Tumvante

Fick min mens idag, två dagar för tidigt... så min mens har väl inte stabiliserats ännu.

Får nog köra ÄL stickor för att ha koll på när det sker.

Tummar hålls för oss allesamman.

Oktobersyskon here we go!

Gott nytt år!

• Mirabelle24

Enligt NC så har jag ÄL idag! Har inte testat med stickor alls (och har slarvat med temp fram tills igår) förrens igår och då såg strecket ut såhär;

Idag är det knappt synbart! Har ÄL varit eller tror ni att ägget släppt idag?

Är lite orolig då vi inte hunnit mysa på ungefär en vecka... tror ni det går om vi myser till det nu ikväll eller är det kört?

• Tumvante
    Mirabelle24 skrev 2016-12-26 19:12:43 följande:

Enligt NC så har jag ÄL idag! Har inte testat med stickor alls (och har slarvat med temp fram tills igår) förrens igår och då såg strecket ut såhär;

Idag är det knappt synbart! Har ÄL varit eller tror ni att ägget släppt idag?

Är lite orolig då vi inte hunnit mysa på ungefär en vecka... tror ni det går om vi myser till det nu ikväll eller är det kört?

Inte säkert att du haft ÄL ännu. Tycker strecket bör vara starkare, och det är ju oftast starkt i flera dagar efter ÄL. Jag skulle testa tills strecket blev starkare.
  • Mirabelle24
    Tumvante skrev 2016-12-26 19:29:45 följande:

Inte säkert att du haft ÄL ännu. Tycker strecket bör vara starkare, och det är ju oftast starkt i flera dagar efter ÄL. Jag skulle testa tills strecket blev starkare.

Hm ja.. kanske! Får testa med stickor imorgon också. De två senaste månaderna jag testat så har jag fått positivt utslag på dag 17 & 18, och idag är jag på cd 17. Så antar att det kanske är på G! Dock brukar det vara väldigt svaga streck direkt efter stegringen på mig... Hoppas på att det kommer snart iallafall och att det inte var på julafton, haha.
  • Mjölk
    Mirabelle24 skrev 2016-12-26 22:25:43 följande:

Hm ja.. kanske! Får testa med stickor imorgon också. De två senaste månaderna jag testat så har jag fått positivt utslag på dag 17 & 18, och idag är jag på cd 17. Så antar att det kanske är på G! Dock brukar det vara väldigt svaga streck direkt efter stegringen på mig... Hoppas på att det kommer snart iallafall och att det inte var på julafton, haha.

Mys på ändå tycker jag! Det kan ju aldrig skada.

Så håller vi tummarna! ????
  • Prinsessan

Hoppar in här, jag med!

Hade beräknad ÄL 20/12, BIM 2/1.

Första försöket för oss, barn 1 för mig.

Mycket punktlig cykel, om än kort; 25 dgr.

Brukar ha mycket tydliga ÄL "symptom", denna månad inga alls, hoppas ändå, givetvis....

Jag är 33.

• Prinsessan

Testat med ÄL- stickor, dagligen, två ggr per dag.

Inte ens i närheten av två starka streck... :(

Men vi kör på, såklart!

• royce
    Prinsessan skrev 2016-12-27 00:05:59 följande:

Testat med ÄL- stickor, dagligen, två ggr per dag.

Inte ens i närheten av två starka streck... :(

Men vi kör på, såklart!

För mig brukar det vara jättesvaga streck max 2 dagar (oftast 1 dag) innan LH-stegringen, sen får jag ett tydligt streck endast 1 dag. Så det är nog olika och individuellt som så mkt annat :) den här gången ska jag dock prova testa med CB digital, den ska kunna visa 4 fertila dagar.
Svar på tråden BIM Januari 2017