• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-29 10:44:24 följande:

Jag är också en sån som googlar allt, haha! Då håller vi tummarna! :D

Haha :D

Ja jag hoppas det tar sig för oss och alla andra här inne :D har känt massa hugg idag långt ner i magen efter gymbesöket så hoppas inte det är ett dåligt tecken :(
  • Mojje16
    Prinsessan skrev 2016-12-28 06:55:43 följande:

BIM 2/1, känner mig PMSig.

Svullen liksom, brösten känns tunga och ömma.

Vill så gärna hoppas, men känns ändå som klassisk PMS gör, för mig.

Den enda skillnaden är den fantastiska svampinfektion jag ådragit mig, händer sällan. Läste i annan tråd att många fått det tidigt i graviditeten.

Har "testa tidigt@- stickor, men 5 dagar i förväg... plussar man få, ens om man vore gravid?

Jag har samma! Men dock någon/några dagar efter äl fick jag svamp.. men inga andra känningar. Brösten är större men inte ömma. Känner inget i magen alls, o har Bim den 4jan. Brukar ha jätteömma bröst, mycket molvärk i magen osv.. Testade i morse med stickor från testlagret. Men var toknegativt. Vi är inne på 8de/9de försöket nu. Fick utslag på Äl-test den 21 och 22dec. Så jag tror det är kört denna månad också. :(
  • Sh0an
    Sh0an skrev 2016-12-29 11:56:15 följande:

Haha :D

Ja jag hoppas det tar sig för oss och alla andra här inne :D har känt massa hugg idag långt ner i magen efter gymbesöket så hoppas inte det är ett dåligt tecken :(

Dumma autocorrect!! GyN besök ska stå och inte gym! Hade jag vart på ett gym hade det isf vart för att jag hade gått fel haha!
  • lisohl

Har haft molvärk sen igår kväll så jag tror att äl närmar sig. Enligt appen jag använder ska jag inte ha äl förrän om en vecka men eftersom min cykel är 28-33 dagar är det kanske en kortare cykel denna gång (inte mig emot!).

• Nykär15
    lisohl skrev 2016-12-29 13:16:23 följande:

Har haft molvärk sen igår kväll så jag tror att äl närmar sig. Enligt appen jag använder ska jag inte ha äl förrän om en vecka men eftersom min cykel är 28-33 dagar är det kanske en kortare cykel denna gång (inte mig emot!).

Äggen startar ju sin mognadsprocess på dag 1 i mensen vilket gör att man kan ha molvärk...att ÄL kommer en hel vecka för tidigt låter inte rimligt eller bra heller om du har en rätt normal cykel som ändå 28-33 är. Du får väl hålla utkik med ÄL-stickor?
  • HäxanSurtant

Kör ni alla på ÄL-stickor?
    Jag har aldrig testat det, jag har min mensapp och sen "känner" jag i kroppen när det är ÄL, med flytningar och så. Har en cykel på 31 dagar, men den kan ju vara lite så sådär efter aborten kanske.!

Som sagt jag har ÄL fre/lör, någon mer som ligger där? 
    Så fall plus i mitten på januari! Sååååå spännande!

• Liiaa

Idag 13:51 #67 Citera Anmäl

Griper lite efter halmstrån nu tror jag men...

Jag har alltid utgått ifrån äl kalendern på nätet, allt för föräldrar tror jag sidan heter, har under en månad tidigare i år testat med äl-test och det har då stämt överens med internet kalendern..

Enligt den, denna månad så skulle jag haft äl nu i måndags, har varit ifrån sambon under en tid men i går onsdag hade vi sex, han kom i mig och jag har inget preventivmedel, men chansen till befruktning är väl lika med 0 2 dagar efter äl?

Har läst något om att man kan få försenad äl, kan man även ha för tidig? Hade extrema (ursäkta infon) kletiga och tjocka flytningar i mitten utav förra veckan, då menar jag extremt, har så emellanåt men det var väldigt länge sen, och jag har inte lyckats bli gravid på hela året.. kan uteblivandet av dessa flytningar vara orsaken till att det inte tagit sig innan? Känns trist att vi nu troligtvis missade sista fertila dagen med bara ett dygn.. :/ någon som tror att det kan finnas en gnutta hopp?

Har en cykel på 27dagar, så fick mens den 13de och äl nu på måndag den 26/12, beräknad mens den 9de Jan.

• Nykär15
    HäxanSurtant skrev 2016-12-29 14:24:13 följande:

Kör ni alla på ÄL-stickor?
    Jag har aldrig testat det, jag har min mensapp och sen "känner" jag i kroppen när det är ÄL, med flytningar och så. Har en cykel på 31 dagar, men den kan ju vara lite så sådär efter aborten kanske.!

Som sagt jag har ÄL fre/lör, någon mer som ligger där? 
    Så fall plus i mitten på januari! Sååååå spännande!

Jag hade med koll, men när jag började med stickor insåg jag att min ÄL faktiskt inträffade två dagar efter de känningarna. Så har lärt mig läsa min kropp ännu bättre med tanke på stickorna. 

Liiaa skrev 2016-12-29 14:34:49 följande:

Idag 13:51 #67 Citera Anmäl

Griper lite efter halmstrån nu tror jag men...

Jag har alltid utgått ifrån äl kalendern på nätet, allt för föräldrar tror jag sidan heter, har under en månad tidigare i år testat med äl-test och det har då stämt överens med internet kalendern..

Enligt den, denna månad så skulle jag haft äl nu i måndags, har varit ifrån sambon under en tid men i går onsdag hade vi sex, han kom i mig och jag har inget preventivmedel, men chansen till befruktning är väl lika med 0 2 dagar efter äl?

Har läst något om att man kan få försenad äl, kan man även ha för tidig? Hade extrema (ursäkta infon) kletiga och tjocka flytningar i mitten utav förra veckan, då menar jag extremt, har så emellanåt men det var väldigt länge sen, och jag har inte lyckats bli gravid på hela året.. kan uteblivandet av dessa flytningar vara orsaken till att det inte tagit sig innan? Känns trist att vi nu troligtvis missade sista fertila dagen med bara ett dygn.. :/ någon som tror att det kan finnas en gnutta hopp?

Har en cykel på 27dagar, så fick mens den 13de och äl nu på måndag den 26/12, beräknad mens den 9de Jan.

Jag har typ aldrig ÄL-flytningar längre men blivit gravid två gånger i år så det funkar ju ändå..man har inte alltid så mycket att det kommer ut så man ser det, huvudsaken är att det finns just vid livmodertappens öppning och på insidan.

• lisohl
    Nykär15 skrev 2016-12-29 13:23:21 följande:
    Äggen startar ju sin mognadsprocess på dag 1 i mensen vilket gör att man kan ha molvärk...att ÄL kommer en hel vecka för tidigt låter inte rimligt eller bra heller om du har en rätt normal cykel som ändå 28-33 är. Du får väl hålla utkik med ÄL-stickor?
    Fast äl blir inte vecka tidig. Jag ska ha äl om en vecka men molvärken får jag flera dagar innan äl och med tanke på att molvärken började igår blir äl kanske 4 dagar tidigare än den cykeln som min app räknar med, vilket gör att den här cykeln skulle bli 28 dagar och det stämmer ju med mina tidigare cykler. Brukar ha väldigt tydliga äl-flytningar så jag behöver inte testa.
  • Nykär15
    lisohl skrev 2016-12-29 15:13:50 följande:
    Fast äl blir inte vecka tidig. Jag ska ha äl om en vecka men molvärken får jag flera dagar innan äl och med tanke på att molvärken började igår blir äl kanske 4 dagar tidigare än den cykeln som min app räknar med, vilket gör att den här cykeln skulle bli 28 dagar och det stämmer ju med mina tidigare cykler. Brukar ha väldigt tydliga äl-flytningar så jag behöver inte testa.
    Ok jag fattade det som att du menade att ÄL var på gång NU. Men nä om det blir 28 dagar låter det ju helt normalt. SÅ förstår då inte riktigt ditt inlägg men blir säkert bra hahaha
Svar på tråden BIM Januari 2017