• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-28 13:28:19 följande:

Lugnt :D känns som en evighet till BIM! :(

Ja det gör det :/ Så irriterande med att ha den där molvärken kvar efter äl, den hade jag förra månaden också fram till mensen kom, men än så är den inte lika stark som sist i alla fall. Känner mig också "sjuk" i feber fast jag inte är det, kommer också efter äl. Jag blir tydligen väldigt "sjuk" av att försöka bli gravid haha.
  • IamtheRose

Hej!

Första riktiga försöket för en trea för oss. Sambon har varit svårövertalad men vi har inte kört jättesäkert skydd några månader nu sedan jag la av med mini-piller.

Denna månad var jag i princip säker på att jag var gravid med molvärk from ägglossning fram till...ja mens då :).

Sedan första barnet har jag börjat känna av ägglossningen ordentligt så har inte brytt mig om några tester. Får se hur det går nu. Vi har inte så jättemycket tid på oss då vi inte är unga längre så om det inte tar sig snabbt får jag börja kolla med stickor.

BIM 22/1.

Hoppas på en liten oktober-bebis!

Lycka till allihop!

• tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-28 13:38:43 följande:
    Ja det gör det :/ Så irriterande med att ha den där molvärken kvar efter äl, den hade jag förra månaden också fram till mensen kom, men än så är den inte lika stark som sist i alla fall. Känner mig också "sjuk" i feber fast jag inte är det, kommer också efter äl. Jag blir tydligen väldigt "sjuk" av att försöka bli gravid haha.
    Haha så jobbigt! Är det första barnet? :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-28 14:01:35 följande:

Haha så jobbigt! Är det första barnet? :)

Tredje :) Men har aldrig tidigare känt av varken ägglossningen, tiden fram till mens eller själva mensvärken så mycket som jag gör nu. Mensvärk har jag alltid haft men ingen annan värk.
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-28 14:04:36 följande:
    Tredje :) Men har aldrig tidigare känt av varken ägglossningen, tiden fram till mens eller själva mensvärken så mycket som jag gör nu. Mensvärk har jag alltid haft men ingen annan värk.
    Okej, vad spännande! :) kroppen är bra märklig! Jag har aldrig haft tydliga tecken på äl, så kör med tester.
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-28 14:09:50 följande:

Okej, vad spännande! :) kroppen är bra märklig! Jag har aldrig haft tydliga tecken på äl, så kör med tester.

Ja det är den. Vilka tester har du? Jag har köpt Cb digital, visade glad gubbe i måndags första gången jag provade, testade även igår runt samma tid men då vart det bara en ring.
  • HäxanSurtant

Hej på er!
    Jag hoppar in här eftersom jag hoppas på BIM i januari typ 15-16-17/1 någonting tror jag! 
    Här hemma började vi jobba på en liten sladdis igår, har ÄL i helgen tror jag!

Hade ett sent missfall (v 21) för några veckor sedan och har nu nyss haft första mensen efter detta! Så nu håller vi tummarna för att det kommer en bebis efter sommaren 2017!

Jag har 2 barn sedan tidigare, 10 & 7 år!

• tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-28 14:12:52 följande:
    Ja det är den. Vilka tester har du? Jag har köpt Cb digital, visade glad gubbe i måndags första gången jag provade, testade även igår runt samma tid men då vart det bara en ring.
    Använde cb när jag blev gravid med min minsta, dom var bra! Denna gången använde jag stickor från billiga tester. Då ser man stegringen och det är ju bra :) så hade positivt i förrgår och igår! Så antar att ägglossningen var i förrgår eller igår :)
  • sweetcandy

Hoppar gärna på här!! ÄL kom idag på dag 25, så borde ha BIM den 11/1 :)

Hugger som attan på höger sida om magen! Så hoppas de verkligen släpper ett ägg nu!

Blir vårt typ 4:e försök tror jag till syskon!

Har två pojkar, äldsta är 3,5 och yngsta skulle vara 1 <3

♥ James&Oliver ♥
  • Nykär15
    HäxanSurtant skrev 2016-12-28 14:19:24 följande:

Hej på er!
    Jag hoppar in här eftersom jag hoppas på BIM i januari typ 15-16-17/1 någonting tror jag! 
    Här hemma började vi jobba på en liten sladdis igår, har ÄL i helgen tror jag!

Hade ett sent missfall (v 21) för några veckor sedan och har nu nyss haft första mensen efter detta! Så nu håller vi tummarna för att det kommer en bebis efter sommaren 2017!

Jag har 2 barn sedan tidigare, 10 & 7 år!

Usch så hemskt...vet ni vad som hände? 

Svar på tråden BIM Januari 2017