• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Prinsessan
    royce skrev 2016-12-27 00:31:23 följande:

För mig brukar det vara jättesvaga streck max 2 dagar (oftast 1 dag) innan LH-stegringen, sen får jag ett tydligt streck endast 1 dag. Så det är nog olika och individuellt som så mkt annat :) den här gången ska jag dock prova testa med CB digital, den ska kunna visa 4 fertila dagar.

De svaga strecken hade jag tre dagar i rad, men de skall ju vara jämnstarka för att "räknas" enligt instruktion?

Kanske bara haft otur med tiden på dygnet?

Tack! :)
  • larssonc
    Hallonfrossa skrev 2016-12-26 11:22:33 följande:
    Ge knte upp ännu, om tempen stiger igen nu ser det ju ut som en inplantationsdipp och då börjar ju inte hcg öka förens just i dag, kanske äl varit senare? :)

Så hände mig en gång, fick då + på bim+12 trodde jag, men i själva verket hade jag inte fått äl förens på cd 28, och + på cd 42.

Vi får hoppas på sent + men du är välkommen här i alla fall :)
    Idag sjönk tempen och har börjat få mörka flytningar så mensen börjar när som. Känns skönt! Äl 5 jan och bim 18 jan :) nu hoppas vi på en bra start på nya året och många plus!
  • royce
    Prinsessan skrev 2016-12-27 05:45:40 följande:
    De svaga strecken hade jag tre dagar i rad, men de skall ju vara jämnstarka för att "räknas" enligt instruktion?

Kanske bara haft otur med tiden på dygnet?

Tack! :)
    Ja precis, jag läste nånstans att alla inte har lika långa LHstegringar och att det därför kan vara svårt att träffa rätt i tiden, precis som du skrev. Bästa tiden på dygnet att testa ska vara mellan 10-20 och då ska man inte dricka för mkt o inte ha kissat på minst 4 timmar. Morgonurinen ska man tydligen inte lita på med ÄLstickor, om jag förstått det rätt. Ska bli intressant att se med CBdigital om det blir fler dagar med resultat :)
  • Mjölk

Weee! Ägglossning när som helst alltså o insemineringen gjordes igår. ????
  • HoppasPåEnTill
    Mjölk skrev 2016-12-27 11:25:55 följande:

Ser perfekt ut! Lycka till!
  • HoppasPåEnTill

• erijon

Var med i BIM december men fick mensen.. så hoppar in här.

December var 3e försöket på mitt andra barn, är sambo och förlovad med en man som också har ett barn. Så vi försöker oss på vårt första gemensamma. Fick tidigt MF i november, försök nummer 2. Så vi fortsätter.

ÄL 7e januari. Enligt periodtracker är mina fertila dagar 2-8 januari. Hoppas på plus.

• Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-27 11:34:16 följande:

Yay, tack! Hoppas hoppas.
  • Hallonfrossa

Åh så spännande :)

Lycka till !
  • Prinsessan

BIM 2/1, känner mig PMSig.

Svullen liksom, brösten känns tunga och ömma.

Vill så gärna hoppas, men känns ändå som klassisk PMS gör, för mig.

Den enda skillnaden är den fantastiska svampinfektion jag ådragit mig, händer sällan. Läste i annan tråd att många fått det tidigt i graviditeten.

Har "testa tidigt@- stickor, men 5 dagar i förväg... plussar man få, ens om man vore gravid?

Svar på tråden BIM Januari 2017