• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Ruffs
    Mirabelle24 skrev 2017-01-16 14:04:35 följande:

Har en såndär deppdag idag då jag känner att jag aldrig kommer att få bli gravid. I princip alla runt om har eller väntar barn utom jag känns det som! Det är gravidmagar överallt.

Idag var även en nära vän på ultraljud och fick veta att dom väntar en lite flicka. Självklart är jag jätteglad för deras skull men jag vill ju också vara i den sitsen! Känns så surt, så ska man vara glad och gratta när man egentligen bara vill gråta och vara självisk.

Jag och sambon är inne på 5e försöket, hade förmodligen ÄL ungefär två veckor senare än vanligt (tempar) så vet inte alls när bim är. Borde vara om en vecka kanske. Har liksom tappat lusten för att tempa/testa med stickor och allt... och då är vi "bara" på 5e försöket också...

Någon som känner igen sig? Hur peppar man sig själv till att inte deppa helt under denna tid? :(

Åh va jag känner igen mig. Har vissa dagar då allt känns tungt. Inne på försök 6 för första barnet.
    Man vill så gärna och fast än man försöker att inte tänka på det såååå går hjärnan på högvarv.
    Gör saker som ger dig energi :) Alla säger: det är bästa tiden innan man får barn.
    Jag tänker att man får njuta av tiden innan man får barn men det är också okej att bli ledsen och känna att man längtar efter det där plusset som leder till magen man ser överallt.
  • polly82
    tuttifrutti2 skrev 2017-01-16 13:45:11 följande:
    Jag får aldrig fast smiley med det testet, endast blinkande. Tror det står i manualen att inte alla får fast smiley. Det är inga konstigheter.
    Tack för era svar! Testar några dgr till för att se. Fick blinkande smiley idag också, 6e dagen i rad på cd 17. Trodde jag skulle ha ÄL 14/1 med BIM 28/1, men pga detta är jag osäker. Bäst att ligga i så att säga :) med risk att det blir "skavigt" om det ska blinka alltför länge haha.

Hur lång lutefas har ni andra?
  • fruthomsen
    Emmeliina skrev 2017-01-16 22:17:46 följande:
    Åh hjälp nu måste hålla mig från att testa iaf två dagar. Tycker jag haft lite ömma bröst också de senaste två dagarna men det kan ju lika gärna vara för att mensen kanske kommer om typ en vecka. Blir spännande det här.
    Verkligen spännande. Jag hoppas jag snart kan få nån sorts tecken på ev en graviditet. Var det bara då det kom blod och det stoppade sen?
  • Emmeliina
    fruthomsen skrev 2017-01-17 11:02:11 följande:

Verkligen spännande. Jag hoppas jag snart kan få nån sorts tecken på ev en graviditet. Var det bara då det kom blod och det stoppade sen?

Japp bara då och sen inget mer. Imorse var det inget. Kunde såklart inte hålla mig från att testa, suck. Men kunde verkligen inte se nånting. Men är ju lite tidigt också kanske. Får prova igen om ett par dagar.

Nicole 110322
  • royce
    polly82 skrev 2017-01-17 10:40:03 följande:
    Tack för era svar! Testar några dgr till för att se. Fick blinkande smiley idag också, 6e dagen i rad på cd 17. Trodde jag skulle ha ÄL 14/1 med BIM 28/1, men pga detta är jag osäker. Bäst att ligga i så att säga :) med risk att det blir "skavigt" om det ska blinka alltför länge haha.

Hur lång lutefas har ni andra?
    Jag har bara ca 10 dagars lutealfas. Vanligtvis har jag ÄL på dag 18 och en cykel på 28 dagar.
  • Mirabelle24
    Ruffs skrev 2017-01-16 22:50:24 följande:

Åh va jag känner igen mig. Har vissa dagar då allt känns tungt. Inne på försök 6 för första barnet.

Man vill så gärna och fast än man försöker att inte tänka på det såååå går hjärnan på högvarv.

Gör saker som ger dig energi :) Alla säger: det är bästa tiden innan man får barn.

Jag tänker att man får njuta av tiden innan man får barn men det är också okej att bli ledsen och känna att man längtar efter det där plusset som leder till magen man ser överallt.

Ja precis och så läser man att "slappna av så ska du se att det går", men hur 17 ska man slappna av? Haha. Men man får tänka positivt, det blir en bebis när det blir. Jag får passa på att renovera lite hemma och se det som extra tid ;)
  • Wantakid

Om jag räknat rätt så är jag idag V5 (4+6)

Alltså imorgon går jag in i en ny vecka och det är även en vecka efter bim imorgon,

Jag har hållt mig med att göra ett digitalt men nu kunde jag inte låta bli så jag beställde hem ett som förhoppningsvis kommer redan imorgon,

Min tanke är bara, så långt dfter bim spelar det väl ingen roll om jag kissar med morgon urin eller när som helst på dagen för rätta resultatet gällande veckor?

• lisohl
    Wantakid skrev 2017-01-17 13:58:23 följande:

Om jag räknat rätt så är jag idag V5 (4+6)

Alltså imorgon går jag in i en ny vecka och det är även en vecka efter bim imorgon,

Jag har hållt mig med att göra ett digitalt men nu kunde jag inte låta bli så jag beställde hem ett som förhoppningsvis kommer redan imorgon,

Min tanke är bara, så långt dfter bim spelar det väl ingen roll om jag kissar med morgon urin eller när som helst på dagen för rätta resultatet gällande veckor?

CB digital räknar ju antal veckor sedan befruktning och anger 1-2, 2-3 eller 3+. Jag personligen skulle inte använda det för att räkna ut i vilken graviditetsvecka jag är. Då tror jag att diverse graviditetsuträknare som finns på nätet eller i appar (som utgår ifrån senaste mensens första dag t.ex) är mer tillförlitliga. Obs att detta endast är min personliga reflektion och inget jag sitter på faktisk information om. Och grattis till graviditeten förstås!! :)
  • Wantakid

Nej förstår helt och hållet hur du menar, grejen är bara att jag vill dubbelkolla så det är från senaste ÄL jag blev gravid, enligt mina appars uträkning eller månaden innan just för att jag hade sen mens förra månaden och en ganska liten blödning.

Jag tog ett gravtest på bim dagen förra månaden som visa negativt, och sen kom inte mensen förens typ 3 dagar senare.

denna gång mätte jag varken vid ÄL eller försökte bli gravid, då jag inte orkade försöka efter alla negativa månader

Och om jag bara tänker efter så finns det faktiskt möjlighet att jag kanske blev gravid redan förra månaden, nu tror jag mer på denna gång men ville liksom dubbelkolla :)

Och med ett digitalt får jag ju svar på beroende på vad det står :)

• lisohl
    Wantakid skrev 2017-01-17 14:35:34 följande:

Nej förstår helt och hållet hur du menar, grejen är bara att jag vill dubbelkolla så det är från senaste ÄL jag blev gravid, enligt mina appars uträkning eller månaden innan just för att jag hade sen mens förra månaden och en ganska liten blödning.

Jag tog ett gravtest på bim dagen förra månaden som visa negativt, och sen kom inte mensen förens typ 3 dagar senare.

denna gång mätte jag varken vid ÄL eller försökte bli gravid, då jag inte orkade försöka efter alla negativa månader

Och om jag bara tänker efter så finns det faktiskt möjlighet att jag kanske blev gravid redan förra månaden, nu tror jag mer på denna gång men ville liksom dubbelkolla :)

Och med ett digitalt får jag ju svar på beroende på vad det står :)

Okej då förstår jag! :) I så fall tror jag precis som du att det inte spelar någon roll när på dygnet du testar med det digitala. Det jag tänker är att om du är en vecka efter bim imorgon så borde det ju vara ca 3 veckor efter äl. Om du får 3+ på det digitala finns det väl en liiiiten risk att det inte är entydigt vilken av månaderna det var du blev gravid ändå, om du förstår vad jag menar. Jag hoppas iaf att du får svar, om inte annat får du det om 14 veckor när ni ska på RUL, haha. :D
Svar på tråden BIM Januari 2017