• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • FrökenE1985
    polly82 skrev 2017-01-16 13:09:35 följande:

Kør med DB digital med dubbel hormonidikator. Haft blinkande smiley nu i 5 dagar, aldrig fast. Är på cd 16. Har tyvärr testat lite olika tider men har førsøkt att inte kissa på länge när jag testat. Nu børjar jag bli otålig, ska jag inte få fast smiley? Min cykel har varit mellan 25 och 28 dagar så nu borde väl ÄL komma? Har tilltande molvärk och alltid trott att jag har ÄL runt cd 14... Kan jag ha missat? Nån med erfarenhet?

En del har ju en väldigt snabb stegring så inte alla som får helt positivt även fast man använder digital. Men testa ett par dagar till iaf. Kan ju vara så att äl sker lite senare denna gång bara.
  • tuttifrutti2

Kør med DB digital med dubbel hormonidikator. Haft blinkande smiley nu i 5 dagar, aldrig fast. Är på cd 16. Har tyvärr testat lite olika tider men har førsøkt att inte kissa på länge när jag testat. Nu børjar jag bli otålig, ska jag inte få fast smiley? Min cykel har varit mellan 25 och 28 dagar så nu borde väl ÄL komma? Har tilltande molvärk och alltid trott att jag har ÄL runt cd 14... Kan jag ha missat? Nån med erfarenhet?

Jag får aldrig fast smiley med det testet, endast blinkande. Tror det står i manualen att inte alla får fast smiley. Det är inga konstigheter.
  • royce

Jag har 4-5 dagar med blinkande smiley innan det blir fast. Prova några dagar till! :)
  • Mirabelle24

Har en såndär deppdag idag då jag känner att jag aldrig kommer att få bli gravid. I princip alla runt om har eller väntar barn utom jag känns det som! Det är gravidmagar överallt.

Idag var även en nära vän på ultraljud och fick veta att dom väntar en lite flicka. Självklart är jag jätteglad för deras skull men jag vill ju också vara i den sitsen! Känns så surt, så ska man vara glad och gratta när man egentligen bara vill gråta och vara självisk.

Jag och sambon är inne på 5e försöket, hade förmodligen ÄL ungefär två veckor senare än vanligt (tempar) så vet inte alls när bim är. Borde vara om en vecka kanske. Har liksom tappat lusten för att tempa/testa med stickor och allt... och då är vi "bara" på 5e försöket också...

Någon som känner igen sig? Hur peppar man sig själv till att inte deppa helt under denna tid? :(

• HoppasPåEnTill

Förra månaden hade jag blinkade i 5 dagar. På själke dagen blev den fast.
  • Idaelfrida

Hej! 25 år på mitt 26, min sambo fyller 21 i år. vi har försökt med vårt förstanu sen MF i september, BMI runt 21 så går och hoppas på ett plus :)

• metaphor
    Mirabelle24 skrev 2017-01-16 14:04:35 följande:

Har en såndär deppdag idag då jag känner att jag aldrig kommer att få bli gravid. I princip alla runt om har eller väntar barn utom jag känns det som! Det är gravidmagar överallt.

Idag var även en nära vän på ultraljud och fick veta att dom väntar en lite flicka. Självklart är jag jätteglad för deras skull men jag vill ju också vara i den sitsen! Känns så surt, så ska man vara glad och gratta när man egentligen bara vill gråta och vara självisk.

Jag och sambon är inne på 5e försöket, hade förmodligen ÄL ungefär två veckor senare än vanligt (tempar) så vet inte alls när bim är. Borde vara om en vecka kanske. Har liksom tappat lusten för att tempa/testa med stickor och allt... och då är vi "bara" på 5e försöket också...

Någon som känner igen sig? Hur peppar man sig själv till att inte deppa helt under denna tid? :(

Jag känner exakt lika, känner lite som att jag har gett upp. vi är mitt inne i vårt 11 försök. BIM imorgon.... Jag blir sur på alla andra... jätteledsen. Sambon blev precis farbror, jag vet inte ens om jag klarar av att åka dit och hälsa på. Det är riktigt skitjobbigt... :( 

Jag har hittat något som gör att jag inte har "lika bråttom" (en häst jag gärna vill tävla i sommar) en månad till gör ganska mycket ;) 
  • Idaelfrida

Ojdå, vet inte vad som hände med mitt första inlägg, måste ha gjort nåt med mobilen, men bara en liten dle av det jag skrev for tydligen iväg. Är alltså 25 år gammal, och jag och min sambo beslöt oss efter att en olpanerad graviditet slutade i MF i september att köra på, då vi både hade ställt in oss på en liten. Vi är nu inne på försök 5 och håller tummar tår för positivt på söndag, jag är också rätt testtokig och vet att det inte behöver/borde visa ännu men har ändå testat mig sedan förra söndagen...tyckte idag ana ett svaaaagt sträck men kan lika bra vara inbillning. Molvärk och ökade flytningar har jag,samt att det kom lite rödaktiga flytningar under helgen, så hoppashoppas på att edt var ägget som fäste <3 lycka till alla! 

• Längtan17
    Ilovemylife95 skrev 2017-01-15 21:34:45 följande:
    Vad kul! Är det första barnet? :)
    Nej. Det blir tredje :) för dig då?
Svar på tråden BIM Januari 2017