• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • fruthomsen
    Emmeliina skrev 2017-01-17 11:25:18 följande:
    Japp bara då och sen inget mer. Imorse var det inget. Kunde såklart inte hålla mig från att testa, suck. Men kunde verkligen inte se nånting. Men är ju lite tidigt också kanske. Får prova igen om ett par dagar.
    Så där kommer garanterat mitt test att se ut också om jag nu får testat imorgon. Jag har dock med min äldre dotter kunnat plussa svagt på bim -5. Trodde jag skulle få testen från Testlagret idag, men dem var inte i lådan när jag kolla tidigare. Ibland kan det komma senare, så jag få se om det kanske ligger i postlådan nu. Annars blir det att jag får vänta till torsdag, för det får ju va med morgonurin när man testar tidigt.

Jag har idag fått en del halsbränna, men det är väl för tidigt att kunna få det pga graviditet som ett tidigt tecken?! :)
  • metaphor
    Mirabelle24 skrev 2017-01-16 20:17:48 följande:
    Ja det är inte alls kul... Och så frågar folk hela tiden "när är det dags för er då" och man svarar glatt "nej men vi har så mycket annat för oss, det kan vänta lite till". Sen på insidan så gör längtan så ont!

Men man får som sagt hitta saker att underhålla sig med under tiden! Jag kanske också borde ta och köpa häst ;) Haha.

Hur gamla är ni?
    ja, å föräldrarna tjatar efter barnbarn :( vi är 27 år.. :( Ja, det känns bra att ha hästen att bry mig om, det är en jäkla fin en så det vore ju kul om vi kunde ta oss ut på banorna. det får väl ta den tiden det tar helt enkelt.... suck.
  • Wantakid
    lisohl skrev 2017-01-17 14:51:25 följande:

Okej då förstår jag! :) I så fall tror jag precis som du att det inte spelar någon roll när på dygnet du testar med det digitala. Det jag tänker är att om du är en vecka efter bim imorgon så borde det ju vara ca 3 veckor efter äl. Om du får 3+ på det digitala finns det väl en liiiiten risk att det inte är entydigt vilken av månaderna det var du blev gravid ändå, om du förstår vad jag menar. Jag hoppas iaf att du får svar, om inte annat får du det om 14 veckor när ni ska på RUL, haha. :D

Haha fattar vad du menar!

Ja precis, men hos oss får man komma på första UL redan vid v 12-13 ungefär, i samband med KUB

de erbjuder KUB test för alla här, men även fast man inte gör själva kub testet så får man ett UL :)

Så annars får jag veta det om ungefär 1,5 månad kanske :)
  • AnnikaElisabeth

Någon som fått utslag på magen i en graviditet? Jag vet ju inte OM jag är gravid (BIm på söndag) men har fått kliande utslag på magen. Säger det er något?

• Persson123

Någon här som ätit rosenrot och fått mellanblödningar/spottings? Jag började med rosenrot denna cykel fram till pos ÄL-test. På äl+9 fick jag rosa flytningar och på äl+10 blev dom bruna.. idag på äl+ 14 är de fortfarande kvar och jag har alltså haft dessa flytningar i 6 dagar nu. Aldrig haft så tidigare.

Ska man ge upp Rosenrot eller prova nästa cykel igen? Känns ju som att dom minskade chanserna att bli gravid istället för att öka dom...

• Mojje16

S

Ska man tolka detta som positivt äl-test? Tyvärr är sambon borta idag, men kanske inte är försent imorgon?

• royce
    Mojje16 skrev 2017-01-17 19:29:22 följande:

S

Ska man tolka detta som positivt äl-test? Tyvärr är sambon borta idag, men kanske inte är försent imorgon?

Jag skulle säga att det är positivt! Jag tror inte att det är för sent imorgon, LH-stegringen kommer väl ca 1 dygn före ägglossningen om jag förstått rätt... men go for it så snart ni kan ;)
  • Ilovemylife95

Hade ägglossning i söndags tror jag, har någon av er haft strålningar/ont i benen och känningar i magen efter ägglossning? Känns som typ växtvärk och är inte alls skönt. Har även väldigt ömma bröst (går knappt att ligga på mage) och har inte haft det innan jag slutade med minipillerna. :)

• Prinsessan
    Missminks skrev 2017-01-15 11:29:51 följande:

Ska ha bim idag el imon om de stämmer med ägglossningen. Hade en rosa flytning knappt en vecka efter ägglossning & en likadan i torsdags, fick världens mensvärk torsdag natt & fredag.. trodde mensen kom då men icke.. Har varit yr & haft molande värk i en vecka efter ägglossning. Sen försvann allt vad symtomen heter.. Är as förkyld nu oxå råga på allt.

Vi får väl se om man orkar köra ägglossnings test nästa gång, vi åker till canarie öarna å då vet jag inte om jag ska dra med mig alla test.

Får man vara så tråkig å säga att man vill hoppa över nån månad i mars/april? Vill egentligen inte ha barn i december, vet hur tråkigt det kan vara att fylla år så nära jul & så sent på året :(

Det får man, jag har haft samma "fobi" hela livet, inte barn i december! ????

Så jag förstår dig, lite larvigt av mig, kanske
  • Khaleesi85
    Persson123 skrev 2017-01-17 18:55:33 följande:

Någon här som ätit rosenrot och fått mellanblödningar/spottings? Jag började med rosenrot denna cykel fram till pos ÄL-test. På äl+9 fick jag rosa flytningar och på äl+10 blev dom bruna.. idag på äl+ 14 är de fortfarande kvar och jag har alltså haft dessa flytningar i 6 dagar nu. Aldrig haft så tidigare.

Ska man ge upp Rosenrot eller prova nästa cykel igen? Känns ju som att dom minskade chanserna att bli gravid istället för att öka dom...

Jag åt rosenrot och bidrottninggele fram till äl, fick på äl +5 en jätteliten blödning, sen under 1 veckas tid hade jag rosa/orange flytning.

Så vette tusan heller om man vågar äta det igen.

Ätit rosenrot förut och hade då inga problem med mellanblödningar.
Svar på tråden BIM Januari 2017