• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Missminks
    Khaleesi85 skrev 2017-01-15 12:01:35 följande:

Min dotter är född på Nyårsafton :-P kanske inte så roligt nej, fast just nu tycker hon det är kul tror raketerna är för hennes skull, sen har hon gått 1 år extra på dagis, så i skolan kommer hon ist vara äldst :)

Hursom så kommer jag köra på oavsett om det blir Decemberbarn, har man lyckan att alls bli gravid igen, så spelar det ingen roll för mig om det blir "fel" månad, sen gör ju alla som man vill sen kan man ju föda tidigare osv så ingen garanti ändå.

Men skulle nog inte palla hoppa över 1 månad, så otålig efter vi förlora vår dotter i oktober, och tar inget förgivet längre.

Vi har en son på snart 4år sen innan & han va inte planerad å blev till väldigt snabbt efter vi träffades :)

Jag slutade med mina mini p nu i juli så man trodde ju att de skulle gå fort men icke!

Vi får la se om de blir nåt nästa månad annars tar jag en paus från allt som heter ägglossning å blir de efter de så blir de.. Våran sons halvbror fyller i december å han börjar tycka de e lite tråkigt att fylla sist :( Fast man kan ju klar gå längre på dagis då ;)
  • jhk88
    Tumvante skrev 2017-01-15 16:55:40 följande:

Cellprovet tas ju inte inne i livmodern, så jag tänker att det är helt lugnt. Jag tog cellprov i förbindelse med att mitt ägg fäst sig sist med dottern. Jag visste inte att jag blivit gravid, och tänkte inte heller tanken att det skulle kunna påverka. Men bra gick det med både prov och graviditet

Nej, jag är fullt medveten om det, tack! :) Det jag menade med att jag TROR är att jag tror att det är till v 14 det är okej att ta cellprov... Jag genomförde ett cellprov i v12....
  • Maria25

Jag hoppar in här! Har BIM 24/1 och vi har försökt strax över 2 år med första barnet. Denna månad hade jag ovanligt ont i högersidan vid äl och har sen dess känt att någonting är på gång inne i kroppen. Nu håller vi tummarna och hoppas på många plus!

• metaphor
    Maria25 skrev 2017-01-15 19:32:01 följande:

Jag hoppar in här! Har BIM 24/1 och vi har försökt strax över 2 år med första barnet. Denna månad hade jag ovanligt ont i högersidan vid äl och har sen dess känt att någonting är på gång inne i kroppen. Nu håller vi tummarna och hoppas på många plus!

håller tummar & tår för er!! =)
  • Längtan17
    Ilovemylife95 skrev 2017-01-15 12:54:34 följande:

Hej!

Har ägglossning idag då blir BIM runt 29/1, slutade med minipiller 11 november och har haft en mens sen dess. Hoppas på det bästa denna månaden, man blir ju så otålig :)

Har också BIM 29/1 ????
  • fruthomsen
    Wantakid skrev 2017-01-15 11:21:03 följande:

Helt möjligt att du får ett plus denna månad, haft så själv att de positiva månader inte anat nått om grav förens positivt test :)

Och månaderna det inte tog sig så var jag super skenis

Får hoppas det vara ett positivt tecken. Men sen kan det ju snabbt ändra sig, så vi får se om nåt dyker upp under veckan här.
  • AnnikaElisabeth

Kan många finnar vara ett tecken? Nån som upplevt det?

• metaphor
    AnnikaElisabeth skrev 2017-01-15 20:42:12 följande:

Kan många finnar vara ett tecken? Nån som upplevt det?

ja, det kan vara ett tecken =)
  • Ruffs

Har bim på fredag och känner av lite värk i magen. Stack till ordentligt på vänster sida i förrgår. Någon som känner igen sig?
    Känner mig uppblåst men hoppfull. Inne på försök 6.

Svar på tråden BIM Januari 2017