• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Emmeliina

Okej konstig kväll. Haft lite värk i livmodern och nu efter toalettbesök kommer det blod på pappret. Har inte bim förrän lördag/söndag.

Tog ut hormonspiralen i oktober och har väl inte riktigt fått igång jämn cykel men 21 dagars cykel känns lite väl :p

Nicole 110322
  • Mirabelle24
    metaphor skrev 2017-01-16 15:53:35 följande:

Jag känner exakt lika, känner lite som att jag har gett upp. vi är mitt inne i vårt 11 försök. BIM imorgon.... Jag blir sur på alla andra... jätteledsen. Sambon blev precis farbror, jag vet inte ens om jag klarar av att åka dit och hälsa på. Det är riktigt skitjobbigt... :( 

Jag har hittat något som gör att jag inte har "lika bråttom" (en häst jag gärna vill tävla i sommar) en månad till gör ganska mycket ;) 

Ja det är inte alls kul... Och så frågar folk hela tiden "när är det dags för er då" och man svarar glatt "nej men vi har så mycket annat för oss, det kan vänta lite till". Sen på insidan så gör längtan så ont!

Men man får som sagt hitta saker att underhålla sig med under tiden! Jag kanske också borde ta och köpa häst ;) Haha.

Hur gamla är ni?
  • amsingen

Hej! Ny här i tråden. Stort grattis till alla plus! Jag tillhör dom som ALLTID får extrem pms innan bim, ömma bröst vid äl+3... men denna cykel har jag inte ett enda pms-symtom. Är på äl+8 och känner ingenting i brösten. Vilket är jättekonstigt. Har även en brännande och molande värk i livmodern som kommer och går... Någon som upplevt liknande? Plussat utan symtom?

• fruthomsen

Beställt två stickor från Testlagret idag och på onsdag kommer jag då ta första testet.

Bestämt att absolut inte "över" testa denna gång som förra månaden :)

Börjar bli lite pirrig!

• fruthomsen
    Emmeliina skrev 2017-01-16 20:04:50 följande:

Okej konstig kväll. Haft lite värk i livmodern och nu efter toalettbesök kommer det blod på pappret. Har inte bim förrän lördag/söndag.

Tog ut hormonspiralen i oktober och har väl inte riktigt fått igång jämn cykel men 21 dagars cykel känns lite väl :p

Kan ju alltid hoppas på en nidblödning :)

Då är du nån dag före mig, jag är på äl+7 idag.
  • Emmeliina
    fruthomsen skrev 2017-01-16 20:23:48 följande:

Kan ju alltid hoppas på en nidblödning :)

Då är du nån dag före mig, jag är på äl+7 idag.

Hur sent brukar det komma? Är ju på typ äl +9 tror jag iaf :p var verkligen klarröd blödning också.
    Nicole 110322
  • Kåtisroinen
    Emmeliina skrev 2017-01-16 20:27:07 följande:

Hur sent brukar det komma? Är ju på typ äl +9 tror jag iaf :p var verkligen klarröd blödning också.

Det kan komma 7-14 dagar efter ÄL. Jag fick på ÄL+11 och plussade dagen efter :D
  • Emmeliina
    Kåtisroinen skrev 2017-01-16 22:07:54 följande:

Det kan komma 7-14 dagar efter ÄL. Jag fick på ÄL+11 och plussade dagen efter :D

Åh hjälp nu måste hålla mig från att testa iaf två dagar. Tycker jag haft lite ömma bröst också de senaste två dagarna men det kan ju lika gärna vara för att mensen kanske kommer om typ en vecka. Blir spännande det här.
    Nicole 110322
  • Ruffs
    metaphor skrev 2017-01-15 23:28:48 följande:
    BIM på tisdag här. :) Svullen, ömma tuttar, ända ner över revbenen., trött och en del annat. sticker och drar lite titt som tätt nere i magen. försök nummer 11. :) Håller tummar & tår för dig!! :D Är det er första? =) 
    Japp försöker för första barnet. Bröt ihop förra månaden när mensen kom men har bara släppt alla denna månad... eller försökt haha
    Men vet inte va jag ska tro ömma bröst, värk i magen och stick. Hoppas på positivt test. Är det erat första?
  • Ilovemylife95
    Längtan17 skrev 2017-01-16 19:37:54 följande:

Nej. Det blir tredje :) för dig då?

För oss blir det första, gud vad jag längtar! Har velat haft barn i flera år och nu äntligen längtar sambon också efter barn :D så nu har vi myst på en massa i dagarna så vi får hoppas på det bästa, även fast man inte ska ha allt för höga förhoppningar då det jag bara haft en mens sen pillerstopp :)
Svar på tråden BIM Januari 2017