• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • CML
    KattenH81 skrev 2017-01-26 18:25:45 följande:

CML- vilken klinik kör du på?

Jag är princip aldrig sjuk jag heller!

Jag går i Falun
  • CML
    MarieClaesson skrev 2017-01-26 09:32:42 följande:

:CML Åh den jobbiga tiden när man ruvar har jag nästan glömt bort hur påfrestande det är!

Är det era två sista ägg ni har fått tillbaka? Klart man hoppas lite extra, att de ska ge skjuts till varandra på något vis! Vi kommer göra återföring om en vecka ungefär, då med en femdagars odlad och i ostimulerad cykel. Snacka om att man känner efter noga noga då eftersom ägget fäster typ första eller andra dagen om det nu gör det vill säga!

Ja man tänker ju oxå att man borde kunna testa mycket tidigare när man får en blastocyst???? Jag har inte testat något än men hade jag haft test hemma hade jag inte kunnat hålla mig.

Hur många försök fick ni från ert landsting? Är det olika kliniker som gör landstingförsöken och privat hos er?
  • KattenH81
    CML skrev 2017-01-26 20:30:59 följande:
    Jag går i Falun
    De verkar vara bra gällande att testa nya metoder! Efter att våra frysägg är slut kanske man skulle testa där även om det är en bit att åka!
  • CML
    KattenH81 skrev 2017-01-26 21:09:21 följande:

De verkar vara bra gällande att testa nya metoder! Efter att våra frysägg är slut kanske man skulle testa där även om det är en bit att åka!

Ja på det viset är de bra. men jag skulle nog inte rekommendera kliniken till andra ändå. Jag har nog haft väldigt otur men de är väldigt sulliga och vissa är rent ur sagt otrevliga där.

Tips:ät mycket omega 3, det kan inte skada och om du har lika som mig så kan set hjälpa:)
  • KattenH81
    CML skrev 2017-01-27 20:15:35 följande:

Seriöst vill bara skrika!!!????

Vad har hänt?!

Har skickat efter Möllers tran på apotea nu (innehåller mest omega 3 enligt någon test). Slog även till med Q10 då det ska kunna hjälpa äggkvaliten (inte för att d spelar ngn roll vid FET). Käkar även zink o magnesium + vanligt kosttillskott kvinna för folsyra och järn.

Käkar ni något sånt?
  • MarieClaesson

Wow stort stort grattis CML!!

Känner du dig inget gravid än? Vilken rd var det för dig idag?

Hoppas på glad gubbe imorgon så vi får åka och prova lyckan med vår blastis på fredag ;)

• CML
    KattenH81 skrev 2017-01-27 22:13:58 följande:

Vad har hänt?!

Har skickat efter Möllers tran på apotea nu (innehåller mest omega 3 enligt någon test). Slog även till med Q10 då det ska kunna hjälpa äggkvaliten (inte för att d spelar ngn roll vid FET). Käkar även zink o magnesium + vanligt kosttillskott kvinna för folsyra och järn.

Käkar ni något sånt?

Jag är gravid!! Ligger en bild med till min panikkommentar!
    MarieClaesson skrev 2017-01-27 22:16:46 följande:

Wow stort stort grattis CML!!

Känner du dig inget gravid än? Vilken rd var det för dig idag?

Hoppas på glad gubbe imorgon så vi får åka och prova lyckan med vår blastis på fredag ;)

Tack! Kan knappt tro det och så starkt, kanske tyder på tvillingar! Jag är på ruvardag 7 och detta är taget på kvällen! Hoppas så att lyckan får hålla i sig.

Hoppas så på att du får glad gubbe imorgon! Hur gör er klinik om du tex får det på måndag? Sätter de in alla dagar i veckan?

Kram
  • CML
    KattenH81 skrev 2017-01-27 22:13:58 följande:

Vad har hänt?!

Käkar ni något sånt?

Jag äter omega 3 och folsyra, inget annat eget
  • KattenH81

Grattis!! Vad underbart!!

Var tvungen att logga in i webläsaren för att kunna se din fina test!

Är bara på dag 4 i cykeln o räknar med ÄL nästa helg men har nästan lite äl-känning redan. Hoppas det inte är äl! En-två ggr per år får jag typ 17-20 dagars cykler! Dessa får jag ej köra återföring på!

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb