• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • MarieClaesson

Vad häftigt! Och TÄNK om det är båda som har fäst! :D

Jag tar folsyra och kvinna vitamin.

De gör insättningar på lördagar men inte söndagar, skulle det hamna på en söndag så gör man på lördag istället det har gett bättre resultat än att vänta till måndag, berättade sköterskan. Men det vill jag ju inte betala för! Då avbryter jag nog hellre..

Vi hade tur och behövde bara göra ett ET och en FET när vi blev gravida med dottern

• MarieClaesson

Ingen gla gubbe idag,.

• KattenH81
    MarieClaesson skrev 2017-01-28 08:45:27 följande:

Ingen gla gubbe idag,.

Men det är väl ok med gla gubbe imorn med? Då får ni väl göra på lördagen istället?
  • MarieClaesson

Ja precis! Inga bekymmer.. bara jag som är så otroligt otålig! ;D

• KattenH81

Är på cykeldag 5 och misstänker att jag har ÄL nu! Fan! Detta med ultrakorta cykler händer 1-2 ggr per år. För att det ska vara värt att göra FET så ska mina cykler vara minst 25 dar vilka de är nästan jämt!

Har inte kissat på sticka än men kände molningar redan igår. Idag kom det där typiska sekretet. Konstigt kort mens- bara i typ 2-3 dar!

• MarieClaesson

Å nej vilken ultimat otur att det skulle bli en sådan knasig cykel just nu då! KattenH81

Testar du imorgon bitti eller?

Jag har också fått typiska flytningar idag så misstänker utslag imorgon

• KattenH81

Testade ikväll och inget utslag. Tror jag avvaktar till slutet av veckan gällande tester! Kan ju bara vara att man blev lite lurad nu (hoppas!)

• CML

Marie: inför vårt FET så var det risk för att jag skulle få ÄL på måndagen. Jag fick hämta ut en Äggmognadsspruta som jag skulle ta på söndagen om inte utslaget kommit innan(det kom på lördagen) märkligt att de gör så olika.

Katten:Jobbigt med så kort cykel, kan man inte hjälpa sådant på traven med någon medicin?

Tog ett nytt test ikväll och det blir starkare ???? Shit det är nog 2 jag är ju bara på ruvardag 8. Oj oj oj det blir spännande detta <3

• MarieClaesson

Ja, en sån lösning hade ju varit bra, då slipper man oja sig! Vet inte varför de inte gör så. Men idag fick jag iaf glada gubben så jag gissar att vi ska dit på lördag nu då! Men får ringa dom imorgon, de har ju stängt idag :)

CML: Alltså hur spännande är inte det här!? Om du fortsätter att plussa, när ungefär får du göra vul? :D

• KattenH81

Härligt att du fick glada gubben nu!

Jag testade idag ändå då jag tycker att molandet fortsatt. Inget utslag men den andra strecket är starkare. Sannolik imorn då men då får jag ändå hoppa över denna månad.

Jo, man kan säkert få ngn medicin för längre cykler men eftersom det är så himla sällan de förekommer så vet jag inte om det är ett riktigt problem? Senast var i maj förra året tror jag!

Härligt med starkare plus!

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb