• Anonym (Status)

    Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

    Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

  • Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • Anonym (a)

    haha nej :) Jag är verkligen ointresserad av märken, vill bara ha grejer som funkar. Jag har en macbook air via jobbet. Tidigare hade vi bärbara PC men jösses vilken skillnad! Hade inte använt appledator innan men nu kommer jag aldrig byta tillbaka till en pc. 

    Har däremot androidmobil som jag är mkt nöjd med. Mina barn har köpt både Dell och Asusdatorer (gamingdatorer) som de är nöjda med (men de har aldrig testat Apple så jag vet inte vad de skulle säga om gjorde det)

  • Scoops

    Nope. Jag använder Apple för att jag trivs bättre med den än med android.
    Tror inte det är "status" med smartphones alls längre, hypen är liksom över nu...

  • Carambolan

    Nej, började använda apple genom jobbet för 10 år sedan och har fortsatt av bekvämlighetsskäl både på jobbet och privat.

  • Stårschan

    Det enda som ibland får mig sugen på att skaffa iPhone är att de totalt dominerar marknaden när det gäller roliga mobilskal.

  • LillaJag06

    Nej, verkligen inte. Alla i min familj har samsung. Jag kör med min iPhone och tänker inte byta, för att jag trivs med min iPhone.

  • nnnnnnnn

    verkligen inte, har 2 st anledningar:
    1) Det ska bara funka. Inget krångel, tack. Bara öppna och köra. Dessutom har jag laptop via jobbet och där är det Mac som gäller pga att det är mycket mindre service, support och liknande som krävs. När en tekniker måste kolla datorn så är det otroligt dyrt och dessutom finns risken att jag/mina arbetskamrater inte kan jobba på under tiden så det är dessutom slöseri med vår tid.
    2) Synkning mellan produkter. Då vi redan har Mac via jobbet, så var det lätt att fortsätta och tex köpa en apple-tv så man lätt kan få upp saker på tv´n. Sen rullar det bara på...

  • nnnnnnnn

    Och är det status?

    För det har jag missat i så fall...

    Min I-phone 4 är inte särskilt glamorös, men om det verkligen finns personer som tycker att jag har den för att visa status så tycker jag synd om dem...

  • Stårschan
    nnnnnnnn skrev 2017-03-01 09:54:37 följande:

    Och är det status?

    För det har jag missat i så fall...

    Min I-phone 4 är inte särskilt glamorös, men om det verkligen finns personer som tycker att jag har den för att visa status så tycker jag synd om dem...


    Jag tycker mig ha märkt tendenser till att de som använder iPhone själva anser att den är mer status än andra mobiler. Oklart varför.
Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?