• Anonym (Status)

Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

• Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • Anton Chigurh
    äsch skrev 2017-03-03 07:25:23 följande:
    De flesta på FL känner till Anton och hans... Stil. Jag tror nog det är första gången jag har sett själva stilen skapa debatt :)

Själv har jag lärt mig uppskatta Anton

och tanken på att han sitter och flinar åt upprörda människor på FL.
    Anyhow, jag använder iPhone. Egentligen är jag en Androidtyp, men iPhone har tyvärr fortfarande bättre tillgänglighet än Android. Jag vet att Samsung satsar en del på tillgängligheten också, men om jag ska skaffa Android så ska det vara ren Android. Så jag väntar med spänning.
    Tackar så väldans, äschblowkissoch det är helt korrekt, jag ÄLSKAR att sätta avtryck. 

Denna tråden har gett oväntat mycket respons. Hehe, underbart att även min stil skapar debatt. Det har den iofs gjort förr......!!! Tro det eller ej.
    Dessutom är jag otroligt snäll nu för tiden, förut blev jag avstängd och fick varningar flera gånger i veckan. Och jag svär i stort sett aldrig numera. Bara det....!

Sen för att inte gå alltför jävla mycket OFFTOPIC, så vill jag tillägga att iPhone är en mångsidig telefon. Du kan ju faktiskt ha mobilhelvetet till dörrstopp. Utomordentligt praktiskt. 

Ha en skön fredag, äschbeer emoticon
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    zoolook1 skrev 2017-03-03 06:46:14 följande:
    Ditt inlägg som han svarade på lät också ganska drygt faktiskt. Det framgick inte alls att du var ärligt nyfiken. Snarare som att du tyckte apple-motståndarnas argument var för klena.

Och som jag läste det så började personen ( = ANTON....det är jag det. ) svära av ilska på apple, inte över ilska på dig.
    Lite så Zoolook.chzygrin

Ha en skön dag du också.drinking red wine emoticon
  • Anton Chigurh
    Anonym (S) skrev 2017-03-02 18:27:46 följande:
    Man ska vänja sig vid att du låter dryg, some en total douchebag och emellanåt rentav otrevlig? Alright!
    Ja, och har du problem med det, S,så kan du alltid scrolla förbi mina poetiska underverk.

Mvh //Anton penguinpush
  • Anton Chigurh
    EnAnonumius skrev 2017-03-02 21:06:26 följande:
    Tackar..

Hoppas att du får en riktig skön afton med ditt hjärtas utvalda kvinna.

Tack själv, EA, och det blev inte att jag gav Hjärtamin utvaldeHjärta och hennes Ros den behandling hon så väl förtjänar, igår då, men till helgen så.....bonk.gif

Ha en redigt skön fredagsmileys drinking beer emoticon
  • Anghammarad
    Aniiee skrev 2017-03-02 14:20:08 följande:
    Saker du kan göra med en android som du inte kan göra med en iphone (ja, jag kopierar och översätter direkt från en hemsida/artikel här, för att det är enkelt....)

1: Du kan välja mellan 24 000 (!) telefonmodeller. (Vilket för mig är toppen. Jag har väldigt små händer och för mig är iPhones stora och klumpiga)
    2: Du kan själv välja hur din telefon ska se ut "innuti" (bakgrund, låsskärm, layout osv osv.....)
    3: Widgets (ärligt, iPhone har inte WIDGETS? Get out!)
    4: Plug-and-play till datorn.
    5: microSD utöver det inbyggda minned (igen, iPhone. Really? What is wrong with you?)
    6. Split Screen (kör två eller fler appar samtidigt bredvid varandra så båda syns...)
    7: På en iPhone måste man ofta ominstallera appar som laddar ner saker man tittar på (till exempel bilder från instagram) för att få bort det du tittat på och få tillbaka minne. På en Android kan man bara rensa cachen med ett tryck.
    8: Laddaren och usbn är universell (min Sony skiter fullständigt i att det står Nokia på min ena laddare och Samsung på den andra.) 
    9: En del android-telefoner kan programmeras och användas som universal-fjärrkontroll,

Det var några grejer. 

Det ENDA jag skulle vilja ha från iPhone är Siri. Siri är bättre än Robin.
    1. Vad är litet? Svårt att hitta någon Androidlur med mindre skärm än 4". Precis som den minsta iPhone modellen
    2. Inga problam att välja bakgrunds- och låsskärm på en iPhone
    3. Det finns widgets sedan ett par år tillbaka.
    4. Plug & play hur då? Syftar du på dra och släpp? Det går ju till viss del genom Icloud drive, men det är klart mer begränsat.
    5. Hur är det egentligen med det. För ett par år sedan så var det vanligt att Android telefoner alltid installerade en del data på något slags outbyggbart internminne som dessutom var rätt snålt tilltaget vilket innebar att den där oändliga utbyggnadsmöjligheten var rätt ändlig i slutändan ändå.
    6. Finns också i iOS
    7. Bökigt visst men det finns flera appar för att rensa.
    8. Visst själva sladden skiljer. Laddosan spelar dock ingen roll. Laddar min iPhone med en Samsungladdare.
    9. Det går att göra på en iPhone med.

• Aniiee
    Anghammarad skrev 2017-03-03 11:48:14 följande:
    1. Vad är litet? Svårt att hitta någon Androidlur med mindre skärm än 4". Precis som den minsta iPhone modellen
    2. Inga problam att välja bakgrunds- och låsskärm på en iPhone
    3. Det finns widgets sedan ett par år tillbaka.
    4. Plug & play hur då? Syftar du på dra och släpp? Det går ju till viss del genom Icloud drive, men det är klart mer begränsat.
    5. Hur är det egentligen med det. För ett par år sedan så var det vanligt att Android telefoner alltid installerade en del data på något slags outbyggbart internminne som dessutom var rätt snålt tilltaget vilket innebar att den där oändliga utbyggnadsmöjligheten var rätt ändlig i slutändan ändå.
    6. Finns också i iOS
    7. Bökigt visst men det finns flera appar för att rensa.
    8. Visst själva sladden skiljer. Laddosan spelar dock ingen roll. Laddar min iPhone med en Samsungladdare.
    9. Det går att göra på en iPhone med.

1: Min bästa telefon storleksmässigt är på 3.5 tum. +- några millimeter. Den är alldeles rätt lagom för mig, men jag skulle faktiskt kunna pressa ned storleken lite till. (Det är en xperia U, om du är nyfiken). Men, ja, det är allt svårare att hitta små telefoner.

2: Ok. 

3: Nej, iPhone har inte widgets. De har.... widget-wannabes? Det är inte på långa vägar samma sak som widgets på en android, och vad jag förstår, så är det BARA "widgets" för apples egna program, och de återfinns BARA i notification center, som man... måste gå in i för att komma åt? Jeepers isf. Under tiden har jag 10 widgets dirket på min telefons skräm, 7 av de är 3dje part, och på surfplattan har jag hela sidor "home screens" med widgets, som låter mig se allt från vädret (har iPhone också, jag vet), till vilka serier som jag ser släpper nytt avsnitt imorgon, till hur lång tid det är kvar tills Mass Effect Andromeda kommer, till vad jag planerat till middag, till dagens inköpslista för att kunna laga maten jag tänkt äta till middag, till månadens alla inplanderade grejer i vad som i princip är en gammaldags väggalmanacka till barnens skolscheman, till hurshållsbudgeten till...... Jag kan fortsätta i evigheter.

4: Inte bara dra och släpp (vill jag göra det "iPhone style" så finns dropbox.....), även om det så klart äe den viktigast biten där. Nu VET jag inte hur det är med iPhone på den här biten, men jag kan till exempel utan problem plugga in min sony i min syrras Tv med usb och titta på filmer, bilder och lyssna på musik jag har på mobilen utan problem. Inte som mirror, alltså, utan telefonen är lika mycket extern lhårddisk som den är telefon.

5: Alltså, de inbyggda minnena är ju kvar. Skillnaden mellan nu och några år sedan är ju att för några år sedan vad de interna minnena 2-4 gig, nu är de 8-16-32-64-100+. Precis som iPhone, som också alltid gjort detsamma. En uppdatering från den "lilla" tiden är att nuförtiden kan man flytta över nästan alla saker som automatiskt installeras på internminnet till SD-kortet med ett par knapptryck, eller ändra inställningarna så telefonen prioriterar att installera på SD och varnar om det inte går så man får välja om man vill installera på interna.

6: Eh..., nej. iPhone har INTE split screen. iPAD har split screen, tydligen, men inte iPhone.

7: Men det finns inte inbyggt, vilket det gör i android.

8: Men du måste fortfarande köpa en sladd. Du kan inte ta din kompis microsUSB till hans LG och ladda din iPhone, men jag kan ta min kompis microUSB till hans ps4-kontroll (eller någon datorpryl....9 och ladda min LG.

9: Nytt isf, men det är väl toppen =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Anghammarad

1. Fair enough
    2. 
    3. Njae, det går att komma åt dem från låsskärmen också och det finns mycket mer än bara Apples egna som gör mycket av det du beskriver. Notification center är ju bara en sveping bort dessutom men I get your point.
    4. Okej. Vad gäller exempelvis film och musik använder ju Apple AirPlay som ju är mycket lättanvänt men det förutsätter ju självklart att man har en AirPlay kompatibel TV eller musikanläggning.
    5. Fair dinkum
    6. Iphone 6+, 6S+ och 7+ har split screen. (Du måste ha tokbra syn för att använda split screen på en 3,5 tums skärm )
    7. Sant men å andra sidan, jag har aldrig någonsin råkat ut för att inte kunna ladda för att inte någon har en sladd, om jag nu själv inte har med mig någon av mina 15 sladdar.
    8.

• EnAnonumius
    Anghammarad skrev 2017-03-03 15:44:26 följande:
    1. Fair enough
    2. 
    3. Njae, det går att komma åt dem från låsskärmen också och det finns mycket mer än bara Apples egna som gör mycket av det du beskriver. Notification center är ju bara en sveping bort dessutom men I get your point.
    4. Okej. Vad gäller exempelvis film och musik använder ju Apple AirPlay som ju är mycket lättanvänt men det förutsätter ju självklart att man har en AirPlay kompatibel TV eller musikanläggning.
    5. Fair dinkum
    6. Iphone 6+, 6S+ och 7+ har split screen. (Du måste ha tokbra syn för att använda split screen på en 3,5 tums skärm smile1.gif )
    7. Sant men å andra sidan, jag har aldrig någonsin råkat ut för att inte kunna ladda för att inte någon har en sladd, om jag nu själv inte har med mig någon av mina 15 sladdar.
    8.
    4. Ja bara för att det är hyfsat lättanvänt så är det ju fortfarande i fatet för iPhone. DÅ det handlade inte om huruvida det var lätt använt eller inte. Utan hur lättillgängligt det är utan onödiga extraprogram.

Android har den fördelen att de kan fungera som en externhårddisk och/eller som en extern USB sticka.
    Så man kan plugga in den i vilken TV, med USB portar, eller BlueRay (stavning?) spelare som helst utan att tänka på sådant bjäffs att man måste ha "en kompatibel TV för Android". Det räcker att TV och/eller BlueRay spelaren acceptera uppdelning från USB sticka så kan jag använda min Android lur på samma sätt också som just en USB sticka.
    Behöver jag transportera viktiga filer, eller filmer/kort/etc så slipper jag att hålla på att ha med mig extra vanlig USB sticka, jag slänger in min Androidlur och så kan jag hantera den som en  vanlig USB sticka i stället, som sagt den funkar också som en externhårddisk eller USB sticka om man så vill
    Jag kan till och med lägga backup på hela min Android på mitt microSDkort som man kan ha i Androidluren så slipper jag att hålla på med en massa cloudtjänster oavsett om det är Googles/<hårdvarutillverkarens cloudtjänst>/Dropbox/etc. Sen kan jag om jag vill kopiera över backupen på min stationära dator om jag vill genom "copy/past" från mitt microSDKort genom att just plugga in min Android lur i USB porten.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee
    EnAnonumius skrev 2017-03-03 23:29:48 följande:
    4. Ja bara för att det är hyfsat lättanvänt så är det ju fortfarande i fatet för iPhone. DÅ det handlade inte om huruvida det var lätt använt eller inte. Utan hur lättillgängligt det är utan onödiga extraprogram.

Android har den fördelen att de kan fungera som en externhårddisk och/eller som en extern USB sticka.
    Så man kan plugga in den i vilken TV, med USB portar, eller BlueRay (stavning?) spelare som helst utan att tänka på sådant bjäffs att man måste ha "en kompatibel TV för Android". Det räcker att TV och/eller BlueRay spelaren acceptera uppdelning från USB sticka så kan jag använda min Android lur på samma sätt också som just en USB sticka.
    Behöver jag transportera viktiga filer, eller filmer/kort/etc så slipper jag att hålla på att ha med mig extra vanlig USB sticka, jag slänger in min Androidlur och så kan jag hantera den som en  vanlig USB sticka i stället, som sagt den funkar också som en externhårddisk eller USB sticka om man så vill
    Jag kan till och med lägga backup på hela min Android på mitt microSDkort som man kan ha i Androidluren så slipper jag att hålla på med en massa cloudtjänster oavsett om det är Googles/<hårdvarutillverkarens cloudtjänst>/Dropbox/etc. Sen kan jag om jag vill kopiera över backupen på min stationära dator om jag vill genom "copy/past" från mitt microSDKort genom att just plugga in min Android lur i USB porten.
    Utan E, annars var det rätt. =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Anonym (S)
    Anton Chigurh skrev 2017-03-03 09:44:02 följande:
    Ja, och har du problem med det, S,så kan du alltid scrolla förbi mina poetiska underverk.

Mvh //Anton 
    Nejdå, jag kan ta det - men räkna med mothugg bara om det någon gång blir jag själv som "faller offer" för dina poetiska underverk ;) 
Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?