• Anonym (Status)

Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

• Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • Aniiee

Jag tror att de som använder apple-produkter gör det av totalt motsatta anledningen till att jag INTE gör det - Det är LÖGN att göra något alls, förutom det som tillverkaren har förutbestämt.

Apple - friheten att aldrig misslyckas
    Alla andra - friheten att göra vad fan som helst. 

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • fjanten

Använder apples produkter p.g.a. min pappa. Vi har enbart haft mac-datorer och laptops. Jag har enbart använt PC-datorer då och då när jag gick i skolan. Blev därför "naturligt" att köpa apples telefoner med när de kom ut på marknaden. Och så har det fortsatt. (Sedan har jag samma telefon/dator tills den havererar. Det brukar ta många år. Macbooken köpte jag 2009, min iphone se köpte jag i december efter att vår ettåring råkade sabba min iphone 4:a.)

Ingen status alls alltså.. Lahet/bekvämlighet skulle jag snarare kalla det.

• fjanten
    fjanten skrev 2017-03-02 00:25:16 följande:

Använder apples produkter p.g.a. min pappa. Vi har enbart haft mac-datorer och laptops. Jag har enbart använt PC-datorer då och då när jag gick i skolan. Blev därför "naturligt" att köpa apples telefoner med när de kom ut på marknaden. Och så har det fortsatt. (Sedan har jag samma telefon/dator tills den havererar. Det brukar ta många år. Macbooken köpte jag 2009, min iphone se köpte jag i december efter att vår ettåring råkade sabba min iphone 4:a.)

Ingen status alls alltså.. Lahet/bekvämlighet skulle jag snarare kalla det.

Min pappa har alltså enbart köpt hem mac-datorer när jag växte upp. Det var det jag menade med "pga min pappa".
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-03-02 00:18:13 följande:
    Jag tror att de som använder apple-produkter gör det av totalt motsatta anledningen till att jag INTE gör det - Det är LÖGN att göra något alls, förutom det som tillverkaren har förutbestämt.

Apple - friheten att aldrig misslyckas
    Alla andra - friheten att göra vad fan som helst. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

Jag köper inte efter status.
    Jag kör med Android och Jag har installerat Linux på laptopen.
    Min stationära är en PC och jag har inga problem med med Androiden när jag behöver koppla upp den mot PC.

Jag är den personen som vill ha friheten att styra själv det jag gör med min lur.
    Den möjligheten ger inte Apple.

Apple= Du får göra som du vill så länge du gör som vi säger.
    Android= Du får själv styra hur du vill göra med din mobil.

Det jag däremot har stött på är att det finns gott om iPhone användare som tror att det inte går att använda en Android direkt ur asken. Drömmer

• ÅÅÅlen

Har iPhone privat men har och har haft alla möjliga Android på jobbet. Gillar Iphonen betydligt bättre. Så mycket enklare allting. Är dock inte intresserad av att "kunna göra massa grejer" med telefonen. Är man det antar jag att Android passar en bättre.

Har ingen jobbdator. Är knegare. PC hemma. Använder den till att titta på sport, film och serier. Duger gott med en billiga jag har.

• AnkiC
    EnAnonumius skrev 2017-03-02 02:13:38 följande:

Min stationära är en PC och jag har inga problem med med Androiden när jag behöver koppla upp den mot PC.

Jag är den personen som vill ha friheten att styra själv det jag gör med min lur.

Det jag däremot har stött på är att det finns gott om iPhone användare som tror att det inte går att använda en Android direkt ur asken. Drömmer

Det där med friheten att styra själv vad man vill göra med mobilen är jag nyfiken på. Vad kan man göra med Android som man inte kan med IPhone?
  • whippo
    EnAnonumius skrev 2017-03-02 02:13:38 följande:

På en Mac kan du installera andra OS på än MacOS så du får "frihet", om du nu skulle vilja. Finns till och med inbyggt stöd för det. Nu väljer de flesta inte det då de flesta är väldigt nöjda med MacOS.

Nu vet jag inte riktigt vilken frihet du söker i telefon men är ganska säker att det inte är så stor skillnad mellan Android och iOS. Det går ju inte att köra iOS appar på en android och vise versa.
  • zoolook1
    AnkiC skrev 2017-03-02 06:07:54 följande:
    Det där med friheten att styra själv vad man vill göra med mobilen är jag nyfiken på. Vad kan man göra med Android som man inte kan med IPhone?
    Det mest uppenbara:
    Du kan inte dra en fil från en mapp på datorn till en mapp på telefonen eller vice versa.
Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?