• Anonym (Status)

Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

• Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • EnAnonumius
    Anghammarad skrev 2017-03-07 10:34:53 följande:
    Detsamma gäller ju omvänt också. Hade inte Apple släppt iPhone så hade Android sett totalt annorlunda ut.
    Ursäkta? Nu missar du något grovt här. Android är inte motsvarighet till iPhone.
    Android är motsvarigheten till iOS.
    iPhone, iPad (etc) är hårdvaran som visserligen Apple tillverka, men det är inte motsvarighet till Android för den saken skull då Android är inte en hårdvara utan mjukvara.
    Sedan att man kan bara köra iOS på Apples egna hårdvara, är ju en sak, men du kan ju inte ställa iPhone (hårdvaran) mot en mjukvara (Android) ändå i praktiken. .

Skall man jämföra iPhone (hårdvaran) så bör du nog jämföra den med olika hårdvaror så som Samsung/Sony/etc. Skall man jämföra Android så skall man jämföra med iOS.

Det finns inga garantier på att Android skulle sett annorlunda ut om iOS aldrig kommit ut. Så du bör nog tänka dig för innan du uttalar dig så totalt tvärsäkert om hur mjukvaran (Android skulle se ut om iOS inte funnits.

Tar du i kontexten som uppkom mellan whippo's inlägg och mitt inlägg så hävdade ju "whippo" att Android tagit efter mycket från Apple.
    Vilket i sig är en konstig jämförelse, då han jämför ett företag (Apple) med ett OS (Android), det hade ju varit egentligen vettigare att jämföra i så fall Google med Apple. Då det är företaget Google som förestår Android. Med det sagt.
    Jag fattade ändå vad "whippo" ville ha fram, och påtalade att det har stulits från andra hållet med även om det sällan pratas om det. Så jag har knappast förnekat "stöld" från Apple som Googel har gjort, s.a.s.

Dessutom har Google även egen hårdvara, de med. Nexus smartphone är Googles egna hårdvara som de ha Android på.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anghammarad skrev 2017-03-07 11:09:37 följande:
    Jösses vad känslig du är. 
    Men ojdå. Hade du inget vettigt att komma med i praktiken?
    Den kommentaren säger ju mer om dig egentligen.
  • Anghammarad
    EnAnonumius skrev 2017-03-07 12:35:08 följande:
    Men ojdå. Hade du inget vettigt att komma med i praktiken?
    Den kommentaren säger ju mer om dig egentligen.
    Inget annat än att du har fel. Google skrotade sitt Androidprojekt och började i princip om från början när Apple presenterade sin _iPhone_. Innan dess hade de för avsikt att presentera en Blackberryliknande lösning men det insåg snabbt att det var meningslöst efter att iPhonen kom och såg ut som den gjorde.

Men det förstod du säkert ändå men det var väldigt viktigt för dig att lite surmagat sådär få påstå att en iPhone minsann var en hårdvara.
  • EnAnonumius
    Anghammarad skrev 2017-03-07 12:51:02 följande:
    Inget annat än att du har fel. Google skrotade sitt Androidprojekt och började i princip om från början när Apple presenterade sin _iPhone_. Innan dess hade de för avsikt att presentera en Blackberryliknande lösning men det insåg snabbt att det var meningslöst efter att iPhonen kom och såg ut som den gjorde.

Men det förstod du säkert ändå men det var väldigt viktigt för dig att lite surmagat sådär få påstå att en iPhone minsann var en hårdvara.
    Eh nej. Google har inte alls skrotat Android,
    Så vad du får det i från att "Google skrotade Android" får du gärna förklara för mig.
    Dock så om man skall dra det rätt så det egentligen Open Handset Alliance som utvecklar Android och där ingår b.la Google, så ja jag kan ju säga att det var en miss, att skriva Google  är en delaktig i Android utvecklingen men inte ensamma utvecklare. 

Att säga att Google har skrotat Android projektet, är ändå helt felaktigt.

Du dina inbäddade personangrepp säger en hel del om dig fortfarande.
    För det är och förblir fel att jämföra Android med iPhone. Oavsett hur mycket du gör dina inbäddade personangrepp och försänker komma med kommentera som "oj vad känslig du är" och "surmagat påpekar". Så ja det säger ju en hel del om vem som är den känsliga egentligen. Jag skall ge dig en hint, inte den du har valt att anklaga ialf.

• Anghammarad
    EnAnonumius skrev 2017-03-07 13:26:08 följande:
    Eh nej. Google har inte alls skrotat Android,
    Så vad du får det i från att "Google skrotade Android" får du gärna förklara för mig.
    Dock så om man skall dra det rätt så det egentligen Open Handset Alliance som utvecklar Android och där ingår b.la Google, så ja jag kan ju säga att det var en miss, att skriva Google  är en delaktig i Android utvecklingen men inte ensamma utvecklare. 

Att säga att Google har skrotat Android projektet, är ändå helt felaktigt.

Du dina inbäddade personangrepp säger en hel del om dig fortfarande.
    För det är och förblir fel att jämföra Android med iPhone. Oavsett hur mycket du gör dina inbäddade personangrepp och försänker komma med kommentera som "oj vad känslig du är" och "surmagat påpekar". Så ja det säger ju en hel del om vem som är den känsliga egentligen. Jag skall ge dig en hint, inte den du har valt att anklaga ialf.

"Google announced this morning that it has developed a new mobile OS called Android"

arstechnica.com/gadgets/2007/11/its-official-google-announces-open-source-mobile-phone-os-android/

"According to accounts of the early development days of Android, when Apple finally showed off its revolutionary smartphone in January 2007, Google had to "start over" with Android"

arstechnica.com/gadgets/2016/10/building-android-a-40000-word-history-of-googles-mobile-os/

www.cultofandroid.com/48217/google-scrapped-plans-android-started-day-apple-unveiled-iphone/

Och OHA grundades av Google i samband med att man introducerade Android.

Intressant att notera också att den första webbrowsern i Android var Webkitbaserad. Webkit som ju är open source från Apple. 
  • Anonym (12345)
    Anonym (Hepp) skrev 2017-03-07 09:04:17 följande:
    Det är väl inte status eller?

Jag använde Mac på 90-talet eftersom vi hade såna datorer på universitetet. När jag började jobba var det PC som gällde och då skaffade jag en sån hemma också när den gamla datorn la av.

Sedan dess har jag haft olika varianter av PC och jag vill för allt i världen inte ha en iPhone. det har ju alla andra.
    Använde också mac på 90 talet, folk visste knappt vad det var eller intresse.
  • Aniiee

På tal om.... Irony, thy name is Apple....

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • EnAnonumius
    Anghammarad skrev 2017-03-07 14:08:12 följande:
    "Google announced this morning that it has developed a new mobile OS called Android"

arstechnica.com/gadgets/2007/11/its-official-.../

"According to accounts of the early development days of Android, when Apple finally showed off its revolutionary smartphone in January 2007, Google had to "start over" with Android"

arstechnica.com/gadgets/2016/10/building-andr.../#milestone3

www.cultofandroid.com/48217/google-scrapped-p.../

Och OHA grundades av Google i samband med att man introducerade Android.

Intressant att notera också att den första webbrowsern i Android var Webkitbaserad. Webkit som ju är open source från Apple. 
    Hur skall du ha det?
    Förut sade att Google Skrotade Android.

När man säger att så inte är fallet så bekräftar du mig rätt arr google är fortfarnd einvolverad då de är ju som sagt en av Grundarna till  OHA.

Ja jag får tacka för bekräftelsen

• Anghammarad

Vad är det i uttrycket  "Google skrotade sitt Androidprojekt och började i princip om från början " som är så otroligt svårt att förstå för dig? De hade utvecklat vad de ansåg vara ett bra OS men efter att Apple presenterat iPhone och iOS insåg man att de var på helt fel väg och gick tillbaka till ritbordet. Hade inte Apple släppt iPhone där och då så hade Android sett helt annorlunda ut. När de första alpha- och betaversionerna av Android togs fram existerade inte OHA, utan den skapades först senare. Att det idag är OHA som driver utvecklingen av Android ändrar inte det faktum att de var _Google_ som tog fram de första utkasten till Android. 

Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?