Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?
Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?
Jag visste inte att det var status att använda Apple-produkter men i min familjs så har vi det vi trivs bäst med. Jag och mitt ena barn har iPhone telefoner det andra barnet har valt samsung telefon. Jag har en samsungplatta, likaså ett av barnen medans det andra har Apple. Ingen av oss har de senaste/flashigaste modellerna av varken apple eller samsung utan köper det vi trivs bäst med i en lagom prisklass.
verkligen inte, har 2 st anledningar:
1) Det ska bara funka. Inget krångel, tack. Bara öppna och köra. Dessutom har jag laptop via jobbet och där är det Mac som gäller pga att det är mycket mindre service, support och liknande som krävs. När en tekniker måste kolla datorn så är det otroligt dyrt och dessutom finns risken att jag/mina arbetskamrater inte kan jobba på under tiden så det är dessutom slöseri med vår tid.
2) Synkning mellan produkter. Då vi redan har Mac via jobbet, så var det lätt att fortsätta och tex köpa en apple-tv så man lätt kan få upp saker på tv´n. Sen rullar det bara på...
Jag köpte en begagnad Macbook Pro 2010, (mid 2009) den går som en klocka fortfarande har dock bytt till ssd och större ram.
Sambon köpte en dyr Sony PC samtidigt och den kastade vi för ett år sedan då den var obrukbar. Ingen idé att lägga pengar på att hotta upp heller. Iphone har jag via jobbet, har haft både samsung och iPhone.
Status? Haha måste ha missat nått. Men och andra sidan ser ingen status i prylar alls... Haft Samsung större delen av mitt liv men bytte för jag var nyfiken på Apple och jag har varit nöjd med båda! Kostar ju ungefär lika mycket, smaksak helt enkelt!
Alltså va, jag gissar på att personerna som tycker att det är "status" att använda apple är samma personer som tycker att det är mycket mer "status" att köra i en minimalt utrustad Audi A4 än vad det är att köra en Volvo D5 S90.
Det kanske var status med Apple-produkter för ett antal år sedan men är det knappast längre.
Jag kör med Apple-produkter pga användarvänligheten. Har dock inte Mac utan en pc. Mest för att det vore jobbigt att lära om.
Alltså va, jag gissar på att personerna som tycker att det är "status" att använda apple är samma personer som tycker att det är mycket mer "status" att köra i en minimalt utrustad Audi A4 än vad det är att köra en Volvo D5 S90.
Nej, min gamla iphone 5 har jag kvar för att jag gillar den helt enkelt. Jag hade en Samsung som jobbtelefon tidigare så jag har jämfört, men jag gillade inte alls den lika mycket.
Och datorn är en HP, jag har aldrig riktigt förstått mig på Mac:ar.
Jag använder en Apple-laptop sedan 3 år tillbaka för att jag älskar själva operativsystemet. Så enkelt, snabbt och problemfritt. Har nog vinkat adjö till det långsamma, kraschande Windows för gott. När det kommer till smartphones är det dock Android som gäller, för jag tycker om att kunna skräddarsy utseendet och ha mer kontroll över grejer än vad iOS ger. :) Så nej, jag använder inte något speciellt märke bara för att det är "status".
Inget o göra med status att jag kör iPhone, iPad & iPod utan tycker helt enkelt det e jävligt bra grejer som funkar bra ihop med synk och så. Har också Apple-TV och då e det ju klart man kör Apple också i övrigt. :)
Tyvärr e Mac datorer alldeles för dyra för min ekonomi så där kör jag PC ist.