• Anonym (Status)

Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

• Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • AnkiC
    Anton Chigurh skrev 2017-03-02 13:29:20 följande:
    Mmm, men då kan jag tala om för dig Anki, att du tyckte åt helvete fel. Jag har aldrig varit arg, tjurig eller upprörd här på FAMILJELIV. Nä, den människa finns inte som skulle kunna orsaka det. Tro mig Anki. 

Uppenbarligen första inlägget du läser av (eller ett av dom första) författat av mig (som vanligt ett exceptionellt bra inlägg) du vänjer dig snart. Vid min....stil. Eller vad fan det heter. Och då, Anki. Inser du att jag är på ett särdeles gott humör idag. Som ens behagar lägga ner tid på att svara dig. 

Ja. Lite så. 

Och nu, Anki, så får jag önska dig en fortsatt redigt skön torsdags eftermiddag.
    Glöm inte att, efter torsdag kommer friday.

Kram //AntonWetKiss.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Då kan jag tala om för dig Anton att man kan inte tycka fel. Att jag tyckte din ton i inlägget var otrevligt är helt sant. Att du Anton lät arg är helt sant. Att du däremot var arg kanske inte är sant men du lät arg. Detta inlägget var mycket trevligare förutom ditt första stycke så jag antar att du kan skriva på ett trevligare sätt. Jag tycker Anton att du ska hålla dig från svordomar som FAN och HELVETE så ska du se att det blir trevligare samt att faktiskt svara på det vederbörande frågar.

Önskar dig Anton en fin torsdagkväll.

Kram tillbaka.
  • Anonym (S)
    Anton Chigurh skrev 2017-03-02 13:29:20 följande:

Mmm, men då kan jag tala om för dig Anki, att du tyckte åt helvete fel. Jag har aldrig varit arg, tjurig eller upprörd här på FAMILJELIV. Nä, den människa finns inte som skulle kunna orsaka det. Tro mig Anki. 

Uppenbarligen första inlägget du läser av (eller ett av dom första) författat av mig (som vanligt ett exceptionellt bra inlägg) du vänjer dig snart. Vid min....stil. Eller vad fan det heter. Och då, Anki. Inser du att jag är på ett särdeles gott humör idag. Som ens behagar lägga ner tid på att svara dig. 

Ja. Lite så. 

Och nu, Anki, så får jag önska dig en fortsatt redigt skön torsdags eftermiddag.

Glöm inte att, efter torsdag kommer .

Kram //Anton

Man ska vänja sig vid att du låter dryg, some en total douchebag och emellanåt rentav otrevlig? Alright!
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-03-02 14:20:08 följande:
    Saker du kan göra med en android som du inte kan göra med en iphone (ja, jag kopierar och översätter direkt från en hemsida/artikel här, för att det är enkelt....)

1: Du kan välja mellan 24 000 (!) telefonmodeller. (Vilket för mig är toppen. Jag har väldigt små händer och för mig är iPhones stora och klumpiga)
    2: Du kan själv välja hur din telefon ska se ut "innuti" (bakgrund, låsskärm, layout osv osv.....)
    3: Widgets (ärligt, iPhone har inte WIDGETS? Get out!)
    4: Plug-and-play till datorn.
    5: microSD utöver det inbyggda minned (igen, iPhone. Really? What is wrong with you?)
    6. Split Screen (kör två eller fler appar samtidigt bredvid varandra så båda syns...)
    7: På en iPhone måste man ofta ominstallera appar som laddar ner saker man tittar på (till exempel bilder från instagram) för att få bort det du tittat på och få tillbaka minne. På en Android kan man bara rensa cachen med ett tryck.
    8: Laddaren och usbn är universell (min Sony skiter fullständigt i att det står Nokia på min ena laddare och Samsung på den andra.) 
    9: En del android-telefoner kan programmeras och användas som universal-fjärrkontroll,

Det var några grejer. 

Det ENDA jag skulle vilja ha från iPhone är Siri. Siri är bättre än Robin.
     Vad hittade du den sidan du kopierade i från?
    Jag satt och letade efter något sådant efter jag skickade mitt svar (känt numer som inlägg #39) i morses.

Helt exemplariskt och summerar upp det perfekt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    AnkiC skrev 2017-03-02 18:11:03 följande:
    Då kan jag tala om för dig Anton att man kan inte tycka fel. Att jag tyckte din ton i inlägget var otrevligt är helt sant. Att du Anton lät arg är helt sant. Att du däremot var arg kanske inte är sant men du lät arg. Detta inlägget var mycket trevligare förutom ditt första stycke så jag antar att du kan skriva på ett trevligare sätt. Jag tycker Anton att du ska hålla dig från svordomar som FAN och HELVETE så ska du se att det blir trevligare samt att faktiskt svara på det vederbörande frågar. Önskar dig Anton en fin torsdagkväll. Kram tillbaka.
    Så bara för att du inte hanterar att folk använder svordomar  baserat på situation/egenhet för att du då utgår från att personen "låter otrevlig" så skall andra sluta med detta.
    Så svordomen var knappast riktad åt dig som person.

Situation/egenhet i detta fall: att inte kunna använda en iPhone som en USB sticka och bestämma själv var man skall lägga sina filer någonstans i telefonen.

• EnAnonumius
    Anton Chigurh skrev 2017-03-02 13:35:17 följande:
    Tackar EA, och ja, vi är överens om mycket. Så även här.

Må så gott du åsså...

Mvh //Anton dance.gif
    Tackar..

Hoppas att du får en riktig skön afton med ditt hjärtas utvalda kvinna.

• Aniiee
    EnAnonumius skrev 2017-03-02 20:55:13 följande:
     Vad hittade du den sidan du kopierade i från?
    Jag satt och letade efter något sådant efter jag skickade mitt svar (känt numer som inlägg #39) i morses.

Helt exemplariskt och summerar upp det perfekt.
    Det blev 2 olika sidor. Googla bara på "Things you can do with an android phone that you can't with an iphone" så hittar du mycket. Just mina exempel plockade jag från express.co.uk och business insider, men första sidan google har även artiklar från men's health, gadgets.ndtv, android authority, gottabemobile......
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-03-02 21:07:16 följande:
    Det blev 2 olika sidor. Googla bara på "Things you can do with an android phone that you can't with an iphone" så hittar du mycket. Just mina exempel plockade jag från express.co.uk och business insider, men första sidan google har även artiklar från men's health, gadgets.ndtv, android authority, gottabemobile......
    Tack... 

Att jag inte tänkte på att googla på de orden:
    ""Things you can do with an android phone that you can't with an iphone""

Nåja vissa mornar behöver man mer kaffe än andra för att kunna vakna odentligt, ialfall om man heter EA.
  • Aniiee
    EnAnonumius skrev 2017-03-02 21:11:03 följande:
    Tack... 

Att jag inte tänkte på att googla på de orden:
    ""Things you can do with an android phone that you can't with an iphone""

Nåja vissa mornar behöver man mer kaffe än andra för att kunna vakna odentligt, ialfall om man heter EA.
    Ja, be mig inte om något innan 10..... innan dess är jag inte vaken =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • AnkiC
    EnAnonumius skrev 2017-03-02 21:04:05 följande:
    Så bara för att du inte hanterar att folk använder svordomar  baserat på situation/egenhet för att du då utgår från att personen "låter otrevlig" så skall andra sluta med detta.
    Så svordomen var knappast riktad åt dig som person.

Situation/egenhet i detta fall: att inte kunna använda en iPhone som en USB sticka och bestämma själv var man skall lägga sina filer någonstans i telefonen.

Personen svarade mig upprört med en svordom utan att svara på min fråga och verkade snarare irriterad över min fråga än av iPhones ickefunktion. Ja det är otrevligt. Varför springer du andras ärenden?
  • zoolook1
    AnkiC skrev 2017-03-02 22:39:35 följande:

Personen svarade mig upprört med en svordom utan att svara på min fråga och verkade snarare irriterad över min fråga än av iPhones ickefunktion. Ja det är otrevligt. Varför springer du andras ärenden?

Ditt inlägg som han svarade på lät också ganska drygt faktiskt. Det framgick inte alls att du var ärligt nyfiken. Snarare som att du tyckte apple-motståndarnas argument var för klena.

Och som jag läste det så började personen svära av ilska på apple, inte över ilska på dig.
Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?