Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?
Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?
Vägrar Appleprodukter pga hypen.
Dessutom sitter det litegrann i mentalt sen högskolan att Apple är för folk som inte kan teknik, det är bara låtsasingenjörer och reklamare som köper sånt.
Riktiga ingenjörer hatar alla MS OS efter WIN 7, kör dualboot med Linux (och svär hellre en vecka över att inte datorjäveln gör som de vill ibland, än kryper till korset... )
Har en iphone på grund av hur lätt den är att använda, förstår mig inte alls på folk med android, hur lever ni med att inte kunna ta bort en app på 2 sekunder?? så som jag förstått det måste man gå in på play store, söka upp den där och avinstallera, annars tar man bara bort den från själva "hemsidan"
även för att touchen på en iphone inte är lika känslig som på en samsung, man akn inte ha en samsung i en bakficka eller jackficka utan att den råkar ringa upp någon, min mamma har fickringt mig flera gånger när telefoenn bara ligger i fickan. ÄVen på grund av kameran!! många säger att kameran är bättre på android än iphone, men har de sett en bild tagen med framkameran på en android+??? huden blir ju helt slät och ser ut som en bild på en modell på ebay, helt slät hy och man ser redigerad ut, och man måste lära sig var man ska titta för att inte se skelögd ut, och kameravinkeln är så vid att man (jag) får tunnelseende.
Valde även en annan skola än mina vänner på grund av datorn, ville ha en macbook för att jag var trött på chromebooksen vi fick i min förra skola, har aldrig förstått mig på en PC och de börjar lägga av efter ungefär ett halvår, alltså de börjar brumma när man har över 2 flikar uppe i chrome och blir så varma att man inte kan ha de i knät, gissa vad jag kan göra med min mac?;) Det är även väldigt stor skillnad på en laddare till macbook och en till en pc dator, pc-laddare är väldigt klumpiga och det är allmänt jobbigt att ladda datorn, med mac kan man välja om man vill ha en längre (men inte klumpig) sladd eller en kort, lätt sladd.
Jag har Apple produkter på grund av användarvänligheten och (dels) utseendet, tycker ärligt inte att android-telefoner ser bra ut på bild eller i verkligheten, dock är inte utseendet allt såklart
Vägrar Appleprodukter pga hypen.
Dessutom sitter det litegrann i mentalt sen högskolan att Apple är för folk som inte kan teknik, det är bara låtsasingenjörer och reklamare som köper sånt.
Riktiga ingenjörer hatar alla MS OS efter WIN 7, kör dualboot med Linux (och svär hellre en vecka över att inte datorjäveln gör som de vill ibland, än kryper till korset... )
Vet inte direkt om det är status med Apple eller inte. Men jag använder många Apple-produkter. Mac, iPhone, Appletv, iPad, AirPort Extrem. Allt fungerar bra hemma.
Sysslar mycket med film och då använder jag gärna Finalcut på Mac och iMovie på iPad/iPhone.
Det där med att använda telefon som USB-minne som verkar vara viktigt för många har jag aldrig riktigt behövt då jag har dokument på typ droppbox, redigera Word hemma, fortsätter på tunnelbanan på telefon och sen på jobbet och dator där om jag så vill.
Datorn hemma startat jag om kanske varannan månad, AirPorten var kanske ett par år sedan den startades om och då för att jag flyttade. Det mesta rullar på och jag kan vara produktiv och fungerar till det jag behöver. Kanske kostar mer än andra produkter men kan inte tänka mig ett annat OS än MacOS på dator i alla fall.
Vet inte direkt om det är status med Apple eller inte. Men jag använder många Apple-produkter. Mac, iPhone, Appletv, iPad, AirPort Extrem. Allt fungerar bra hemma.
Sysslar mycket med film och då använder jag gärna Finalcut på Mac och iMovie på iPad/iPhone.
Det där med att använda telefon som USB-minne som verkar vara viktigt för många har jag aldrig riktigt behövt då jag har dokument på typ droppbox, redigera Word hemma, fortsätter på tunnelbanan på telefon och sen på jobbet och dator där om jag så vill.
Datorn hemma startat jag om kanske varannan månad, AirPorten var kanske ett par år sedan den startades om och då för att jag flyttade. Det mesta rullar på och jag kan vara produktiv och fungerar till det jag behöver. Kanske kostar mer än andra produkter men kan inte tänka mig ett annat OS än MacOS på dator i alla fall.