Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?
Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?
Om jag använder apple så är det för funktiones skulle inte status eller design.
Att en iphone skulle vara lättare att använda än en android stämmer inte i de flesta fallen, det kommer ofta från personer som aldrig använt en androidbaserad telefon.
Gillar inte telefonen pga dess höga pris, dock tycker jag mac os är suveränt och använder gärna det framför windows.
Har även arbetat med att supporta mac på företag och det där med att det ska vara enkelt att lära sig stämmer inte.
Ofta har folk använt windows och har otroligt svårt att sätta sig i saker om det inte handlar om att skriva ett dokument, surfa i safari eller något annat.
Många kan inte hitta sina filer eller använda sökfunktionen.
Varför många använder safari är för att de inte kan installer något annat de vet inte hur man installerar program.
Där är det lite som att gå från iphone till android, man kan måste ägna mer än 5 minuter åt produkten och sätta sig in i hur det hänger ihop.
Nejdå, jag kan ta det - men räkna med mothugg bara om det någon gång blir jag själv som "faller offer" för dina poetiska underverk ;)
Har en iphone på grund av hur lätt den är att använda, förstår mig inte alls på folk med android, hur lever ni med att inte kunna ta bort en app på 2 sekunder?? så som jag förstått det måste man gå in på play store, söka upp den där och avinstallera, annars tar man bara bort den från själva "hemsidan"
även för att touchen på en iphone inte är lika känslig som på en samsung, man akn inte ha en samsung i en bakficka eller jackficka utan att den råkar ringa upp någon, min mamma har fickringt mig flera gånger när telefoenn bara ligger i fickan. ÄVen på grund av kameran!! många säger att kameran är bättre på android än iphone, men har de sett en bild tagen med framkameran på en android+??? huden blir ju helt slät och ser ut som en bild på en modell på ebay, helt slät hy och man ser redigerad ut, och man måste lära sig var man ska titta för att inte se skelögd ut, och kameravinkeln är så vid att man (jag) får tunnelseende.
Valde även en annan skola än mina vänner på grund av datorn, ville ha en macbook för att jag var trött på chromebooksen vi fick i min förra skola, har aldrig förstått mig på en PC och de börjar lägga av efter ungefär ett halvår, alltså de börjar brumma när man har över 2 flikar uppe i chrome och blir så varma att man inte kan ha de i knät, gissa vad jag kan göra med min mac?;) Det är även väldigt stor skillnad på en laddare till macbook och en till en pc dator, pc-laddare är väldigt klumpiga och det är allmänt jobbigt att ladda datorn, med mac kan man välja om man vill ha en längre (men inte klumpig) sladd eller en kort, lätt sladd.
Jag har Apple produkter på grund av användarvänligheten och (dels) utseendet, tycker ärligt inte att android-telefoner ser bra ut på bild eller i verkligheten, dock är inte utseendet allt såklart
Ja, men inte bara därför. De är bättre också.
Har en iphone på grund av hur lätt den är att använda, förstår mig inte alls på folk med android, hur lever ni med att inte kunna ta bort en app på 2 sekunder?? så som jag förstått det måste man gå in på play store, söka upp den där och avinstallera, annars tar man bara bort den från själva "hemsidan"
även för att touchen på en iphone inte är lika känslig som på en samsung, man akn inte ha en samsung i en bakficka eller jackficka utan att den råkar ringa upp någon, min mamma har fickringt mig flera gånger när telefoenn bara ligger i fickan. ÄVen på grund av kameran!! många säger att kameran är bättre på android än iphone, men har de sett en bild tagen med framkameran på en android+??? huden blir ju helt slät och ser ut som en bild på en modell på ebay, helt slät hy och man ser redigerad ut, och man måste lära sig var man ska titta för att inte se skelögd ut, och kameravinkeln är så vid att man (jag) får tunnelseende.
Valde även en annan skola än mina vänner på grund av datorn, ville ha en macbook för att jag var trött på chromebooksen vi fick i min förra skola, har aldrig förstått mig på en PC och de börjar lägga av efter ungefär ett halvår, alltså de börjar brumma när man har över 2 flikar uppe i chrome och blir så varma att man inte kan ha de i knät, gissa vad jag kan göra med min mac?;) Det är även väldigt stor skillnad på en laddare till macbook och en till en pc dator, pc-laddare är väldigt klumpiga och det är allmänt jobbigt att ladda datorn, med mac kan man välja om man vill ha en längre (men inte klumpig) sladd eller en kort, lätt sladd.
Jag har Apple produkter på grund av användarvänligheten och (dels) utseendet, tycker ärligt inte att android-telefoner ser bra ut på bild eller i verkligheten, dock är inte utseendet allt såklart
Jag använder iPhone för att jag fick en genom jobbet för 6 år sen och dem har hållit sig till det sedan dess och på nya jobbet så fick jag också en iPhone och även en Mac (lite mot min vilja) som jobbdator. Kan säga att jag saknar en hel del tangenter, det är så krångligt med vissa tecken på den, och Delete, vart fan hittar jag den liksom!? Nä eg passar den inte mitt yrke (systemadmin)... Den sinkar mig rätt mycket i effektivitet pga fler knapptryck för att få fram "specialtecken"...
Vet kollegor på mitt förra jobb som lyckades övertala chefen att få Mac istället för PC, oklar anledning till varför dem behövde en Mac... Men det var lite skrattretande att se dem sitta och tampas med alla "problem" dem hade pga ovana, även ett år senare...
Jag har haft androdmobiler i flera år, vägrade iphone, nu har jag en iphone sedan ett par år tillbaka och älskar den! kan inte tänka mig att byta igen.