• Anonym (Status)

Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

• Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • kvarnfot
    Noname00 skrev 2017-03-05 20:10:10 följande:
    Då är vi två ;)
    Eller minst 3!
    Betala så mycket pengar för en produkt som inte har samma prestanda som andra produkter. Det passar bra till folk med noll koll på teknik.
  • Noname00

Oavsett om det är en androidbaserad telefon eller iphone så har jag svårt att motivera priset på 8-10k.

• kvarnfot
    Noname00 skrev 2017-03-13 19:10:13 följande:

Oavsett om det är en androidbaserad telefon eller iphone så har jag svårt att motivera priset på 8-10k.

Det är väl inte så många som kostar så mycket. Köpte Galaxy S7 ny i somras och den kostade (företaget jag är anställd på) 6900kr
  • Noname00
    kvarnfot skrev 2017-03-14 07:47:09 följande:
    Det är väl inte så många som kostar så mycket. Köpte Galaxy S7 ny i somras och den kostade (företaget jag är anställd på) 6900kr
    Samsung sänkte faktiskt priset på deras telefon, tror de vann mycket kunder.
  • qweknqwekjq

Jag förstår att avundsjuka människor ställer dessa frågor. Men känner ni inte er  patetiska? Fråga er själva varför Appleprodukter har fått hög status, där har ni kanske förklaringen kring varför folk köper produkterna.

• Anonym (12345)
    qweknqwekjq skrev 2017-03-18 07:41:08 följande:

Jag förstår att avundsjuka människor ställer dessa frågor. Men känner ni inte er  patetiska? Fråga er själva varför Appleprodukter har fått hög status, där har ni kanske förklaringen kring varför folk köper produkterna.

avundsjuka på vadå?
    Vad menar du med högre status?

• kvarnfot

Avundsjuka??? Nja vi är nog bara mer prismedvetna och lägger inte onödiga pengar på en produkt som är undermålig.
  • Anonym (grunewald)

De personer som jag känner som använder mac är tekniskt ointresserade och de har köpt mac för att någon de ser upp till eller litar på använder mac. Det är så varumärken fungerar. Kritiska konsumenter som tar självständiga beslut väljer sällan mac.
  • Anonym (Apple - ja tack!)

Nej jag använder dom för jag tycker dom är bra. Jag har haft PC i hela mitt liv men bytte till Mac för några år sedan och trivs bättre med det. Jag kommer inte byta tillbaka.

Jag har iPhone men har även testat android under några år. Det gör jag inte om, trivs bättre med iPhone.

Jag har även Apple-TV som jag trivs bra med.

Jag har en hypotes om att Appleprodukter fungerar toppen för oss som bara vill att det ska funka utan problem och utan timslånga inställningssessioner. Sedan är vi inte intresserade av de "massa fler funktioner/val" som en annan produkt kan ge oss.

Status - nej - alltså.

• Studentpappa
    Anonym (grunewald) skrev 2017-03-20 08:08:40 följande:
    De personer som jag känner som använder mac är tekniskt ointresserade och de har köpt mac för att någon de ser upp till eller litar på använder mac. Det är så varumärken fungerar. Kritiska konsumenter som tar självständiga beslut väljer sällan mac.
    Eller så kan man ju se det som en långsiktig investering av någonting som bara ska fungera? Jag köpte en beggad Mac Pro 2010 för 5000:- (Mid 2009) den går som en klocka dagligen, bytte till SSD och större RAM när jag köpte den, samt att jag fick köpa nytt batteri för ca ett år sedan. 

Gratis uppdateringar av OS och inget underhåll att tala om. Vilken PC skulle ge mer bang for the buck för en surfdator? Mac kan vara något för den som vågar tänka längre än näsan räcker också. Man måste ju värdera det utifrån vad man vill använda den tekniska prylen till. Sambons PC kastade jag för någon månad sedan som köptes samtidigt, den gick knappt att starta upp längre.

Jag är maskiningenjör och har en NUC med XBMC openelec till tvn, så helt ointresserad av teknik är jag väl inte även om det kanske är låg nördstatus på det. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?