• Anonym (Status)

Använder ni Apple produkter bara för att det är status?

Använder ni Apple produkter bara för att det är status att använda det istället för Dell, Asus, Android eller liknande?

• Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?
  • AnkiC
    zoolook1 skrev 2017-03-02 07:35:24 följande:
    Det mest uppenbara:
    Du kan inte dra en fil från en mapp på datorn till en mapp på telefonen eller vice versa.
    Ok. Är de det enda? Eller är det fler saker man inte kan göra?
  • Anton Chigurh
    AnkiC skrev 2017-03-02 07:48:42 följande:
    Ok. Är de det enda?

Eller är det fler saker man inte kan göra?
    Det är väl FAN så irriterande att inte kunna genomföra det mest enkla. Bara för att det råkar va en iPhone !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • AnkiC
    Anton Chigurh skrev 2017-03-02 08:03:33 följande:
    Det är väl FAN så irriterande att inte kunna genomföra det mest enkla. Bara för att det råkar va en iPhone !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Jösses! Lugna ned tonen! Varför blir du arg? Vill du inte svara eller finns det inte fler saker än det? Jag har aldrig haft android så därför frågar jag. Lägg av att svara om du måste vara otrevlig.
  • zoolook1
    Anton Chigurh skrev 2017-03-02 08:03:33 följande:
    Ja, verkligen. Det är som att ha köpt en väska och sedan få reda på att man inte är betrodd med att packa den.

Och vad synkningen av olika produkter hittade jag en anonym användare å quora som sammanfattar det ganska bra:

"Later, I bought an iPad, I was hoping to have a big-screen iPhone that always had my music, photos, etc. Of course attempting to set this up led me even further into a Kafkaesque world of iCloud and sync and Camera Roll and god knows what until I gave up and just gave the iPad its own damn Apple ID."

Jag har flera gånger råkat ut för att alla de bilder jag raderat från telefonen plötsligen kommit tillbaka, vilket gjort att jag inte kunnat ta ett enda kort till. Jag har rest 30 mil för att ha en konsert bara för att upptäcka att bakgrundsmusiken inte finns på min telefon (den hade inte behagat "synka" tydligen).
    Det går säkert få ordning på allt det där, men jag tycker inte att det är värt besväret. Och rent principiellt känner jag mig jävligt irriterad när jag vill radera mina bilder men Apple säger nej.
  • EnAnonumius
    Aikido skrev 2017-03-02 03:39:57 följande:
    Ja. Eller nej. Eller va?

Är det en Äpplepaj?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aikido
    EnAnonumius skrev 2017-03-02 09:23:34 följande:
    Är det en Äpplepaj? smile2.gif

Återanvänd. Allt som inte är skrutt kan man använda igen.
  • EnAnonumius
    whippo skrev 2017-03-02 06:18:57 följande:
    På en Mac kan du installera andra OS på än MacOS så du får "frihet", om du nu skulle vilja. Finns till och med inbyggt stöd för det. Nu väljer de flesta inte det då de flesta är väldigt nöjda med MacOS. Nu vet jag inte riktigt vilken frihet du söker i telefon men är ganska säker att det inte är så stor skillnad mellan Android och iOS. Det går ju inte att köra iOS appar på en android och vise versa.
    Men snälla att kunna installera ett annat  OS på en stationär Mac är väl knappast vettigt att ens exemplifiera med "frihet" (med fnuttar). Drömmer

• John22
    AnkiC skrev 2017-03-02 07:48:42 följande:
    Ok. Är de det enda? Eller är det fler saker man inte kan göra?
    Massor av saker, såsom att skräddarsy hur bakgrunder ska bete sig, hur apparna ska presenteras, hur man bläddrar mellan dem, osv. Widgets är också grymt bra att ha, vilket mig veterligen iOS inte stödjer.

Man kan med Android öppna flera appar samtidigt. Telefonerna stödjer även normala USB-kablar istället för proprietärt skräp, vilket gör det avsevärt lättare att ladda telefonen om man råkat glömma kabeln hemma. Man kan mycket lättare använda dem för att förvara filer och det är lätt att utöka minnet med hjälp av minneskort.
  • EnAnonumius
    AnkiC skrev 2017-03-02 08:33:07 följande:
    Jösses! Lugna ned tonen! Varför blir du arg? Vill du inte svara eller finns det inte fler saker än det? Jag har aldrig haft android så därför frågar jag. Lägg av att svara om du måste vara otrevlig.
    Men Jag håller med Anton, det EXEMPLET som zoolook1 tog upp är ett riktigt irriterande och var ett bra exempel.

Men detta vet jag av fakta man inte kan göra på en iPhone.
    Du kan inte få en iPhone att var olik en annan iPhone.
    Nej jag pratar inte om att "möblera om ikoner".
    På en Android så kan du göra den helt olik en annan Android även om det är samma hårdvarutillverkare. 

• EnAnonumius
    Aikido skrev 2017-03-02 09:28:43 följande:
    Återanvänd. Allt som inte är skrutt kan man använda igen.
Svar på tråden Använder ni Apple produkter bara för att det är status?