• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-20 20:23:30 följande:

Vilken smart svärmor ;) Min är likadan. Kan sällan hålla undan nått för henne. Men vi har bestämt att vänta med och berätta tills vi är i vecka 12 för alla. Men känner jag henne rätt så klurar hon nog ut det innan.. Hoppas bara inte magen kommer så snabbt. Har ni barn sen innan eller är det första? :) Brukar din mens va sen annars?

Ja, hon är riktigt smart. Tycker om henne riktigt mkt. Hade ju också tänkt vänta med att berätta. Jag har ätit p-piller i många år, detta är bara 2a ägglossningen sen jag slutat med dom, sen har jag också pco så kan absolut tyvärr bara fått ett utslag på Ägglossningstestet utan att något ägg släppt. Men de hoppas jag såklart inte. Därav kan ju mensen vara sen, plus att jag smörjer med progesterAll för att öka mina chanser.

Vi har inga barn sedan tidigare och är i 30års åldern båda två. Visst hade ni 2 barn? Eller blandar jag ihop det?
  • Milou3
    OFrasisO skrev 2017-04-20 20:16:09 följande:

Jag känner mig helt lost med de här "nya" förkortningarna. Ingen som använde när jag var gravid sist. Vad betyder DPO och CD?

Haha, 40 är det nya 30 ;) Jag är 32 och har en dotter som fyller 2 den 27/4 :)

Va roligt med en sladdis :D

:) min son fyller den 26/4 :)

DPO är days past ovulation och CD är cycle day :)

Fast brukar väl oftast skriva äl+2 ex
  • OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 20:59:31 följande:

:) min son fyller den 26/4 :)

DPO är days past ovulation och CD är cycle day :)

Fast brukar väl oftast skriva äl+2 ex

Jaså? Va roligt :)

Aaah, då förstår jag. Har bara sett äl+ och Bim + -

Finns mycket att lära sig.

Är det här erat första försök?
  • Annaba88
    Fröfröken skrev 2017-04-20 14:08:31 följande:

Undrar annars med träning å så, kör ni (om ni brukar träna) på som vanligt? Jag känner att jag hamnar lite i stiltje .. iofs förkyld nu men..

Jag kör på som vanligt. Gjorde det i förra graviditeten också rätt långt in. Var ut på långpromenad ännu dagen innan han föddes. Lämnade bort hopp och stötar rätt tidigt men annars så. Tror träningen hjälpte mig att må så pass bra och återhämta mig fort. Hade inga besvär under graviditeten alls. Inget illamående, ingen foglossning. Är du osäker kan du också kika in träningsbloggen www.linabjorkskog.com

Grattis till dagens plus! Jag har bestämt att testa nästa gång på måndag även om det kliar i fingrarna redan.
  • Milou3
    ungafruahlberg skrev 2017-04-20 19:36:05 följande:

Hej :) varit väldigt frånvarande i tråden för ta jag verkligen försökt koncentrera mig på annat för att jag örn så rädd att bli besviken. Hade BIM igår, så tog ett clearblue early idag för att jag ska till min mamma på spelkväll på lördag och ville veta om det var lugnt att dricka vin, hade verkligen inga misstankar.... så fick jag dessa resultat ....

Jag är mållös! Jag trodde verkligen att det var kört den gärna ålades för att jag inte märkt av min ägglossning och för att vi inte fått till det mer än ett par gånger... blir en nyårsbebis <3

Åh härligt :) stort grattis
  • Milou3
    OFrasisO skrev 2017-04-20 21:30:28 följande:

Jaså? Va roligt :)

Aaah, då förstår jag. Har bara sett äl+ och Bim + -

Finns mycket att lära sig.

Är det här erat första försök?

Det blir vårat 4:e försök efter mf. 8:e försöket totalt sedan jag tog ur hormonspiralen.
  • brennaV

Detta är tyvärr mitt 3 "missfall" på raken. Två första vara ett ma och det senaste och förhoppningsvis sista vad en ofostrig graviditet. Har skrapats alla tre gånger. Och alla missfall har skett de senaste 11 månaderna. Mina pojkar kom till utan några missfall emellan <3

Ulrika34 skrev 2017-04-20 20:14:17 följande:

Men vad bra, vad säger magkänsla? har du haft missfall förr?  Jag har haft 2 missfall, fick ett missfall sommaren 2015 och nu mars 2017. Har för övrigt 4 barn. Hoppas ni får ett bra möte i morgon, skönt att få hjälp.

• Sara2017

Nu är det spännande, kommer mensen att komma imorgon? Kommer tempen sjunka eller öka?

• OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 21:40:15 följande:

Det blir vårat 4:e försök efter mf. 8:e försöket totalt sedan jag tog ur hormonspiralen.

Då håller jag verkligen tummarna :)
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017