För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Testade nu på morgonen. Skulle haft mens i fredags och har inte testat sen dess.
Någon mer som plussat som vill följas åt?
Fick några droppar rött blod igår kväll vid 21,00, förberedde mig på att mensen skulle braka loss inatt men nej, inget, har ingen mensvärk heller, vet inte vad jag ska tro riktigt..... men jag tar det med ro, nu är jag super förkyld och har en tuff vecka framför mig med jobb och projekt så jag låter veckan gå..... skickar en stor grattis kram till alla som lyckats få ett + denna månad och ett stor lyckospark till alla som kämpar
Stort grattis till er som plussat :))
Själv börjar jag ge upp nu. Avskyr att vänta. Testade negativt i morse igen. Ingen mens i sikte och blir så knäpp på att inte veta när jag ska förvänta mig den efter mitt ma (v10). Ångrar nu att jag inte tagit ÄL-test. Lätt o va efterklok :/
Suck!! Har en dålig dag helt enkelt!!
Stort grattis till er som plussat :))
Själv börjar jag ge upp nu. Avskyr att vänta. Testade negativt i morse igen. Ingen mens i sikte och blir så knäpp på att inte veta när jag ska förvänta mig den efter mitt ma (v10). Ångrar nu att jag inte tagit ÄL-test. Lätt o va efterklok :/
Suck!! Har en dålig dag helt enkelt!!
När har du bim? Du har säkert skrivit det innan.
Du får ta ägglossning test nästa mån om det inte tar sig denna
Här blev det negativt i söndags men ingen mens så börjar tro att jag hade rätt. Att det var tid för mens när vi tog ut hormonspiralen och att det jag kände av var dels ägglossning och dels hormoner som spökade. Gissar att mensen kommer nångång nästa vecka då eller så tänkte jag testa igen en gång i veckan fram tills det blir ett plus eller mensen börjar så jag får nån koll på cykeln. Lite besviken hann jag ju bli men å andra sidan var det här vår ursprungliga plan att sikta på en vårbebis och inte ett till decemberbarn. Inget fel på decemberbarn heller men det är ju lite trist att fira födelsedag och jul inom loppet av två veckor ????
Grattis till plusen och lycka till ni andra!
Ni som har haft nidblödning? Hur såg det ut? Igår 10 dagar efter ägglossning, 3 dagar för bim fick jag klar rött blod, 4-5 droppar sen lite slem bara, inget mer sen igår kväll klockan 21, ingen mens smärta heller, har aldrig haft så klart rött blod som nidis, hmmm
Jag har själv svårt att bli gravid och även svårt att behålla de. Många MF. Jag brukar försöka skaka av mig alla de som testar på första försöket här på familjeliv, och sen tänker jag att när mina vänner blir gravida så vet jag oftast inte hur länge de har kämpat. Känns inte som det är något mina vänner säger. Nu har de flesta av mina vänner redan fått barn för sådär 8-12 år sen och inte mer än en i min närmsta omgivning försöker (med ivf) så jag har inte ngn typ som säger jag är gravid.
Sen är det så att det kan ta upp emot 12 mån innan det tar sig utan att det behöver vara något fel. Och när man vet hur liten sannolikheten för att allt ska klaffa är, så är det väldigt fantastiskt att det ens blir barn. Och då är 6-12 mån egentligen inte så lång tid.
En dr jag va hos sa att man normalt bara har ca 10 ägglossningar per år.
Kram på dig
Är ett försök efter dig och vet ju lite hur det känns. Jag har inga tips på hur man kan lindra oron och sorgen över de uteblivna plussen dock. Tror det är viktigt att tillåta sig att bli ledsen och försöka att inte tänka att andra har det värre för detta handlar ju faktiskt om dig och din partner och era känslor. Bara ni kan känna och reagera just så som ni gör och det är okej! Det ÄR ju jobbigt när det man kommer över 6-månadersgränsen. Det är ju då man börjar fundera på om det nånsin blir något.
Jag har känt lite "jaha, händer det inte inom ett halvår kommer det ta lång tid", att antingen går det direkt eller inte alls liksom, även fast jag vet att det faktiskt inte stämmer. Man får ta sig igenom mensen och unna sig själv lite för att trösta sig och sen försöka rycka upp sig efter mensen och ta nya tag. Jag ger mig själv mensen att deppa på men för att inte gräva ner mig så tvingar jag upp mig själv efter det.
Litar verkligen inte på att jag skulle kunna få plus denna gången heller, och om jag inte får plus så är du mer än välkommen att höra av dig om du vill prata med en på ungefär samma försökstid (förstår om du inte vill prata med de som plussat). Stor kram på dig! Snart är det vår tur :)
Har sååå galet ont i brösten idag och Molvärken fortsätter.... Börjar hoppas innerligt nu samtidigt som jag är livrädd för att göra det... BIM-5 idag...