• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (osis)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-27 16:38:26 följande:

Ehm, hur väljer man en pålitlig man eller kvinna? Står det opålitlig i pannan på de som inte är pålitliga och alla som blir blåsta blir det för att de missat läsa den där skylten i pannan?

Så du menar att alla som blir bedragna får skylla sig själva eftersom allt är deras fel för att de inte lyckades underhålla sin relation?

Kommer fattiga barn i tredje världen att dö om du inte väljer att knulla en upptagen man? Varför måste det ena utesluta det andra? Kan man inte bry sig om både fattiga barn OCH låta bli att knulla upptagna män?

Givetvis kan man inte klandras för det man inte vet om, men hur är det med sånt man vet? Om du ser en ring på fingret, vet om att killen har tjej, etc... säger du nej, eller tackar du ja eftersom du är centrum i ditt eget universum?

Vet man inte hur pass pålitlig ens partner är så känner man inte hen. Och känner man inte någon så kan man inte heller förlora hen. Det enda man då förlorar är en föreställning om den andra. Inte den riktiga personen.

Det jag menar är att det finns så jävla mycket att ta hänsyn till. Alltifrån vilket klädesplagg eller kaffepaket som innebär minst skada för någon annan till att ta hand om gamla föräldrar och dittan med dattan. Det finns ju INGEN som orkar bry sig om HELA VÄRLDEN och PRECIS alla människor. Det jag protesterar mot är att man skulle bli en extra dålig människa bara för att man inte tar hänsyn till just HENNE. Varför ska jag lägga all min energi på henne? Själv kan jag tycka att det är bättre om jag slösar mina begränsade resurser på svältande barn. Ska jag då börja kalla ts för barnamördare?
  • Anonym (osis)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-27 16:42:04 följande:

Om jag blir lycklig av att loska folk i ansiktet, är det ok att jag "prioriterar min lycka" och gör så på dig? Eller har jag en moralisk skyldighet att låta bli?

Haltande jämförelse. Vore mer rättvisande att jämföra med att låta bli att rädda en drunknande person.

Det må vara en dygd att hjälpa andra men man har ingen skyldighet.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Rosie) skrev 2017-04-27 16:11:23 följande:

Så du kollar upp varenda person du har något slags förhållande med, för att se om dom är den dom säger att dom är? Tar du fingeravtryck och ber om lite saliv för dna-test också? Känner du många som gör så?

"något slags förhållande"? Det är ett sexuellt förhållande vi pratar om här. Kolla körkortet och slå upp honom på Ratsit. Svårare än så behöver det inte vara. Men det är klart, slampor kan nog behöva göra en DNA-analys för att fastställa faderskap.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 17:19:31 följande:

"något slags förhållande"? Det är ett sexuellt förhållande vi pratar om här. Kolla körkortet och slå upp honom på Ratsit. Svårare än så behöver det inte vara. Men det är klart, slampor kan nog behöva göra en DNA-analys för att fastställa faderskap.

Tycker faktiskt det känns lite stalkeraktigt. Och hemsk att misstro folk utan anledning.

Men om man nu ska kolla upp dejtens bakgrund känns det vettigare att kolla deras status på lexbase än på ratsit.
  • Anonym (Rosie)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 17:19:31 följande:

Hur kan du vara säker på att körkortet stämmer? Kanske fixat ett fejk? Hur ofta kollar du att identiteten fortfarande stämmer? Gör du kanske årliga kontroller?

Med "något slags förhållande" menade jag alla typer av relationer man har. Antar att du kollar upp vänner och kollegor också. Man kan ju aldrig vara för säker, liksom!
  • Anonym (Li)
    Anonym (Rosie) skrev 2017-04-27 20:27:28 följande:

Hur kan du vara säker på att körkortet stämmer? Kanske fixat ett fejk? Hur ofta kollar du att identiteten fortfarande stämmer? Gör du kanske årliga kontroller?

Med "något slags förhållande" menade jag alla typer av relationer man har. Antar att du kollar upp vänner och kollegor också. Man kan ju aldrig vara för säker, liksom!

Skaffar du barn med dina vänner och kollegor? Ämnet är "slampmamma".
  • Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-27 18:26:31 följande:

Tycker faktiskt det känns lite stalkeraktigt. Och hemsk att misstro folk utan anledning.

Men om man nu ska kolla upp dejtens bakgrund känns det vettigare att kolla deras status på lexbase än på ratsit.

Kör rubbet plus preventivmedel så slipper du kanske bli på smällen med en gift kåkfarare.
  • Anonym (kvinna30)

TS svarar ju varken på frågorna eller resonemanget i era inlägg utan undviker och leder bort till något annat...

• Anonym (osis)
    Anonym (Rosie) skrev 2017-04-27 20:27:28 följande:

Ja man kan aldrig vara paranoid nog :)
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 13:36:58 följande:

Människor har ett behov av beskrivande ord. Det är upp till var och en att välja vilka ord man vill använda. Du vill kanske bara kalla "slampan" för "kvinna" utan att skilja henne från kvinnor med högre moral. Det är upp till dig. Jag använder ordet "slampa" för att jag anser att det är en korrekt beskrivning av hennes karaktär. Och återigen: beskrivande ord för män med samma brist på moral mottages tacksamt.

Fast, att du har ett behov av att kalla någon för "slampa" kan vi nog acceptera. Det är när du sedan ska koppla samman din syn på hennes karaktär med att hon är förälder som du framställer dig själv som antingen svagbegåvad eller helt enkelt moralistisk och kvinnoföraktande (då du lägger skulden på den som mannen är otrogen med och inte på mannen som bryter sina äktenskapliga löften).

Hade du definierat ALLA föräldrar utifrån din syn på deras karaktär skulle det i alla fall vara en konsekvent handling, men nu är det bara just gällande sexualmoral som du känner ett behov av att skapa ett eget ord (för mammor).

Så, som sagt, vill du fortsätta att framstå som en svagbegåvad person som inte kan hålla isär olika begrepp så kan du ju fortsätta att lansera ditt ord.
Svar på tråden Slampmamma?