• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-27 13:42:11 följande:
    Lagen skyddar inte från det eftersom det inte är kränkande behandling.

Herregud om jag skulle skaffa barn med en gift man så har jag ju inte gjort någonting mot kvinnan.
    Du skulle garanterat ha gjort något mot kvinnan eftersom du skulle ha deltagit i hennes mans otrohet mot henne. Förstå du begreppen medverkan och medskyldighet? 
  • Anonym (Rosie)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 13:17:06 följande:

P-piller i kombination med kondom kan ju vara ett tips för alla som inte hängde med på lektionerna i sexualupplysning. Vill man inte riskera att bli en slampmamma med en främling: använd dubbla preventivmedel.

Det är klart att han blir en "slamppappa".

Nu svarade ju du inte på min fråga. Finns massor av människor som lever dubbelliv, och människor som är "den andra kvinnan/mannen" utan att veta om det.

Min fråga var om man får veta tidigt i graviditetet att killen du har träffat och blivit gravid med är gift, står man då mellan abort eller att bli en "slampmamma"? Är det så uttrycket skulle fungera?
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 13:48:44 följande:

Oj då! DU bryr dig ju! Ska jag då tolka detta som att du är en "slampmamma"?

Du kan tolka det precis som du vill. Skulle inte kunna bry mig mindre om hur du tolkar mig :)

Jag föreslår att du går i terapi och bearbetar din fd mans svek. Du kan ju inte må bra och världen blir en sämre plats av människor som dig.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Rosie) skrev 2017-04-27 13:57:23 följande:

Nu svarade ju du inte på min fråga. Finns massor av människor som lever dubbelliv, och människor som är "den andra kvinnan/mannen" utan att veta om det.

Min fråga var om man får veta tidigt i graviditetet att killen du har träffat och blivit gravid med är gift, står man då mellan abort eller att bli en "slampmamma"? Är det så uttrycket skulle fungera?

Du menar om du som kvinna inte bryr dig om att kontrollera mannens identitet? Eller att du blundar för det faktum att hans ringfinger har ett konstigt vitt avtryck av en vigselring? Det är inte svårt att kontrollera någons civilstånd om man verkligen vill veta sanningen. Det du egentligen undrar över är alltså hur man ska kunna knulla och bli gravid med en gift man utan att bli kallad "slampmamma"? Då måste du anstränga dig och leta upp det mest egoistiska gifta svin du kan hitta och sedan välja att tro på alla hans lögner. Blåneka sedan till att du visste att han var gift och håll tummarna för att någon idiot tror på dig.
  • Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-27 14:01:46 följande:

Du kan tolka det precis som du vill. Skulle inte kunna bry mig mindre om hur du tolkar mig :)

Jag föreslår att du går i terapi och bearbetar din fd mans svek. Du kan ju inte må bra och världen blir en sämre plats av människor som dig.

Men Osis, var inte bitter nu bara för att jag kom på dig! Världen blir inte sämre för att jag är ärlig och säger sanningen. Du kanske skulle prova någon gång? ;)
  • Anonym (osis)

Så du vill att jag ska lägga min lycka åt sidan för att du inte klarar av att skapa din egen? Är det så? Du vill att jag ska offra någonting för att du är relationsmässigt och känslomässigt inkompetent?

För det är ju det det handlar om. Du klarar inte av att välja en pålitlig man och du klarar inte av att underhålla din relation. Dessutom klarar du inte av att hantera dina negativa känslor på ett moget sätt.

Ja det är klart jag tar hänsyn till dig i den mån jag kan. Precis som jag tar viss hänsyn till alla människor på den här planeten. Jag undviker att handla billigare kläder när jag har råd för att jag månar om fattiga barnarbetare i u-länder. Jag röstar rött för att jag månar om de fattiga. På samma sätt månar jag om dig och alla andra stackars kvinnor som lever i dåliga relationer. Skulle inte gärna ha sex med en gift man exempelvis eftersom sannolikheten är större att en tredje part blir upprörd.

Men det finns gränser för hur mycket jag orkar bry mig om alla andra här i världen. Alla andra är ändå sig själv närmast. Och jag med. Och om jag måste välja var jag ska lägga min energi och omsorger så är det fattiga barn i u-länder.

Har aldrig ens kommit på att fråga ett ons exempelvis om han är gift. Utgår ifrån att han vet vad han gör om han har sex med mig. Tror aldrig jag skulle bry mig om att gå så långt i mina omsorger om andra att jag skulle be killen komma tillbaka dagen efter så att jag hinner göra en check med folkbokföringsregistret först för att se att han inte är gift. Skulle hellre lägga den energin på att i ett soppkök och dela ut mat till hemlösa.

Förstår du. Du är inte första prioritet i mitt liv. Och det är omoget av dig att begära att alla ska sätta dig först. Världen snurrar bara kring dig själv i ditt universum. Vi andra har andra huvudpersoner i våra universum.

• Anonym (Rosie)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 14:57:07 följande:

Du menar om du som kvinna inte bryr dig om att kontrollera mannens identitet? Eller att du blundar för det faktum att hans ringfinger har ett konstigt vitt avtryck av en vigselring? Det är inte svårt att kontrollera någons civilstånd om man verkligen vill veta sanningen. Det du egentligen undrar över är alltså hur man ska kunna knulla och bli gravid med en gift man utan att bli kallad "slampmamma"? Då måste du anstränga dig och leta upp det mest egoistiska gifta svin du kan hitta och sedan välja att tro på alla hans lögner. Blåneka sedan till att du visste att han var gift och håll tummarna för att någon idiot tror på dig.

Så du kollar upp varenda person du har något slags förhållande med, för att se om dom är den dom säger att dom är? Tar du fingeravtryck och ber om lite saliv för dna-test också? Känner du många som gör så?
  • Anonym (osis)

Så du tycker att jag har en moralisk skyldighet att prioritera din lycka högre än min egen? Att jag endast då har en "god" moral?

• Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-27 15:29:21 följande:

Så du vill att jag ska lägga min lycka åt sidan för att du inte klarar av att skapa din egen? Är det så? Du vill att jag ska offra någonting för att du är relationsmässigt och känslomässigt inkompetent?

För det är ju det det handlar om. Du klarar inte av att välja en pålitlig man och du klarar inte av att underhålla din relation. Dessutom klarar du inte av att hantera dina negativa känslor på ett moget sätt.

Ja det är klart jag tar hänsyn till dig i den mån jag kan. Precis som jag tar viss hänsyn till alla människor på den här planeten. Jag undviker att handla billigare kläder när jag har råd för att jag månar om fattiga barnarbetare i u-länder. Jag röstar rött för att jag månar om de fattiga. På samma sätt månar jag om dig och alla andra stackars kvinnor som lever i dåliga relationer. Skulle inte gärna ha sex med en gift man exempelvis eftersom sannolikheten är större att en tredje part blir upprörd.

Men det finns gränser för hur mycket jag orkar bry mig om alla andra här i världen. Alla andra är ändå sig själv närmast. Och jag med. Och om jag måste välja var jag ska lägga min energi och omsorger så är det fattiga barn i u-länder.

Har aldrig ens kommit på att fråga ett ons exempelvis om han är gift. Utgår ifrån att han vet vad han gör om han har sex med mig. Tror aldrig jag skulle bry mig om att gå så långt i mina omsorger om andra att jag skulle be killen komma tillbaka dagen efter så att jag hinner göra en check med folkbokföringsregistret först för att se att han inte är gift. Skulle hellre lägga den energin på att i ett soppkök och dela ut mat till hemlösa.

Förstår du. Du är inte första prioritet i mitt liv. Och det är omoget av dig att begära att alla ska sätta dig först. Världen snurrar bara kring dig själv i ditt universum. Vi andra har andra huvudpersoner i våra universum.

Ehm, hur väljer man en pålitlig man eller kvinna? Står det opålitlig i pannan på de som inte är pålitliga och alla som blir blåsta blir det för att de missat läsa den där skylten i pannan?

Så du menar att alla som blir bedragna får skylla sig själva eftersom allt är deras fel för att de inte lyckades underhålla sin relation?

Kommer fattiga barn i tredje världen att dö om du inte väljer att knulla en upptagen man? Varför måste det ena utesluta det andra? Kan man inte bry sig om både fattiga barn OCH låta bli att knulla upptagna män?

Givetvis kan man inte klandras för det man inte vet om, men hur är det med sånt man vet? Om du ser en ring på fingret, vet om att killen har tjej, etc... säger du nej, eller tackar du ja eftersom du är centrum i ditt eget universum?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-27 16:27:57 följande:

Så du tycker att jag har en moralisk skyldighet att prioritera din lycka högre än min egen? Att jag endast då har en "god" moral?

Om jag blir lycklig av att loska folk i ansiktet, är det ok att jag "prioriterar min lycka" och gör så på dig? Eller har jag en moralisk skyldighet att låta bli?
Svar på tråden Slampmamma?