Anonym (Li) skrev 2017-04-25 14:13:05 följande:
Tråkigt att du inte läser mina tidigare inlägg. Du kan ju alltid börja med det första där jag kallar mannen: "egoistiskt svin"! Sedan kan du fortsätta med mina andra inlägg där jag efterlyser ett bra ord för att beskriva det egoistiska svinet. Gör en insatts och bidra med ett beskrivande ord. Alla förslag är välkomna för diskussion.
På vilket sätt tycker du att "egoistiskt svin" är lika skambelagt som "slampa"? Den som är en skattesmitare kan benämnas "egoistisk", den som vägrar dela med sig av chipspåsen likaså, men inte är det på samma nivå att kalla någon egoistiskt svin och att kalla någon för slampa.
Det intressanta är att du koppplar kvinnans sexualitet och sexuella "moral" till hennes förmåga att vars förälder, medan du inte alls gör de kopplingarna vad gäller den man som brutit sina äktenskapliga löften. Hon är en "slampmamma" och han ett "egoistiskt svin". Hans föräldraskap kopplat till hans handlingar nämns inte alls i ditt resonemang. Du riktar din vrede/ avsky inför det svek som gjorts mot kvinnan som mannen varit otrogen med istället för mot den otrogne mannen och det är såååå klassiskt. Jag vidhåller att du sällar dig till en tradition som avkräver ett större ansvar för sexualmoral av kvinnor än av män och att du därmed är med och upprätthåller en ojämlik syn på mäns och kvinnors ansvar. Att du inte kan se det själv är bara att beklaga.