• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (VET)

Mannen gör fel! Men kvinnan, vet hon inte att mannen är upptagen då? föröker få en bild här :)

Anonym (Li) skrev 2017-04-18 14:23:42 följande:

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-26 13:00:53 följande:

Men snälla nån! Vem har påstått att en kvinna inte ska kunna bli lycklig med en man? Du har inte förstått att det finns ett allternativ till att knulla någon bakom ryggen på dennes familj. Och detta gäller både mannen och kvinnan. Mannen talar om för sin familj att han är förälskad i en annan kvinna och vill skiljas innan han är otrogen! Men se den tanken finns tydligen inte ens i din världsbild för man måste ju "provknulla" sin förälskelse först. Eller hur? De behöver inte alls välja bort varandra och förbli olyckliga. De behöver bara visa respekt gentemot sina medmänniskor. Är det svårt att förstå?

Du kräver att jag (och alla andra kvinnor) ska prioritera andras lycka före min egen.

Säg att jag är jätteful och superimpopulär och därför aldrig får sex. På fest springer jag på värsta hunken (som eventuellt är gift men vem tänker på sånt på fyllan) som vill sätta på mig. Borde jag ge upp en once in a lifetime-upplevelse bara för att eventuellt inte göra en okänd kvinna någonstans olycklig(are)?

Eller att jag träffar en man och vi blir kära och vill leva ihop. Bör jag lägga min lycka på hyllan och vänta tills skilsmässan gått igenom alternativt kvinnan gett sitt tillstånd innan jag påbörjar en relation med mannen?

Eller säg att jag träffar och blir gravid med en gift man (som kanske kanske inte undanhåller om sitt äktenskap). Bör jag göra våld på mig själv och göra abort för en annan okänd människas skull?

Det är helt bisarr och du tänker extremt egocentriskt när du kräver att hela världen ska snurra kring dig och att ALLA ska ta din lycka i beaktande i sina beslut och prioritera dig högre än sig själva.
  • Anonym (Rosie)

Tycker inte att kvinnan skulle vara någon slags "slampmamma". Låter som ett oerhört barnsligt uttryck, om jag ska vara ärlig.

Felet är helt och hållet mannens. Det är han som är gift, och han som har lovat att vara trogen och det är därför han som gjort fel. Kvinnan har ingen skyldighet gentemot mannens fru.

• Anonym (osis)

Tänker du alls på mig och min lycka? Tänk om din man kan göra mig lycklig. Tänk om han kan göra mig lyckligare än dig. Tänker du alls på det?

• Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-26 15:30:36 följande:

Tänker du alls på mig och min lycka? Tänk om din man kan göra mig lycklig. Tänk om han kan göra mig lyckligare än dig. Tänker du alls på det?

Du lever ditt liv som du vill enligt dina kriterier om vad som är moral eller inte. Alla gör sina val i livet efter sina normer. Det är också du och alla dina medmänniskor som gör bedömningen vilka som de anser vara en slampa eller inte. Alla i vårt samhälle skapar och använder nya ord efter behov. Vissa ord kommer att användas om du så vill eller inte. Andra kommer att försvinna av sig själv eftersom behovet inte finns att använda dem. Det är inte du som enskild person som avgör vilka ord andra väljer att använda.
  • Anonym (Li)
    Anonym (VET) skrev 2017-04-26 15:21:46 följande:

Mannen gör fel! Men kvinnan, vet hon inte att mannen är upptagen då? föröker få en bild här :)

Jo, kvinnan vet att mannen är upptagen.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-26 15:44:37 följande:

Du lever ditt liv som du vill enligt dina kriterier om vad som är moral eller inte. Alla gör sina val i livet efter sina normer. Det är också du och alla dina medmänniskor som gör bedömningen vilka som de anser vara en slampa eller inte. Alla i vårt samhälle skapar och använder nya ord efter behov. Vissa ord kommer att användas om du så vill eller inte. Andra kommer att försvinna av sig själv eftersom behovet inte finns att använda dem. Det är inte du som enskild person som avgör vilka ord andra väljer att använda.

Som tur lever vi i ett civiliserat samhälle där de flesta tar avstånd från kränkande behandling. Som tur är har vi också lagar och regler som skyddar oss från kränkande behandling när det finns de som beter sig ociviliserat.

Hitta på ett nytt ord om du vill. Men du riskerar att bli både socialt utstött och drabbas av samhällets straff om du använder det ordet.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-26 15:46:35 följande:

Jo, kvinnan vet att mannen är upptagen.

Vad är det som har hänt? Har din man lämnat dig och/eller gjort en annan kvinna gravid?

Ja fy fan det är hårt.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-26 14:04:43 följande:

Som jag tidigare skrivit: Du får väldigt gärna föreslå ett ord som du tycker passar bättre i sammanhanget. Mina personliga behov kan du bortse ifrån, de är ovidkommande. Kom med ett brilliant förslag.

Men, om du nu vill lansera ordet "slampmamma" så är det väl för att du ser en brist i vårt språk. Att det är ett ord som du saknar i det svenska språket.

Alltså handlar det om dina behov, och då är det intressant att veta om det handlar om att du tycker att ALLA föräldrar skall definieras utifrån sina moraliska/eller andra personliga ställningstaganden och handlingar eller om det är just bara kvinnor som får barn med män som är otrogna som du anser skall ges ett epitet som inte på något sätt har med deras förmåga att vara förälder eller inte.

Så, är det för att du behöver kategorisera alla människor utifrån något utmärkande personlighetsdrag/handling eller vill du bara sälla dig till alla dem som genom historien skuldbelagt kvinnor men låtit män slippa undan? Nog borde du kunna ha ett svar på den frågan!
  • Hmm666

Älskar slampiga tjejer. Lite dåligt ord kanske men det är iaf en som tar det hon vill ha och inte är rädd att njut.

Svar på tråden Slampmamma?