Anonym (Li) skrev 2017-04-26 13:00:53 följande:
Men snälla nån! Vem har påstått att en kvinna inte ska kunna bli lycklig med en man? Du har inte förstått att det finns ett allternativ till att knulla någon bakom ryggen på dennes familj. Och detta gäller både mannen och kvinnan. Mannen talar om för sin familj att han är förälskad i en annan kvinna och vill skiljas innan han är otrogen! Men se den tanken finns tydligen inte ens i din världsbild för man måste ju "provknulla" sin förälskelse först. Eller hur? De behöver inte alls välja bort varandra och förbli olyckliga. De behöver bara visa respekt gentemot sina medmänniskor. Är det svårt att förstå?
Du kräver att jag (och alla andra kvinnor) ska prioritera andras lycka före min egen.
Säg att jag är jätteful och superimpopulär och därför aldrig får sex. På fest springer jag på värsta hunken (som eventuellt är gift men vem tänker på sånt på fyllan) som vill sätta på mig. Borde jag ge upp en once in a lifetime-upplevelse bara för att eventuellt inte göra en okänd kvinna någonstans olycklig(are)?
Eller att jag träffar en man och vi blir kära och vill leva ihop. Bör jag lägga min lycka på hyllan och vänta tills skilsmässan gått igenom alternativt kvinnan gett sitt tillstånd innan jag påbörjar en relation med mannen?
Eller säg att jag träffar och blir gravid med en gift man (som kanske kanske inte undanhåller om sitt äktenskap). Bör jag göra våld på mig själv och göra abort för en annan okänd människas skull?
Det är helt bisarr och du tänker extremt egocentriskt när du kräver att hela världen ska snurra kring dig och att ALLA ska ta din lycka i beaktande i sina beslut och prioritera dig högre än sig själva.