• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-26 15:55:29 följande:
    Som tur lever vi i ett civiliserat samhälle där de flesta tar avstånd från kränkande behandling. Som tur är har vi också lagar och regler som skyddar oss från kränkande behandling när det finns de som beter sig ociviliserat.

Hitta på ett nytt ord om du vill. Men du riskerar att bli både socialt utstött och drabbas av samhällets straff om du använder det ordet.
    Gör vi?
    Jag kan tänka mig att kvinnan vars man "slampan" knullar känner sig rätt kränkt av både sin man och "slampan". Ändå sitter ett antal människor här och försvarar "slampans" beteende. På vilket sätt är det "att ta avstånd från kränkande behandling" och på vilket sätt skyddar lagar och regler henne från kränkande behandling?
  • Anonym (Rosie)

Om det nu är så noga att kvinnan vet om att mannen är gift, vad händer om kvinnan blir gravid innan hon får veta? Om hon är gravid i v. 10 då hon får veta, måste hon då välja mellan att göra abort eller att bli en "slampmamma"?

Och om det är en gift kvinna som har en affär, och blir gravid med honom, blir den mannen en "slamppappa" då?

• Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-26 15:58:12 följande:

Vad är det som har hänt? Har din man lämnat dig och/eller gjort en annan kvinna gravid?

Ja fy fan det är hårt.

Åh Osis! Nej, det handlar fortfarande inte om mig. Jag vet att du vill att det ska vara så för annars förstår du inte varför jag startade tråden. Men jag kan inte ändra på fakta för din skull.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Rosie) skrev 2017-04-27 12:31:44 följande:

Om det nu är så noga att kvinnan vet om att mannen är gift, vad händer om kvinnan blir gravid innan hon får veta? Om hon är gravid i v. 10 då hon får veta, måste hon då välja mellan att göra abort eller att bli en "slampmamma"?

Och om det är en gift kvinna som har en affär, och blir gravid med honom, blir den mannen en "slamppappa" då?

P-piller i kombination med kondom kan ju vara ett tips för alla som inte hängde med på lektionerna i sexualupplysning. Vill man inte riskera att bli en slampmamma med en främling: använd dubbla preventivmedel.

Det är klart att han blir en "slamppappa".
  • Anonym (Li)
    Anonym (Morsan) skrev 2017-04-26 18:13:49 följande:

Men, om du nu vill lansera ordet "slampmamma" så är det väl för att du ser en brist i vårt språk. Att det är ett ord som du saknar i det svenska språket.

Alltså handlar det om dina behov, och då är det intressant att veta om det handlar om att du tycker att ALLA föräldrar skall definieras utifrån sina moraliska/eller andra personliga ställningstaganden och handlingar eller om det är just bara kvinnor som får barn med män som är otrogna som du anser skall ges ett epitet som inte på något sätt har med deras förmåga att vara förälder eller inte.

Så, är det för att du behöver kategorisera alla människor utifrån något utmärkande personlighetsdrag/handling eller vill du bara sälla dig till alla dem som genom historien skuldbelagt kvinnor men låtit män slippa undan? Nog borde du kunna ha ett svar på den frågan!

Människor har ett behov av beskrivande ord. Det är upp till var och en att välja vilka ord man vill använda. Du vill kanske bara kalla "slampan" för "kvinna" utan att skilja henne från kvinnor med högre moral. Det är upp till dig. Jag använder ordet "slampa" för att jag anser att det är en korrekt beskrivning av hennes karaktär. Och återigen: beskrivande ord för män med samma brist på moral mottages tacksamt.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 13:17:06 följande:

P-piller i kombination med kondom kan ju vara ett tips för alla som inte hängde med på lektionerna i sexualupplysning. Vill man inte riskera att bli en slampmamma med en främling: använd dubbla preventivmedel.

Det är klart att han blir en "slamppappa".

Du tycker det är moraliskt förkastligt att bli gravid med en gift man. Men tycker du inte det är moraliskt förkastligt att ha sex med en gift man?
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-27 13:02:03 följande:

Åh Osis! Nej, det handlar fortfarande inte om mig. Jag vet att du vill att det ska vara så för annars förstår du inte varför jag startade tråden. Men jag kan inte ändra på fakta för din skull.

Det är klart det handlar om dig själv. Vem skulle annars bry sig?
  • Anonym (osis)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-27 10:57:38 följande:

Gör vi?

Jag kan tänka mig att kvinnan vars man "slampan" knullar känner sig rätt kränkt av både sin man och "slampan". Ändå sitter ett antal människor här och försvarar "slampans" beteende. På vilket sätt är det "att ta avstånd från kränkande behandling" och på vilket sätt skyddar lagar och regler henne från kränkande behandling?

Lagen skyddar inte från det eftersom det inte är kränkande behandling.

Herregud om jag skulle skaffa barn med en gift man så har jag ju inte gjort någonting mot kvinnan.
  • Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-27 13:38:30 följande:

Du tycker det är moraliskt förkastligt att bli gravid med en gift man. Men tycker du inte det är moraliskt förkastligt att ha sex med en gift man?

Ok, nu tar vi det en gång till. Bara för din skull Osis. Jag har varit tydlig med att om du knullar en gift man så är du en slampa och om du blir gravid med mannen så är du en "slampmamma". Blir du inte gravid Osis, ja då är du "bara" en slampa.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-27 13:42:11 följande:
    Lagen skyddar inte från det eftersom det inte är kränkande behandling.

Herregud om jag skulle skaffa barn med en gift man så har jag ju inte gjort någonting mot kvinnan.
    Är det inte kränkande att bli bedragen?
Svar på tråden Slampmamma?