• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (men fy)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-18 14:35:56 följande:
    Men vad är hon då? Vad kallar du en sådan kvinna? Barnet har jag överhuvudtaget aldrig diskuterat. Barn är alltid oskyldiga och ska inte kallas något alls.
    Anser inte att en kvinna som dejtar en gift man är en slampa. Det är väl inte hennes ansvar? Om hon sen blir gravid och vill behålla barnet så kallas hon mamma. Inget annat. Lägg ansvaret på den gifte mannen som är otrogen istället!
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (men fy) skrev 2017-04-18 15:23:42 följande:
    Anser inte att en kvinna som dejtar en gift man är en slampa. Det är väl inte hennes ansvar? Om hon sen blir gravid och vill behålla barnet så kallas hon mamma. Inget annat. Lägg ansvaret på den gifte mannen som är otrogen istället!
    Du menar alltså att hon inte har något ansvar för vad hon medvetet väljer att delta i?

Vad är det som säger att inte båda har ett ansvar? Varför bara den ena eller den andra? Om två hjälps åt att göra något mot en tredje borde det väl vara självklart att båda har ett ansvar för vad de gör?
  • Anonym (men fy)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-18 15:30:34 följande:
    Du menar alltså att hon inte har något ansvar för vad hon medvetet väljer att delta i?

Vad är det som säger att inte båda har ett ansvar? Varför bara den ena eller den andra? Om två hjälps åt att göra något mot en tredje borde det väl vara självklart att båda har ett ansvar för vad de gör?
    Hon är singel.
    Jag kan tycka att man som medsyster väljer att inte gå in i en relation där mannen är gift. Men det är HANS ansvar att ta hänsyn till sin fru och inte hoppa över skaklarna.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (men fy) skrev 2017-04-18 16:00:05 följande:
    Hon är singel.
    Jag kan tycka att man som medsyster väljer att inte gå in i en relation där mannen är gift. Men det är HANS ansvar att ta hänsyn till sin fru och inte hoppa över skaklarna.
    Och för att hon är singel så ger det henne all rätt att DELTA i någon annans otrohet mot en tredje utan ansvar?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (men fy) skrev 2017-04-18 16:00:05 följande:
    Hon är singel.
    Dessutom, vad är det som säger att en singel inte oxå kan ta hänsyn till vad man väljer att delta i att göra mot en annan människa? Är det bara upptagna människor som behöver ta hänsyn eller kan man tänka sig att det är något som alla skulle kunna göra?
  • Anonym (Li)
    Anonym (men fy) skrev 2017-04-18 15:23:42 följande:

Är det inte allas ansvar att vara goda medmänniskor? Slampan är ju högst delaktig till att förstöra mannens äktenskap och familjeförhållande. Det är slampan och den otrogne maken som tillsammans skapar lidande för makens familj. Slampan föder den otrogne makens barn och blir därmed slampmamma.
  • Anonym (Hallåa ??)

Men om en tjej går ut på krogen, en man flörtar med henne, säger han är singel osv.. ska hon då göra kreditupplysning på honom och se så han inte är gift???

• Anonym (kaffe)
    Anonym (Hallåa ??) skrev 2017-04-18 16:59:02 följande:

Men om en tjej går ut på krogen, en man flörtar med henne, säger han är singel osv.. ska hon då göra kreditupplysning på honom och se så han inte är gift???

Givetvis kan man inte klandras för sånt man inte vet om, dock kan man absolut klandras för saker man medvetet väljer att medverka i
  • Anonym (SåÄrDet)

Slamp var för snällt tycker jag, jag kallar sådana för Hora.

• Anonym (Li)
    Anonym (Hallåa ??) skrev 2017-04-18 16:59:02 följande:

Det framgår inte i min tråd men förutsättningen är att kvinnan vet att mannen är gift.

När det gäller tjejer som raggar upp okända män på krogen så vet de lika lite om de är gifta som om de bär på könssjukdomar. Otur om han är ett lögnaktigt, egoistiskt, gift svin. Användande av p-piller och kondom i kombination rekommenderas. Då slipper de förhoppningsvis både sjukdomar och oönskade graviditeter. Ett litet tips till alla!
Svar på tråden Slampmamma?