• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (Li)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-04-21 15:55:21 följande:

Det finns inget "rätt sammanhang" att använda skällsord och tillmälen mot andra

Men man måste kunna beskriva en människa med ord även om de inte uttrycks verbalt till vederbörande. Alla människor agerar inte "vackert" utan istället högst omoraliskt och egoistiskt. Varför ska man beskriva denna människa med "fina" ord när det inte är så man upplever personen?
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-21 16:42:39 följande:

Men man måste kunna beskriva en människa med ord även om de inte uttrycks verbalt till vederbörande. Alla människor agerar inte "vackert" utan istället högst omoraliskt och egoistiskt. Varför ska man beskriva denna människa med "fina" ord när det inte är så man upplever personen?

Att skaffa barn med en redan gift karl är ingenting annat än underlåtenhet. Vilket människor gör dagligen. Du underlåter dig exempelvis varje dag från att rädd svältande barn från döden i indien och afrika. Usch vilken hemsk människa du är. Rätt mycket hemskare faktiskt än en kvinna som bara inte bryr sig om att göra en annan kvinna lycklig. Var är dina prioriteringar? Din moraliska kompass?

Beklagar om din man varit otrogen eller lämnat dig. Men ditt liv kommer inte bli ett dugg bättre av att du blir bitter och tar ut det på världen. Fokusera på att sörja och sedan gå vidare istället.
  • Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-21 21:00:01 följande:

Att skaffa barn med en redan gift karl är ingenting annat än underlåtenhet. Vilket människor gör dagligen. Du underlåter dig exempelvis varje dag från att rädd svältande barn från döden i indien och afrika. Usch vilken hemsk människa du är. Rätt mycket hemskare faktiskt än en kvinna som bara inte bryr sig om att göra en annan kvinna lycklig. Var är dina prioriteringar? Din moraliska kompass?

Beklagar om din man varit otrogen eller lämnat dig. Men ditt liv kommer inte bli ett dugg bättre av att du blir bitter och tar ut det på världen. Fokusera på att sörja och sedan gå vidare istället.

Nej, alla kvinnor skaffar inte barn med gifta män dagligen. Vi som inte skulle komma på tanken att knulla en gift man har nämligen något som heter moral. Och om det nu hör till saken (vilket det inte gör) så räddar jag barn från dagligen både från svält och sjukdomar genom ekonomiska bidrag. Där har du mina "prioriteringar och moraliska kompass". Om du hade tagit dig tid att läsa mina inlägg istället för att låtsas veta vem jag är och vad jag står för så hade du förstått att inlägget inte handlar om mig. Men det "underlåter" du dig kanske då det inte ingår i din strategi att ta reda på fakta innan du fabulerar ihop dina svar.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-21 21:41:53 följande:

Nej, alla kvinnor skaffar inte barn med gifta män dagligen. Vi som inte skulle komma på tanken att knulla en gift man har nämligen något som heter moral. Och om det nu hör till saken (vilket det inte gör) så räddar jag barn från dagligen både från svält och sjukdomar genom ekonomiska bidrag. Där har du mina "prioriteringar och moraliska kompass". Om du hade tagit dig tid att läsa mina inlägg istället för att låtsas veta vem jag är och vad jag står för så hade du förstått att inlägget inte handlar om mig. Men det "underlåter" du dig kanske då det inte ingår i din strategi att ta reda på fakta innan du fabulerar ihop dina svar.

Räddar du ALLA barn från svält och död?
  • Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-21 21:51:23 följande:

Räddar du ALLA barn från svält och död?

Sannolikheten är lika stor som att du använder ALLA dina hjärnceller.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-21 22:04:23 följande:

Sannolikheten är lika stor som att du använder ALLA dina hjärnceller.

Men du tycker ju att jag och andra ska hjälpa ALLA kvinnor. Varför hjälper du inte ALLA barn?

Eller är det bara dig vi ska hjälpa?
  • Anonym (Li)
    Anonym (osis) skrev 2017-04-21 22:07:21 följande:

Men du tycker ju att jag och andra ska hjälpa ALLA kvinnor. Varför hjälper du inte ALLA barn?

Eller är det bara dig vi ska hjälpa?

Har du rökt på ikväll "Osis"? Eller vad händer? Vem har pratat om att "hjälpa alla kvinnor" eller att hjälpa mig? Svammel. Jag går och lägger mig nu. Sömn är bra för tankeverksamheten. Du kanske skulle fimpa giftet och få lite kvalitetssömn du med? Vem vet, kanske tänker du klarare imorgon. God natt och sov gott!
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-21 22:23:37 följande:

Har du rökt på ikväll "Osis"? Eller vad händer? Vem har pratat om att "hjälpa alla kvinnor" eller att hjälpa mig? Svammel. Jag går och lägger mig nu. Sömn är bra för tankeverksamheten. Du kanske skulle fimpa giftet och få lite kvalitetssömn du med? Vem vet, kanske tänker du klarare imorgon. God natt och sov gott!

Tror visst någon är på dåligt humör. Ja det förstår jag om din man skaffat barn med en annan kvinna.

Varför skulle jag bry mig om dig? Jag känner inte dig och du är ingen särskild person i mitt liv. Jag är inte hemskare för att jag inte bryr mig om dig än vad du är för att du inte bryr dig om abdullah i pakistan.
  • nevermind
    Anonym (Li) skrev 2017-04-20 16:51:20 följande:
    Måste det? Blir du upprörd för att jag vågar använda ordet "slampa" i rätt sammanhang? Är du kanske rädd att det är dig jag diskuterar? Du känner dig kanske lite träffad?
    Jag använder slampa som ett positivt ord, men då när det gäller en tjej som har många sexpartners. Typ Samantha Jones.

Nädå, jag bryr mig inte. Har i och för sig legat med en gift man men det visste jag inte när jag träffade honom.

Jag är bara nyfiken på hur du kom att tänka på det hår.
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-21 16:42:39 följande:
    Varför måste man kunna det? Vad är syftet?
Svar på tråden Slampmamma?