• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (kaffe)
    Lord Hans skrev 2017-04-19 14:07:55 följande:
    Nå för att vara ärlig så finns det nog många älskarinnor verkar vara ganska sinnesslöa också. De skaffar sig en gift otrogen man och gråter när de upptäcker att han är otrogen också mot dom ett halvår senare.
    Japp, finns gott om såna med, men min poäng är att det inte går att generalisera. Alla älskarinnor är inte enbart korkade våp många är väldigt medvetna om vad de gör och väljer att ha det så fullt medvetet.
  • holidodi

Vad andra människor gör med sitt liv, har man inget mandat att tycka någonting över huvud taget. Eftersom det är någon annans främmande persons liv.
    Lägger man sig i det så är det i sak fel. Det är helt korrekt att säga att den personen är otrogen mot sin partner om en partner finns. Annars är det egentligen inget fel med det. Den gifta mannen är otrogen, eftersom han är gift.

• Froken Lokens
    holidodi skrev 2017-04-19 14:40:43 följande:

Vad andra människor gör med sitt liv, har man inget mandat att tycka någonting över huvud taget. Eftersom det är någon annans främmande persons liv.

Lägger man sig i det så är det i sak fel. Det är helt korrekt att säga att den personen är otrogen mot sin partner om en partner finns. Annars är det egentligen inget fel med det. Den gifta mannen är otrogen, eftersom han är gift.

Vilken tråkig tillvaro att aldrig tycka saker.
  • Anonym (kaffe)

Intressant logik där, det är inte ok att vara otrogen med det är helt ok att delta i någon annans otrohet. Tycker du likadant om all slags deltagande?
  • Anonym (Li)
    MrFlex skrev 2017-04-19 14:07:58 följande:

Det handlar väl helt om vad definitionen av en slampa är?

Slampa = promiskuös = sexuellt frisläppt? Det är väl positivt oavsett om du kallar det drömvärld eller inte?

I ditt exempel så är det ju mannen som är otrogen och den som du borde sätta en etikett på (eftersom det verkar få dig att må bättre). Kvinnan är ju singel och kan ligga med vem fan hon vill, hur ofta hon vill och enligt svensk lagstiftning så har hon ensamrätt till graviditeten. Det är inte slampigt att bli gravid med en upptagen man men personligen tycker jag att det är väldigt dumt.

Slampa betyder också: kvinna som föraktas för sitt levnadssätt, lättfärdig kvinna. Jag har satt etikett på mannen i mitt första inlägg. Det är väldigt slampigt att välja en gift man som sexpartner. Vem har påstått att kvinnan är singel? Inte för att det spelar någon roll, hon är likväl en slampa.
  • Anonym (Li)

Nu är det ju som så att vi, som tur är, har något som heter "åsiktsfrihet". Vi behöver inga mandat överhuvudtaget!
  • Physalis

Nej det vill jag inte kalla någon. Möjligen egoistisk, korkad och obetänksam, i olika konstellationer beroende på omständigheterna. Men slampa nej, jag ställer mig bakom de andra som anser att mannen är ansvarig för sin otrohet. Kvinnan däremot är ansvarig för att sätta ett barn till världen med allt annat än bra förutsättningar.

Men jag har aldrig varit i närheten av en sån situation så det är första gången jag funderar över ämnet, varför intresserar detta dig ts?

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Li)
    Physalis skrev 2017-04-19 15:09:49 följande:

Nej det vill jag inte kalla någon. Möjligen egoistisk, korkad och obetänksam, i olika konstellationer beroende på omständigheterna. Men slampa nej, jag ställer mig bakom de andra som anser att mannen är ansvarig för sin otrohet. Kvinnan däremot är ansvarig för att sätta ett barn till världen med allt annat än bra förutsättningar.

Men jag har aldrig varit i närheten av en sån situation så det är första gången jag funderar över ämnet, varför intresserar detta dig ts?

Det intresserar mig för jag tycker att det är intressant. Varför tycker inte du att "slampa" är ett passande ord för att beskriva kvinnan?
  • MrFlex
    Anonym (Li) skrev 2017-04-19 14:58:40 följande:
    Slampa betyder också: kvinna som föraktas för sitt levnadssätt, lättfärdig kvinna. Jag har satt etikett på mannen i mitt första inlägg. Det är väldigt slampigt att välja en gift man som sexpartner. Vem har påstått att kvinnan är singel? Inte för att det spelar någon roll, hon är likväl en slampa.
    Det är DU som gör den negativa värderingen baserat på DIN uppfattning. Många andra delar nog inte den. Dessutom spelar det ingen roll och jag förstår inte syftet med din trådstart. Exakt vad är det du vill förmedla? Vill du etablera ett nytt ord?
  • Anonym (osis)

Låter som någon är lite bitter.

Svar på tråden Slampmamma?