• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Physalis
    Anonym (Li) skrev 2017-04-19 15:16:04 följande:

Det intresserar mig för jag tycker att det är intressant. Varför tycker inte du att "slampa" är ett passande ord för att beskriva kvinnan?

För mig är ordet ett väldigt fult skällsord. Och vem skulle vara sur på den här kvinnan och vilja slänga sig med sånt? Jag kan inte komma på någon annan än mannens fru, ändock missriktat. Frun borde rikta sin upprördhet mot mannen som svikit henne, inte verktyget som han använde för att skapa sveket.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (kaffe)
    Muttergubben skrev 2017-04-19 19:14:09 följande:
    Visst har hon ett ansvar, men det är oftast inte den tredje personen man litar på utan ens partner. Om ens vän är inblandad snackar vi annat, annars skulle jag inte bry mig, om personen är okänd för mig så att säga.
    Vem man litar på spelar ingen större roll i om man gjort eller inte gjort fel, då handlar det mer om man bryr sig eller inte bryr sig om att svina mot okända människor. Det beror på vilka värderingar man har.
  • Anonym (kaffe)
    Physalis skrev 2017-04-19 21:45:31 följande:
    För mig är ordet ett väldigt fult skällsord. Och vem skulle vara sur på den här kvinnan och vilja slänga sig med sånt? Jag kan inte komma på någon annan än mannens fru, ändock missriktat. Frun borde rikta sin upprördhet mot mannen som svikit henne, inte verktyget som han använde för att skapa sveket.
    Nja, ett verktyg som till exempel en skrivmejsel har ingen egen vilja och kan inte säga nej jag vill inte bli använd till sånt, en vuxen kvinna kan däremot det. Om hon väljer att gå med på något sånt så är hon inte ett verktyg utan en medhjälpare.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Li) skrev 2017-04-19 21:45:03 följande:

Det intresserar mig eftersom en del reagerar starkt på ordet, även om det använd i ett helt korrekt sammanhang. Jag hade gärna kallat lösaktiga män för slampor. Det finns alldeles för få ord som beskriver män med samma beteende. Ordet "slampa" hänvisar till en kvinna. Någon föreslog att kalla gifta män som skaffar barn med slampor för "slamppappor". Som jag skrev i mitt första inlägg så anser jag att gifta otrogna män är egoistiska svin. Jag önskar att det fanns ett mycket bättre beskrivande ord även för dem.

Men vad har du för nytta av att kalla andra för skällsord. Man behöver ju inte godkänna andras sätt att leva men man är ju lika hemsk själv om man börjar kalla folk för tillmälen. Och inte blir man ett dugg lyckligare av det.
  • Physalis
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-19 21:55:46 följande:

Nja, ett verktyg som till exempel en skrivmejsel har ingen egen vilja och kan inte säga nej jag vill inte bli använd till sånt, en vuxen kvinna kan däremot det. Om hon väljer att gå med på något sånt så är hon inte ett verktyg utan en medhjälpare.

Jag tycker nog att man kan kalla henne för verktyg ur mannens perspektiv, alla villiga kvinnor blir hans verktyg till otrohet. Som egen person är hon såklart mer komplex än så.

Jag säger inte att jag tycker att en kvinna som medvetet har sex med en gift man är ett av guds bästa barn. Medhjälpare är lite att ta i enligt mig, om det inte är så att hennes motiv är att såra mannens fru.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Kasta sten i glashus) skrev 2017-04-19 18:48:47 följande:

Jag tycker att en kvinna som snackar skit om en annan kvinna oavsett varför är en slampa.

Ja det ligger det någonting i!

Kvinnor som kallar andra kvinnor för slampa är det värsta jag vet. Känns på något sätt värre än när män kallar kvinnor för slampor. Det är ett sätt att försöka kontrollera kvinnors sexualitet och många kvinnor är tyvärr benägna att hänga på. Förråder sitt eget kön, såna kvinnor är en skam för vårat släkte.

Jag försvarar inte otrohet och visst är det fel att skaffa barn med en gift man. Man kan säga att både kvinnan och mannen har gjort fel, handlat omoraliskt osv. Men att kalla någon för slampa är ett fult och fegt sätt att försöka smutskasta en annan människa, kan även ha funktionen av ett straff i avskräckande syfte för andra kvinnor.
  • monkees
    Anonym (Li) skrev 2017-04-18 14:23:42 följande:

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

Och vad kallas man en "slampmammas" barn? Slampunge?
  • Anonym (Li)
    monkees skrev 2017-04-20 06:04:38 följande:

Och vad kallas man en "slampmammas" barn? Slampunge?

Läsa mitt första svar i tråden. Frågan är redan ställd och besvarad.
  • monkees
    Anonym (Li) skrev 2017-04-20 06:22:41 följande:
    Läsa mitt första svar i tråden. Frågan är redan ställd och besvarad.
    Okej orkade inte plöja hela tråden MEN om det lilla oskyldiga barnets mamma kallas för en "slampmamma" så kan det nog spilla över på barnet också?
  • Anonym (Li)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-04-19 23:09:26 följande:

Ja det ligger det någonting i!

Kvinnor som kallar andra kvinnor för slampa är det värsta jag vet. Känns på något sätt värre än när män kallar kvinnor för slampor. Det är ett sätt att försöka kontrollera kvinnors sexualitet och många kvinnor är tyvärr benägna att hänga på. Förråder sitt eget kön, såna kvinnor är en skam för vårat släkte.

Jag försvarar inte otrohet och visst är det fel att skaffa barn med en gift man. Man kan säga att både kvinnan och mannen har gjort fel, handlat omoraliskt osv. Men att kalla någon för slampa är ett fult och fegt sätt att försöka smutskasta en annan människa, kan även ha funktionen av ett straff i avskräckande syfte för andra kvinnor.

Det är helt klart ett laddat ord. Det verkar onekligen legitimt att kall den här typen av kvinnor "idioter" men inte "slampor". Fascinerande.
Svar på tråden Slampmamma?