Physalis skrev 2017-04-20 15:31:19 följande:
Nja det går stt vrida och vända på det. Du har din syn och jag min.
Anonym (kaffe) skrev 2017-04-20 10:34:43 följande:
Japp det har sagts förut och varje gång kan man undra om personer som tycker så inte tycker att även den som är singel kan tänkas tygla kissemurran för att inte medverka i "den gifte mannens" svineri?
Jag menar om man nu tycker det är så fel att "den gifte mannen" inte kan tygla sin petter micklas, varför väljer man då att medvetet medverka i det han gör mot sin fru? Varför medverka i något man anser är fel?
Vem säger att alla som lägger ansvaret på den otrogne mannen glatt hade hoppat i säng med honom?
Om jag varit singel och en gift man velat ha sex med mig, hade jag inte avböjt av anledningen att hindra honom från att vara otrogen. Utan för att jag hade tyckt han var en vidrig människa.
Vadå vrida och vända, på vilket sätt menar du att en människa som hjälper en annan utföra en handling inte är en medhjälpare? Om du hjälper din kompis bära en tung låda är inte du en medhjälpare? varför skulle du inte vara en medhjälpare till otrohet om du ligger med en upptagen man? bevisligen hjälper du honom utföra själva handlingen?
Det är ingen som påstått att någon ska förhindra en otrogen man från att vara otrogen, vad han väljer att göra är hans ansvar, det vi pratar om är om det är rätt eller fel att delta i det han gör mot sin fru. Om man som du tycker han är en vidrigt människa, blir man inte lika vidrig själv om man medvetet väljer att delta i det han gör?