Anonym (kaffe) skrev 2017-04-20 14:43:53 följande:
Fast de skulle inte kunna vara verktyg om de inte hade velat det själva, mannen har ju inte våldtagit dem, de har gått med på det självmant
Nej medhjälpare är inte alls att ta i, det är det korrekta ordet för någon som hjälper en annan att utföra en handling. Om kvinnan har för motiv att såra eller ej är rätt irrelevant för inte ens den otrogne mannen har som motiv att såra frun, han är ute efter sex. att frun blir sårad är snarare en konsekvens.
Nja det går stt vrida och vända på det. Du har din syn och jag min.
Anonym (kaffe) skrev 2017-04-20 10:34:43 följande:
Japp det har sagts förut och varje gång kan man undra om personer som tycker så inte tycker att även den som är singel kan tänkas tygla kissemurran för att inte medverka i "den gifte mannens" svineri?
Jag menar om man nu tycker det är så fel att "den gifte mannen" inte kan tygla sin petter micklas, varför väljer man då att medvetet medverka i det han gör mot sin fru? Varför medverka i något man anser är fel?
Vem säger att alla som lägger ansvaret på den otrogne mannen glatt hade hoppat i säng med honom?
Om jag varit singel och en gift man velat ha sex med mig, hade jag inte avböjt av anledningen att hindra honom från att vara otrogen. Utan för att jag hade tyckt han var en vidrig människa.